Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tarvikepeltiosien laatu?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tarvikepeltiosien laatu?

    Tiedustelisin ihmisiltä että miten on audeihinne istuneet tarvikkeena hankkimat peltiosat?

    Itselläni pukkaa profiilin autoon oikeasta etulokarista ruostetta sen verran häiritsevästi että ajattelin koko lokasuojan vaihtaa.
    Marmoritiskillä hintaa loihdittiin lokarille 165? eikä osattu sanoa juuta taikka jaata siihen että onko osa sinkitty.
    Motonetissä näyttää olevan lokarilla hintaa 60? ja toisessa tarvikeliikkeessä hintaa jäi 55? ja on varmasti sinkitty lokari.

    hinta ero tässä tapauksessa omasta mielestäni aika suuri koska varmastikin kaikkii osiin joutuu tekemään jonkinlaisia pohjia ennen maalia.

    #2
    Hanki purkaamolta tms. ehjä alkuperäinen. Kyllähän nuo tarvikepellitkin saattavat istua (tai sitten eivät), mutta sinkityksissäkin on eroa. Audin alkuperäisissä pelleissä on aika paljon sitä sinkkiä kun vertaa moneen muuhun merkkiin/tarvikeosiin.

    Mikä sen lokarin on alunperin ruostuttanut? Huono kolarikorjaus tulee ensimmäisenä mieleen, ei muuten pitäisi olla kuin korkeintaan pintaruostetta kiville alttiissa paikoissa tuon ikäisessä.

    Comment


    • #3
      maalari kans suositteli että hankkia käytetty osa jostain, vähemmän pohjatöitä ja istuu varmasti, niitä vaan ei meinaa oikeen löytyä.
      yllätys oli minullekin suuri kun keväällä ensikertaa pesin auton niin 5cm halkaisijaltaan oleva kupla löyty lokarista ihan roiskeläpän takapuolelta, ny kylpii jo koko väli roiskepälästä lokasuojan taklaitaan ja tarkempi tarkastelu osoittaa että noin 10cm välein kaaren reunassakin on kuplia ja missään kohdassa ei ole mitään mistä maali olisi mennyt rikki...ei oikeen vaikuta sinkityltä.

      Comment


        #4
        Ei ole kuulemma mitenkään ainutlaatuista, että maalin alla kuplii sinkityissäkin suht. uusissa autoissa. Ilmeisesti syynä se, että sinkitseminen ei ole mennyt ihan nappiin. Maalari jutteli, että usein käy niin että alkujaan parin millin kupla kasvaa luokkaa 5cm halkaisijaan, ja sitten esim. pesun yhteydessä maali irtoaa. Minullakin oli takalokareissa muutama tuollainen ihan pikkukupla joista ei vielä maali lähde ilman väkivaltaa, mutta jos erikoislampulla katsoo niin niitä "kraatereita" on huomattavasti enemmän.

        Comment


        • #5
          Eipä ole vielä tullut vastaan tarvikepeltiä mikä olisi istunut paikalleen ilman pienintäkään kiroilua, suosin pelkästään orginaaleja jos niitä on saatavilla.

          Itse kun jouduin B4:sen etuloksin vaihtamaan, niin ei tarvinnut käytettyä purkaamolta ostaa. Hintaa oli kympin yli orginaalin varaosan hinnan... Ihme hommaa tuo purkaamotoiminta mun mielestä, aina joskus kun jaksaa kysyä jotain osaa, niin minun osalta on poikkeuksetta pyydetty enemmän kuin uudesta osasta. Tyhmä se on joka maksaa, mutta ilmeisesti niitä tyhmiä on paljon...

          Comment


            #6
            Kannattaa purkuosissa tarkastaa myös Ruotsin tarjonta (lagabasen ja bildelsbasen). Matkahuollolla tulee sieltäkin nopeasti ja suht. edullisesti.

            Comment


              #7
              Tarvikepelti irvistää aina jostain ilman pilkkomista, parsimista ja kiroilua. Ja se pohjamaali on usein on todella inhottava poistettava. Hiomalaikalla venyy ja leviää eikä tunnu irtoavan sitten millään. Ja se pitää kuitenkin saada pois, jos haluaa että kestää yli vuoden.

              Lähinnä ne toimii isona peltiaihiona, jossa on sopivia kulmia. Siitä sitten pilkkomalla tehdään autoon istuva :)

              Comment

              Working...
              X