Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 xenon polttimon vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 xenon polttimon vaihto

    Morjesta,

    Eli meni omasta facelift B5 ässästä kuskinpuolen xenon piemäksi. Ei vielä tietoa menikö poltin vaiko koko ohjainyksikkö, omalla tuurillä jälkimmäinen. Koska ne oo aiemmin noiden xenoneiden kanssa pelleillyt, niin voiko voita mennä ite ihan rauhassa vaihteleen? Näkeekö tuosta polttimesta suoraan, että onko se palanut vaiko ei niin kuin halogeeneista? Niin ja millainen poltin tuohon muuten yleensä käy?

  • #2
    Voi vaihtaa helposti itse. Ei muuta kuin virrat pois ja valon takakansi auki ja ihmettelemään.

    Ei siitä oikein taida nähdä onko se rikki vai ei, kun se valokaaren kohta lasista on varmaankin sellainen valkoinen. Kokeile vaihtaa polttimoita ristiin.

    Polttimo on D2S.

    Comment


    • #3
      Kiitoksia nopeasta vastauksesta. Pitääpäs tuossa ihmetellä viikonloppuna kun kerkeää jotain jopa valoisaan aikaan tekemään.

      Comment


      • #4
        Käy täällä kurvi niin laitetaan utta osaa. Jos ballasti mennyt niin senkin saat samalla reissulla.

        Comment


          #5
          Minulla oli talvella vikaa orkkisxenoneissa, eikä korjaantunut polttimoiden vaihdolla. Syylliseksi osoittautui lopulta hieman huonosti paikallaan ollut pitkän umpion takakansi, joka oli päästänyt vettä umpioon, ja vesi oli valunut suoraan umpion pohjassa olevaan ballastiin. Kuivattelin ballastin, ja taas toimii. Tarinan opetus: kaikkea tapahtuu. Ei ehkä liity tähän mutta kerroinpa kuitenkin.

          Comment


          • #6
            Tuohon kun on jo yks ballasti vaihdettu, en vain nyt perkele muista että kummalle puolelle. No eipähän pääse rahat märehtimään tilllä tämmöisten takia... Minä otan sahlmani sitten yhteyttä ens viikolla kun saa selvitettyä, onko vika polttimossa.

            -Mika K

            Comment


            • #7
              Omasta b5 faceliftistä meni molemmat orkkisballastit rikki. Ensin räpsyivät, sitten olivat välillä syttymättä ja lopulta syttyivät vain harvoin. Vaihdoin molemmat tarvikemallisiin ja niihin polttimon johtosarja, lähinnä orkkisten suolaisen hinnan takia. Hieman piti sovitella, mutta olivat kuitenkin pienemmät kuin orkkikset joten jäi hieman reikää mitä piti paikata.

              Comment


              • #8
                Vaihdoin polttimoita päittäin ja molemmat palaa taas? Jos poltin ei ollut kunnolla kiinni tai jotain. Näyttää siltä että vänkärin puolen ohjainlaite on joskus vaihdettu. Varmaan jossain välissä menee vaihtoon tuo kuskinpuolenkin.

                Comment


                • #9
                  [LEFT]Jatketaanpas tätä. Nyt alkoi tuo kuskinpuolen valo temppuileen taas. Vähän aikaa palaa mutta sammuu n. minuutin kuluttua. Jälleen kun sammuttaa palaa vähän aikaa ja sammuu taas. Voiko poltin tehdä moista vai nytkö meni ballasti lopullisesti vaihtoon?
                  [/LEFT]

                  Comment


                  • #10
                    Niin ja muuten osaako joku sanoa millainen tuo ballasti kyseisessä autossa on? 12 vaiko 4-pinninen? Googlesta kun yritti etsiä, niin jossakin mainostettiin Valeo LAD5G tyyppistä ballastia, mikä sopisi S4 B5:een.

                    Comment


                    • #11
                      Jos et umpion alle mahtuvaa slim mallista välttämättä halua, niin sitten käy joku kiinaballasti kanssa. Ne ei paljoa maksa ja mulla toiminut. Itse aikoinaan etsin alkuperäistä mutta hinnat oli suolaisia => tuli mallia kiina. Vetää sen vaikka ecun viereen piiloon, jos ei konehuoneessa halua sitä katsella.

                      Tuonne umpioon vakiopaikkaan ei mahdu kuin alkuperäinen ballasti tai sen kopio.

                      Comment


                      • #12
                        Koita nyt ensin sillä toisen puolen ballastilla että vika on varmasti siinä. Kalliita nuo alkuperäiset ballastit...

                        Comment


                        • #13
                          Voisin kokeilla hommata muutamia slim ballasteja jos on kiinnostusta testata. Ise en ole edes nähnytkään niitä :) Kuullut vain. 35W slimin hinnat 50-60? riippuen laadusta.
                          Ja parastahan aina otetaan :)

                          Comment


                          • #14
                            Kyllä se ballasti rikki on. Kerran teki samanhomman ja vaihdoin polttimoita päittäin. Vähän aikaa pelas ja taas lopetti toimimasta. Onko kellään tietoa sopiiko Valeo LAD5G tuohon ässäläiseen? Tuollainen ois myynnissä kohtuu hintaan.

