Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4:n ET?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

UrS4:n ET?

On menossa pieni vääntö vannekauppiaan kanssa ja hän ihmetteli hiukan noita UFOja, että mikähän sinne mahtaa mahtua, kun on tommoset limput tuolla?

Mikähän mahtaa olla ton auton etupyörille tehtaan ilmoittama ET?
    Ettei tule hankittua mitään allesopimatonta (enkä nyt puhu vanteen ulkonäöstä...)

8" leviässä ensiasennus-valssissa ET on 40. Sekä edessä että takana.

Comment

Jossain toisessa topicissa totesin, että vanteen muodolla on suurempi merkitys kuin tuolla ET:llä...
      esim.talvivanteissani on et35 ja ufo-jarruilla tilaa jäi n.1mm puolien kohdalla.

Comment

No, eiköhän noilla päästä eteenpäin.

Metallimiehelle 1mm:n välys on jo suuri :)
        Pääasia on kai ettei tule mitään metallintyöstöä UFOn ja vanteen välillä.

Comment

"Metallimiehellä on toleranssit, mutta puuseppä tekee tasan" lainaten pikkuveljeäni. Mutta asiaan, mulla on ne originaalit, jotka on tosiaan 8x16 ET40 ja talvivanteina ilmeisesti S2:n originaalit 7x16 ET37 koodilla 895 601 025 H. Nuo talvivanteet vaativat 15 millin palikat väliin sen takia kun puolat ovat "liian suorat" ja siten ilman palikoita nappaavat ämpäriin kiinni. Kuten Jyppe sanoi, muodolla on väliä. Oikeastaan kokeilu on ainoa varma tapa. Löytyykö vannekauppiaalta sitten kaikkia malleja testiin on eri juttu.

Comment

No juu! Mulla on "RS-6" replikat väännön alla, ja myyjällä ei ollu kuin 17" kiakot hyllyssä. Voiskohan niillä kokeilla?

Mä haluaisin itseasiassa 16" kiekot, kun mulla on hyvät 16" kesägummit tallin hyllyllä. 17" on tietysti ehkä hienompi (?), mutta nytkin on jo 16" pyörillä alusta kesäaikaan niin kova, että Viron reissulla vaihtaa aina maksa ja munuaiset paikkaa keskenänsä. Ja ne alumiinikiskot siellä pohjassa raapii pysyvät jäljet autoexpressin rampin kynnykseen...

Comment

Osta multa ne originaalit Ässän vanteet mallia Fuchs, 8J16 H2 ET 40, 4A0 601 025 E. Niissä on jopa kaksi aika hyvää kummiakin valmiina, kaksi niistä renkaista on vainajia. Ja samanlainen varapyörä vielä lisäksi ajamattomalla Firestonella. Minä kun tarviin ensi kesäksi kaksi 16" tai 4 17" rengasta.

Ja heh, mulla ei varmaan oo niistä pohjan kiskoista enää mitään jäljellä, sen verran raapii sinne sun tänne. Teppo jo sanoi, että jos vaihtais tilalle jotain magnesiumvalmistetta vaimitäseoli, niin sais ehkä lisää rispektiä kun kipinät lentelee töyssyissä :-)

Comment

Working...
              X