Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Paikkausvaahto

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Paikkausvaahto

Löysin autoni rengas tyhjänä ja renkaasta nupinaulan. Muuten matka olisi jatkunut saman tien, mutta Günther oli pissinyt autokaupassa minua silmään ja vararenkaan vanteen pulttijako ei ollutkaan se oikea 5x112x57. Oli pakko kokeilla purkkafixiä: Läheisestä kyläkaupasta löytyi Motip Tyre repair vaahtopullo ja nyt näyttäisi ilma pysyvän siellä renkaan alapuolellakin.

Nyt tahtoisin kuulla muiden kokemuksia noista vaahdoista. Ennen kuin ehdin rengasliikkeeseen, niin pitäisi ajella vielä vajaa 1000 km. Tee-se-itse -miehenä taidan lopulta hakea kotinurkille päästyäni "koiranpaskan" eli sen tubeless renkaan paikkaussarjan, mutta montakohan purkkia vaahtoa tuohon matkaan pitää kyläkaupan hyllyltä rohmuta?
    Viimeksi muokannut pta; 2.5.2009, 20:37.

Joskus corollaan laitoin vaahtoa ja eipä tarvinnu huolehtia, se van unohtu ja hyvin pelitti talvirengas seuraavan ja sen seuraavan talven.

Comment

Paikallisessa liikeessä ottivat paikkauksesta 30 euroa, joten vissiin jonkun neljä tai viisi pulloa paikkausvaahtoa voit ostaa niin olisi ammattimiesten tekemä paikkaus tullut halvemmaksi.

Comment

Jollain toisella foorumilla puhuttiin siihen malliin, että vaahdotettu rengas olisi korjauskelvoton, koska tubelesspaikka ei tartu siihen. Joku toinen oli saanut rengasliikkeen vihat päälleen, kun mömmöt olivat sotkeneet rengaskoneen. Siksi siis päätynen tuohon tee-se-itse vaihtoehtoon.

Kohta sitten tiedän pääseekö vaahdolla kotiin asti :)

Edit: Kotiin pääsi eikä rengasliikekään kiukutellut, kun käytti renkaan pois vanteelta ja laittoi paikan renkaaseen.
        Viimeksi muokannut pta; 20.5.2009, 22:30. Perustelu: tilanteen päivitys

Comment

Working...