Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2000 TTQ vanteiden ET/offset

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• 2000 TTQ vanteiden ET/offset

Moi,

Tarina juontaa juurensa vuoden 2008 alkutalveen, jolloin vaihdatutin "kiituriin" EBC greenstuffin palat höystettyinä zimmermannin kiekoilla. Koska tuolloin oli vielä alla 17" kitkat vanteineen mitään ongelmia ei esiintynyt. Noh tuli kesä 2008 ja oli aika laittaa wanhat Alensio F1 18" (ET 38) vanteet alle. Yllätys oli melko suuri, kun huomasin että kyseisen vanteen "puolat" hiertävät jarruprofiiliin ja näinollen asennus ei tietenkään onnistunut. Ongelma oli ehkä 1-3mm suuruinen.. Koska olin rengasliikkeessä, vieraalla paikkakunnalla, eikä heidän mallistostaan löytynyt mitään silmiä hipovia malleja, päätin että laitamme kitkat takaisin alle. Erinäisistä talouteen ja laiskuuteen viittaavista seikoista johtuen, ajelin vanhoilla kitkoilla kesän ja talven. Noh nyt eletään vuotta 2009 ja homma uudestaan esillä. Haluaisin bongata alle jotkut tyylikkäät vanteet ja etsintätyö on voimakkaassa käynnissä. Kuitenkin viimevuoden tapahtumat jäivät jäynäämään niin suuresti, että pakko yrittää löytää apua, eli missä mentiin metsään?!

Jostain sivustolta bongasin, että kyseisen vuoden TT:seen pitäisi istua:
    koko: 16-20"
    Jako: 5x100
    ET(min): 25
    ET(max): 38
    ET(alkup.): 31

Jos vanhat alensiot olivat ET38, pitäisikö homma varmasti toimia ottamalla esim. ET35? jotenkin pää on ihan pyörällä, kun yritän vakuuttaa itselleni, että ET luku pitäisi olla suurempi, että vastaavanlaiselta ongelmalta vältyttäisiin?! Apua..kiitokset etukäteen!!

Itellä on Eta Beta Rochel 18" ET35 alla ja ei hierrä mihkään.
    http://audin.pommit.us/kesavanteet_p..._matalalta.jpg
    Tuon näköset kapistukset.

Noissa talvipyörissä (18" RS4 replica) näyttäis olevan 42+ merkintä, että liekkö ET42. Ainaki ulompana noissa näyttäis olevan tuo keskiö.
    En muista kummankaan vanteen leveyttä, mut 225/40 kumet noissa mulla on molemmissa.

Muistaakseni jostain luin, että ET42 vai jopa ET45 menisi alle, mut leveyttä en nyt satu muistaan.
    Viimeksi muokannut Kotzi; 13.4.2009, 16:35.

Comment

Itse laitoin juuri alle tällaiset:

EtaBeta Tettsut BS 8x18" 5/100 ET35

Ei ongelmia.

Comment

Aika erikoinen juttu että eivät mahtuneet, olen kuvitellut että alle käy kaikki vanteet 16" /et30 ylöspäin!
        Mulla talvireinkailla vain 16" ja muistaakseni et35 ja mahtuu jarrut juustiinsa sisään.
        Kesänakkeina Tomasonin tn4 18" et30.

Comment

Aika erikoinen juttu että eivät mahtuneet, olen kuvitellut että alle käy kaikki vanteet 16" /et30 ylöspäin!
          Itellä oli joskus TT:ssä takana 18x9.5 et 30 Rial Daytona Racet ja niitten puolat ottivat jarrusatulaan kiinni.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja YRTT Näytä viesti
            Mulla talvireinkailla vain 16" ja muistaakseni et35 ja mahtuu jarrut juustiinsa sisään.
            Kesänakkeina Tomasonin tn4 18" et30.
            Jaa että ET30 menee paikoilleen :| Ihan mukavan-näköiset vanteet nuo TN4:set, eikä vielä niin mahdottoman hintaisetkaan. hmmm.

Comment

Itsellä alla Keskinin KT4 New Racerit. Takana 9.5"x19" ja edessä 8.5"x19" molemmissa ET30. Kumeina edessä 225/35 ja takana 265/30 ja pyörii ilmaan minkäänlaista ongelmaa. Levyt on Zimmermannin ja palat taitaa olla EBC redstuffia... Ah joo ja alustana kw variant 1 + säädettävät tukivarret...
              Attached Files
              Viimeksi muokannut spadde; 15.4.2009, 10:52.

Comment

Tyylikkään nököinen tuo spadden peli!
                Vaihdatko vanteet päikseen, tai no saat 50 väliin ;)

Comment

Kiitos vaan :)
                  Houkutteleva tarjous, mut taidan passata kun on nuo pyörät jo alla :D

Comment

Takana kesällä 9.5x18 ja et 30, edessä 8.5x18 ja olisikohan et 25. Molemmissa päissä BBS:n suosittelema koko.

Comment

Itellä on 8,5x19 et35 joka nurkassa, tosin taakse laitoin just 20mm spacerit ja hyvin pyörii, eteen taidan pistää vielä 10mm. Eli näin ollen et takana on 15 ja edessä 25. Alustana on kw v3

Comment

Working...