Asensin pari viikkoa sitten autooni (A3 1.8Tq) eteen ABT:n madaltavat jouset (olisiko ~-40mm), Konin keltaiset iskarit, Powerflexin puslat ja raidetankojen ulommat pallonivelet. Sen jälkeen auton ohjauksesta on alkanut kuulumaan naksumista kun heiluttelee rattia auton ollessa paikoillaan. Autolla on ajettu nyt 135tkm.
Käytin autoa huollossa ja siellä nosturilla ollessa äänen sai loppumaan kun "roikkui" kuskin puoleisessa raidetangossa. Ääni tulee hammastangosta joka klappaa ylä-ala-suunnassa. Korjaamon tuomio oli, että kyseessä on madallusjousien aiheuttama ominaisuus, jolle ei voi mitään. Perustelivat sitä sillä, että raidetangot (ja tukivarret) ovat "epänormaalissa asennossa", eivät siis vaakatasossa vaan hieman yläviistossa. Minusta tämä selitys kuulosti hieman oudolta. En uskaltanut antaa korjaamolle lupaa kokeilla uudella hammastangolla (n. 500eur + työt n. 300eur), koska eivät osaneet sanoa auttaako se ongelmaan.
Onko vastaavaa ongelmaa ollut muilla A3/TT/Golf4/Leon/yms. omistajilla? Ennen madallusta alustasta ei kuulunut mitään ylimääräisiä ääniä.
Käytin autoa huollossa ja siellä nosturilla ollessa äänen sai loppumaan kun "roikkui" kuskin puoleisessa raidetangossa. Ääni tulee hammastangosta joka klappaa ylä-ala-suunnassa. Korjaamon tuomio oli, että kyseessä on madallusjousien aiheuttama ominaisuus, jolle ei voi mitään. Perustelivat sitä sillä, että raidetangot (ja tukivarret) ovat "epänormaalissa asennossa", eivät siis vaakatasossa vaan hieman yläviistossa. Minusta tämä selitys kuulosti hieman oudolta. En uskaltanut antaa korjaamolle lupaa kokeilla uudella hammastangolla (n. 500eur + työt n. 300eur), koska eivät osaneet sanoa auttaako se ongelmaan.
Onko vastaavaa ongelmaa ollut muilla A3/TT/Golf4/Leon/yms. omistajilla? Ennen madallusta alustasta ei kuulunut mitään ylimääräisiä ääniä.
Comment