Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

paljonkohan koko auton maalaus maksaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • paljonkohan koko auton maalaus maksaa?

    eli maalaus jutuista tiedustelen.

    paljon esim a4 b6 maalaus maksaisi onko kellään kokemuksia?
    ja kertokaa ihmeessä hyviä(halpoja) maalaus liikkeitä pk-seudulta :)

    #2
    Kotkassa C4:n ylimaalaus maksaa ~2000...2500€. Hinta riippuu varmaan pitkälti pohjatöiden määrästä.

    Comment


      #3
      Hinnat selviävät parhaiten maalaamoihin soittamalla, mieluiten paikalla käymällä niin että näkevät potilaan.

      Oma autoni on menossa maalaukseen (Ruotsinkylän automaalaamo), joten jonkinlaista hinta-arviota voin heittää. Halvalla ei useimmiten saa hyvää, eikä maalaamoita kiinnosta tinkiä hinnoista mikäli töitä riittää. Pahimmillaan saat "vakuutusyhtiöhintojen" tasoisen arvion, eli luokkaa 80eur/h töistä jne.

      Toki hinnoissa on vaihteluakin; vaihteluväli siinä vajaa 2000e - 3000e mitä itse selvittelin. Jonkun satasen voi säästää kun purkaa puskurit jne. itse. Lisähintaa tulee mikäli esim. listoja joudutaan paljon uusimaan. Osa maalareista ei suostu tekemään pohjia "naarmuisille ja kuluneille muoviosille", eli puskurit jne. Nekin toki on maalattavissa, mutta pohjatöihin palaa aikaa. Niistäkin osista voi siis paukahtaa mukava lisäkuluerä.

      Foorumeilta kannattaa hakea suosituksia, esim. FFP:llä muistaakseni aika kattava listaus jota päivitetään.

      Comment


        #4
        Tuo hintahaarukka todellakin on laaja. Minun auton maalauksesta sain "tarjouksen" kolme tonnia, vaikka kaikki pohjat oli tehty itse, ja jokainen nippeli oli valmiiksi purettu. Toisessa paikassa hinta oli kolmasosan siitä, ja jälki erittäin hyvää.

        Eli hinnat selviää vain käymällä kysymässä, mieluiten auton kanssa.

        Comment


        • #5
          Itsellä olisi myös kohta tämä "projekti" edessä...

          Eihän se muuten, mutta kun jotkut kusipäät oli potkinu minun audin apukuskin puoleiset ovet lommoille, sivupeilin paskaksi ja vielä naarmut oli vedetty jollain terävällä esineellä kylkeen 01.05-02.05 välisenä yönä...
          Silminnäkijöitä ei tietenkään ole.

          Vakuutusyhtiö korvaa EHKÄ ovet/peilin, mutta en rupea katsomaan autoa, kun toinen puoli on erisävyä...

          Taidanpa riipaista ens viikonloppuna kännit...

          Comment


            #6
            Kyllä vakuutusyhtiö varmasti nuo korjaa, jos ilkivallan korvaava vakuutus löytyy.

            Yksi vaihtoehto on pyytää kertakorvaus, ja neuvotella maalarin kanssa järkevä hinta koko auton maalaukselle. Tuolla tavoin itse toimin.

            En olisi niin huolissani "eri värisistä kyljistä". Huono maalari saa olla, jos ei saa sellaista lopputulosta aikaan ettei omistaja huomaa toisen kyljen olevan myöhemmin maalattu - olettaen että toinen kylki ole todella huonossa maalissa. Kyllä ovia, konepeltejä, yms. maalataan erikseen.

            Comment


            • #7
              Kyllä vakuutusyhtiö varmasti nuo korjaa, jos ilkivallan korvaava vakuutus löytyy.Yksi vaihtoehto on pyytää kertakorvaus, ja neuvotella maalarin kanssa järkevä hinta koko auton maalaukselle
              Varmasti näin voittaa, valitettavan usein taksa on jotain ihan muuta yksityishommiin kuin vakuutuksen piikkiin. Maalarit eivät sitten tosiaankaan ole ainoita...

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja wayne Näytä viesti
                Varmasti näin voittaa, valitettavan usein taksa on jotain ihan muuta yksityishommiin kuin vakuutuksen piikkiin. Maalarit eivät sitten tosiaankaan ole ainoita...
                Niin on, vakuutusyhtiöitä rokotetaan melko isolla kädellä. Jotain pikkuhommaa joskus kyselin ja olisi maksanut 300€, totesi maalari vain että samasta hommasta saisi vakuutusyhtiöltä 600-1000€ ihan mukisematta :)

                Comment


                  #9
                  taksa on jotain ihan muuta yksityishommiin kuin vakuutuksen piikkiin
                  Niinpä. Työskentelen väliovia tekevässä firmassa, ja jokunen vuosi sitten muuan isännöitsijä sanoi, tilatessaan uutta kerrostaso-ovea rikki potkitun tilalle, että "laita vaan kunnon hinta, se menee vakuutusyhtiön piikkiin".

                  p.s. Hinnoittelin ihan kuten muillekin asiakkaille.

                  Comment


                    #10
                    Lappeenrannassa itse purkaen B6 Avant ilman kattoa ~2000 e. Eilen kysyin.

                    Comment

                    Working...
                    X