Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 -95 toinen takajarru laahaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 -95 toinen takajarru laahaa

    Ostin hiljattain Anelkun 2,6 V6 -95. Ajettu noin 250tkm
    Vein sen heti katsastukseen, josta se ei päässyt lävitse ruosteisten jarrulevyjen vuoksi.
    Myyjäliike suostui vaihdattamaan autoon uuddet levyt ja palat. Tämän jälkeen vasen takajarru on laahannut enemmän ja vähemmän. Olen sen pari kertaa katsonut ja vähän crc:tä ruiskinut männälle, mutta ei tunnu auttavan.
    Onko muilla ollut vastaavia ongelmia ja voisiko tähän olla joku muu ratkaisu kuin uudet jarrusatulat? Käsijarrun vipu tuntuu toimivan ihan ok.
    Saisikohan sitä mäntää otettua kotikonstein pois, eikös se ole jotenkin pyöritettävä? Taitaa tarvita kuitenkin jonkun erikoistyökalun?
    Mielessä on käynyt sekin, että veisin auton jälleen myyjäliikkeeseen, mutta toisaalta jossainhan se raja heilläkin menee. Oston jälkeen autosta on uusittu nuo takajarrut, kunnostettu vakionopeudensäädin ja uusi vara-avain on teetetty. Maksoivat uudelleenkatsastuksenkin.

    Jos pitää ostaa uudet jarrusatulat, mistä saa edullisesti? Kunnostettuja ei kannattane ostaa?
    Näillä kilometreillä, kun noita vikoja on jo vähän ollut, mihin kaikkeen muuhun pitäisi varautua?

    #2
    Duunailin tuossa pariviikkoa sitten takajarrulevyt ja palat uusiksi. Oli meinaan sama ruostumisongelma. Ja mihin meni eniten aikaa, no siihen kun oli liukutapit ruostunut kiinni toisessa satulassa ja oli oikeesti tiukassa. Toisestakin herkistelin tapit. Homma toiminut tähän saakka ja katsastuksessa ei huomauttamista.

    Viisaammat kertokoon enemmän, mutta hyvin usein saksalaisissa esim. Opel ja audikin näköjään,niin nuo liukutapit tahtoo jumimaan joka aiheuttaa kaikennäköisiä täristyksiä ja laahauksia. Kannattaa tarkistaa liikkuuko ne tapit normaalisti eli herkästi.

    Comment


    • #3
      A4 -95 toinen takajarru laahaa

      Ongelma voi piillä justiinsa niisä liukutapeisa tai sitte mäntä on kevyesti ruostunu ja jumittuu lämmetesään.. Mulla oli sama ongelma ja niin vanhat satulat etten saanu enää mäntää kunnostettua, mutta tuon voi ehkä vielä saaja kuntoon. Männän pääsä saattaa olla säätämistä varten normaali kuusiokolo taikka kaks etäällä olevaa koloa, joihin pitäis sopia hiomakoneen laikan kiristäjä. Uuet satulat makso tuohon 125?/kpl, mutten tiiä onko A4:sesa enää samat.

      Comment


      • #4
        Joono..sen verran on ollu se satula auki, että olen kokeillut ja huomannut tappien liukuvan ihan iisisti.
        Tosiaan, rälläkän kiristysavain, sen näkönen ja kokonenhan se on, silläkö sen sitten saisi auki?

        Comment


        • #5
          Mulla ainakin satkussa pullahti hienosti pois kun tukki vapaat reijät ja pumppaili sitä käsijarruvipua.
          Takaisin saanti olikin huomattavasti konstikkaampaa, sitä mäntää nimittäin pitää pyörittää ja samanaikaisesti painaa niin s**tanan lujaa...

          Comment


          • #6
            A4 -95 toinen takajarru laahaa

            Muistaakseni semmosen rälläkän kiristysavaimen pitäis suunnilleen passata niihin koloihin. Tiiä sitte saako sillä kovin paljo vääntövoimaa ku ne kolot on melko matalat.. Kannattaa ainaki kokeilla niin ei tartte hommata mitään erikoistyökalua, jos se onnistuuki. Mulla muistaakseni pullahti mäntä ulos aivan hyvin ku otti satulan irti kannakkeista, otti kiskon ja palat pois tieltä ja anto vähä painetta käsi- tai perusjarrulla.

            Comment


            • #7
              Kävin aamulla viemässä audin pajalle, missä olivat vaihtaneet nuo uudet levyt ja palat. Selvisi, että olivat vaihtaneet samalla tohinalla myös uudet laakerit. Ei kuulemma helposti irronneet vanhoista levyistä. No, minä en siitä ole mitään maksanut, että sikäli sama, ja tietysti hyvä näin.

              Tuli vaan mieleen, että olisko asentaessa käynyt niin, että kun vanhat levyt ja palat on olleet kovin kuluneet, niin mäntä on tietysti ollut pitkälle työntyneenä, kuka ties kuinka kauan ja kenties on jotain -skaa tai ruostetta päässyt tulemaan siihen ulkonevalle pinnalle, niin sitten kun uusien palojen takia on vaan painettu männät sisään, että ne on saatu mahtumaan, niin tämä kertynyt ruoste tms. on jäänyt putsaamatta ja se siellä jumittaa.

              Tämähän on tietysti ihan turhaa spekulaatiota, mutta mieli vaan tekee arvella eri vaihtoehtoja, kun tässä odottelen puhelua pajalta.

              Mieli tekisi kuitenkin ainakin osittain tämä laittaa korjaamon piikkiin, kun eivät ole huomanneet tällaista jumitusta asennuksen jälkeen. Ennen osien vaihtoa ei nimittäin vastaavaa ongelmaa ollut.

              Comment


              • #8
                End of case.
                Laittoivat pajalla satulan korjaussarjan, parannus tuli sillä. Eivätkä edes laskuttaneet. Jäi hyvä kutina paikasta. Malminkartanon autohuolto.

                Comment


                • #9
                  Tälläistä palautetta ( liike hoiti homman tyylikkäästi) moni audimies kaipaa:)

                  Comment


                    #10
                    Tollainen toiminta erittäin harvinaista täällä päin. Pistetään korvan taakse.

                    Comment


                    • #11
                      Kyseinen korjaamo kuuluu "Tarkastettuihin autokorjaamoihin" .

                      Comment


                      • #12
                        Katos vaan. Vai tarkastettu autokorjaamo. Varmasti tulee käytettyä autoa siellä jatkossakin, kun sattuu vielä olemaan samoilla nurkilla missä asun ja käyn töissä.

                        Comment

                        Working...
                        X