Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 abs...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 B5 abs...

    Hyvää päivää.. Sellasta olisin kyselly kun en haulla mitään löytänyt, että mikähän mahtaa olla kun vanhalla abs-anturilla antoi vikakoodin pulssien vähyydestä. Ja nyt kun vaihdoin anturin niin antaa vain mystisen vikakoodin ko. anturista

    1 Fault Found:
    00287 - ABS Wheel Speed Sensor: Rear Right (G44)
    35-00 - -

    Mitähän tuo mahtaa tarkoittaa?

    Vaikka vika kuittaantuu joka käynnisyksen yhteydessä ei abs:sät toimi edes hetkeäkään kun lähtee liikkeelle vanhalla anturilla toimivat noin 500m-1km.

    Kiitos vastauksista.. Jos joku vaan viitsisi selventää mikä olisi ongelma ja kiirushan tietenkin on paripäivää ajoaikaa jäljellä..

    Niin ja tosiaa audilla kertoivat että edellinen anturi on viallinen..

    #2
    Eipä siellä montaa vaihtoehtoa ole. Jos uusi osa on oikea, ja oikealla syvyydellä, niin viaksi jäänee rikkonainen pulssikehä.

    Comment


      #3
      Tahi johtovika.

      Comment


      • #4
        Joo eli senverran vielä jäi kertomatta että pulssi kehä oli rikki. Huom. oli ja se siis hitsailtiin kasaan nyt se on ehjä mut en tiedä mikä tohon tuli... Nyt huomannu uuden piirteen eli siis abs vika muisti ei edes kuittaannu kun auton käynnistää vaikka tuolla vanhalla se kuittaantui... Vanhalla antuurilla toi siis kuittaantu joka käynnistyksen yhteydessä, mutta nyt ei edes sitä.. Ja vanha anturi toimi melkein moitteetta... Vanhalla tekis sitä että kun auto oli käynnistetty ja ajoi noita edellämainitsemiani 500-1000m, toii abs muuten hyvin vaikkei ollut mitään lukkiutumisen aihetta niin moottori ruksutti jarruja silti. Edellisen omistajan mukaan autoon on vaihdettu abs-yksikkö josta on kuititkin...

        Comment


          #5
          Oliko pulssikehässä vielä hampaat normaalin korkuiset? Yhdessä tapauksessa ne oli kuluneet noin puoliksi pois.

          Melkein pitäisi katsoa ensin vaikka VAG-COMilla että näyttääkö se anturi mitään arvoja, ja jos ei niin ABS:n liittimestä (tai takapenkin alta) skoopilla katsomaan signaalia.

          Jos tulee, niin vika on boksissa, jos ei tule, niin vika on jossain siellä anturissa tai johdoissa. Harvemmin noissa kyllä mitään johtovikoja on.

          Comment


          • #6
            Huomenia..

            Tota mitenkäs sieltä vag-comilla niitä luetaan kun mä eilen koitin niitä measuure bocks:seja katella niin mun vag-com ilmasi itseensä ja kertoi että jonkin sortin yhteys ongelma olis kyseessä... en tosin ole vielä rekisteröiny ko. softaa kun on sen ohjelman testi aika päällä voiko se vaikuttaa? Koska kaikki muut luku päätteet kuitenkin toimii paitsi moottorin vaan lohkoon 25 asti..

            Comment


            • #7
              Nostellaan vähän. Eli abs ei toimi. Antaa koodin ABS Wheel Speed Sensor: Rear Right (G44)
              Kun nollaan koodit ja valo ei pala ei silti toimi abs ja syttyy kunnes vauhtia on n. 70km/h. pulssikehä näyttäs olevan ok. anturin etäisyyttä olen muuttanut mutta ei tunnu auttavan. Auto siis -98 S4

              Comment


              • #8
                Kuulostaa samalt vialt mikä mulla on. Ehjä keskusyksikkö ei jeesannu.. Wheel sensorien vaihto seuraavaksi.
                Viimeksi muokannut gedu; 13.4.2011, 19:41. Perustelu: Aloitetaanpa viesti isolla, ja teinixin voit jättää galtsuun

                Comment


                  #9
                  kuulostaa samalt vialt mikä mulla on. Ehjä keskusyksikkö ei jeesannu.. Wheel sensorien vaihto seuraavax.
                  Jos Ohjainyksikkö on vaihdettu juuri, niin väärän version boksi aiheuttaa pyöräanturi herjan, koska kytkentöjä pon erilaisia, esim quattrossa ja etuvedossa.

                  valo ei pala ei silti toimi abs ja syttyy kunnes vauhtia on n. 70km/h.
                  Tuo rajaa vian anturiin tai pulssikehään.

                  Comment


                  • #10
                    Miten tuo abs anturin oikea syvyys selvitetään?

                    Comment


                      #11
                      Siten että painat sen kiinni pulssikehään, ja nostat noin millin verran ylös.

                      Comment

                      Working...
                      X