Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 b5 valonpesureista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 b5 valonpesureista

    Minkähänlainen logiikka noissa -96vm a4:sen valonpesureissa on?

    Auto tuli ostettua elokuussa ja ensimäisen kerran nestettä lensi ulos marraskuussa!?
    Päivästä riippuen välillä ruiskasee valoille joka kerta kun painaa viiksestä tuulilasille nestettä ja välillä ei ruiski ollenkaan valoille.

    Kuuluuko olla toiminta tällainen vai onko vähän häikkää jossain päin?
    Mitään erillistä vipua ei valonpesureille ole.

    Toimenpiteitä?

    #2
    Voisiko olla jokin vuoto jossain tai sitten se perusvika, eli pumppu halki? Tarkista myös, että säiliö on täynnä, lampunpesurin pumppu on ylempänä kuin lasinpesurin pumppu.

    Tuon ikäisessä vettä tulee lasille, kun valot ovat päällä ja vetää viiksestä itseensä päin. Myöhemmissä malleissa lampunpesuun on viive, eli vettä tulee lampuille vasta noin sekunnin päästä, kun taas lasinpesu alkaa heti.

    Comment


    • #3
      Eli audeissa ei ole lampun pesureilla mitään sykliä, kun isäukon -08vm mondeossa oli niin, että viiksestä vedettäessä noin joka kymmenennellä vedolla lensi valoille nestettä.

      Oikeastaan en koko pesureita tarvitse, sillä ne sapettavat erityisen paljon juuri pestylle konepellille ruiskiessaan.

      Comment


      • #4
        Ei ole sykliä mutta sellainen on, että lyhyempi veto ruikkaa vain tuulilasille ja pidempi veto myös lampuille.

        Comment


          #5
          Meillä -96 mallinen A4 ruikkaa lampuille heti kun viiksestä vetää, -01 mallinen vasta noin sekunnin kuluttua, eli ei apua tässä tapauksessa. Kyllä ne pesimet siellä mielestäni aivan paikallaan ovat näillä keleillä, lampuissa on melkoinen määrä kuraa pinnassa jos ei niitä huuhtele välillä.

          Pumppu tuohon ei ebayssa maksa kuin reilun 10€, letkut voi korjata lähes nolla-budjetilla, ja itse pesuyksiköissä ei ole vikaa vielä tullut vastaan. Viiksi lienee ehjä.

          Comment


          • #6
            Vika ei ole viiksessä, vaan jossain muualla.

            Pitää tutkia ja ilmoitella mikä oli hämminkinä.

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja Jaska.V Näytä viesti
              Eli audeissa ei ole lampun pesureilla mitään sykliä, kun isäukon -08vm mondeossa oli niin, että viiksestä vedettäessä noin joka kymmenennellä vedolla lensi valoille nestettä.

              Oikeastaan en koko pesureita tarvitse, sillä ne sapettavat erityisen paljon juuri pestylle konepellille ruiskiessaan.


              Itsekin tätä harmittelen, kun tuntuu, että enemmän tulee konepellille kun ajovaloille. Niissä ei taida olla minkäänlaisia säätömahdollisuuksia?
              Viimeksi muokannut Prunssi; 2.12.2008, 09:49. Perustelu: Muotoilua

              Comment


                #8
                Yks konsti on että siirtää valonpesureitten herätevirran pitkien valojen johtoon. Sillon ei lyhkäsillä pese (eli kesäisin ei pesisi) mut taas pitkillä pesis ja sillonhan on valojen hyvä olla puhtaat (=talvisin).

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja Jaska.V
                  Päivästä riippuen välillä ruiskasee valoille joka kerta kun painaa viiksestä tuulilasille nestettä ja välillä ei ruiski ollenkaan valoille.
                  Onko tossa valoautomatiikka? Ainakin A3:n pesee valot vain kun on erikseen kääntänyt ne päälle, ei siis ikinä 0-asennossa. Kunhan varmistan..

                  Comment


                  • #10
                    Enpä ole koittanut.
                    Valot on aina päällä ajossa.

                    Nyt mennyt taas viikko ilman konepellin sotkemista
                    voikohan kelit vaikuttaa? Jos vaikka on lämpötila tunnistin, että yli 3´c ilmalla ei suihkaa?
                    Pakkasilla ainakin aika ahkerasti suihki.

                    Ainiin jos se vaikuttaa, niin auto on jenkeistä uitettu.

                    Comment

                    Working...
                    X