                            Mites noiden tarvike ballastien asennus hoituu? Pitääkö vanhoja johtoja silputa vai onko nuo plug an play tyylisesti asennettavissa?

                            Edit: Ja tuossa varmaan kannattaa ottaa koko umpio irti ballastia vaihtaessa, vai onnistuuko ilman?

                            Comment


                            • #15
                              Jos asia on niin kuin minulla, eli alkuperäiset kenonit nokalla ja polttimo D1S, niin se ballasti on siellä umpion pohjassa 6 pienellä torxilla. Ei saa ilman umpion irroitusta vaihdettua. LAD5G tuntuu sen verran tutulta merkinnältä, että muistelisin sen ainakin omaani käyvän, eli on vastaava kuin alkuperäinen. Valeon valmistama on tuo orkkis muistaakseni...Mitään ei tartte silputa jos ostaa samanlaisen/samantapaisen kopion.
                              Viimeksi muokannut Olmi; 30.8.2012, 10:55.

                              Comment


                              • #16
                                Mites kun olen ostamassa pre-facelift s4 projektio umpioita ilman lamppuja ja yksiköitä... No jos sitten laittaisin jälkiasenteiset xenon polttimot ja ballastit niin käykö suoraan vanhan polttimon (d2s) paikalle vai jotuuko jotain modailemaan? Entä kytkennät onko nuissa läheskään samanlainen liitin kuin omissa h4 valeo halogeeni valoissa.

                                Comment


                                • #17
                                  Kyllä ne sinne käy (ainakin jotenkin), ja liitin on sama.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Jepulis... Entu kun valohini on tehty Ns. valomuistitoiminto, eli valot syttyy kun kääntää virta-avainta tarpeeksi. Niin vaikuttaako xenoneiden elinikään kun aina valoviikseä kääntäessä xenonit sammuu ja syttyy taas uudelleen kun viiksi on yläasennossa. (Ensimmäiset h4 liikkuvat bi-xenonit kesti reilun puoli vuotta)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kyllähän se polttimoita kuluttaa. Xenoneja ilmeisesti enemmän kuin normipolttimoita.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ja okkim tietäneekin nuo umpiot aika hyvin. =)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Valomuisti pitäisi aina ottaa pois toiminnasta xenoneilla. Kuluttaa todellakin sekä polttimoita että ballasteja. Tai ainakin varmistaa että jännite on xenoneille oikea jos valomuistia käyttää. Alennettu jännite ei kyllä monesti sitten sytytä edes noita xenoneita.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Mitenkäs tuo on otettu huomioon sellaisissa autoissa, joissa on jo tehtaalta valomuisti ja xenonit? Olen nimittäin myös ymmärtänyt noin, että valomuisti syö xenonit aika äkkiä. Hämmennyin vaan kun tajusin, että B6:ssa on molemmat.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Meinasin juuri kysyä samaa kuin Lape edellisessä viestissä... Itsellä veikkaus, että tästäkin huolehtii joku mieletön elektroniikka hässäkkä...

                                              Pitimän kysyä, että jos vaihtaa noiden alkuperäisten d2s xenoneiden tilalle jälkiasenteiset niin millainen xenonpolttimo siihen paikalle saadaan istumaan vai vaatiiko jotain sovitteita?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ihan jälkiasenteinen D2S siihen käy.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ei taida olla kuin pohjoismaissa tuo valoautomatiikka käytössä. Ainakin vanhemmissa Audeissa oli näin.
                                                  Osassa kestää tosi hyvin vaikka tuo automatiikka on. Itsellä myös. Tällöin pitää kuitenkin varmistaa että tulee oikea jännite ballasteille eikä alennettu jännite joka on noissa normaali halogeenipolttimoissa.

                                                  Originaali D2S lampun tilalle käy suoraan tarvike D2S lamppu. Ei tarvitse sovitteita.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Jani: Mites onko eroa D2S ja D2 lampulla? Ostin D2 mallisen ja hyvin tuntuu toimivan, mitä eroa?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Nyt kysyt semmoista mistä ei mitään hajua. Epäilen sun kuitenkin ostaneen D2S lampun. Toinen mallihan on D1S. Ne kyllä erottaa toisistaan.
                                                      Noistahan on saatavana molemmista R malli. Eli S vaihtuu R:ään.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ai, no sitte www.euro1supply.com nettikaupan valikosta sattui vaan puuttumaan se S. Ajattelin kanssa et tarvis tollasen D2S mut ajattelin ettei niillä ole mitään eroa kun sieltä valitsin D2 mallin kun ei muuta ollut..:) Halvat lamput muuten ~35e pari. Kiina malleja kyllä, vuoden takuun sai kyllä. Mites toi R-malli eroaa S-mallista?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Heh arvasin tuon seuraavan kysymyksen. R= reflector eli ei linssiumpioon tarkoitettu.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Milläs te isot pojat ootte vaihtanu ton ballastin nätisti ?
                                                            Kattelin et siin on ihmeellisen näköset ruuvit et pääsee avamaan pohjan peltilevyn.
                                                            Audilta taas hyvä rahastus kikka, ku muutenkin tää on niin hiton "halpaa".

                                                            Ja ei joku tietäis mikä toi S4 Faceliftin ballastin osanumero on ?

                                                            Comment

                                                            Working...