Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 2.0TFSI Quattro alustan kiristysmomentit hukassa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 2.0TFSI Quattro alustan kiristysmomentit hukassa?

    Mistä löytäisin pulttien kiristysmomentteja Audi A4 2.0TFSI Quattron -07 alustan osille?

    Lähinnä tarvetta tiedolle olisi takapään akselistoon kohdistuvaan osaan, apurunkoon ja sen runkoon kiinnittäville pulteille (molemmilla puolilla 2kpl)!
    Ja tarviiko näitä kyseisiä pultteja vaihtaa aina uusiin, jos ne avaa?

    Jouselle tulisi saada lisää tilaa poisottamiseksi ja tarvii apurunkoa hiukan tiputtaa alaspäin takaa, kun jousipuristimet ei oikein tahdo sopia tuonne hyvin!

    Täällä on muutama kuva, joista selviää, että mitä tarkoitan:
    http://www.a4mods.com/pics/Suspension/IMG_1189.JPG

    http://www.a4mods.com/pics/Suspension/IMG_1191.JPG

    http://www.a4mods.com/index.php?page...coilovers.html

    Näihinhän on olemassa jotkut arvot/ohjeet ja ihan käsituntumalla niitä ei kiinni viitsi vetää.. :(

  • #2
    Alustassa saattaa olla samat kiristysmomentit kuin edeltäjä mallissa...?!? Jos tämä auttaa tiedon annossa?

    Comment


    • #3
      http://www.a4mods.com/pics/Suspension/IMG_1189.JPG jos tuo on kiristetty liiankireelle nii voiko se aiheuttaa natinaa , kun ajaa pienemmästäki töysystä

      Comment


      • #4
        sen verran piukassa kyseiset pultit olivat että tuskin aiheuttaa. itse vaihdoin eilen kanssa kw:n v1:sen ja pistin ne käsituntumalta kiinni. mitään natinoita ei ainakaan vielä ole tullut
        Viimeksi muokannut JusuPlus; 25.5.2008, 23:42.

        Comment


        • #5
          Saattaapi olla, että noita ei varmaan tarvi sittenkään avata, jos muokkaa jousipuristimia sopiviksi ja saa jousta painettua tarpeeksi kasaan!?

          Ei muuta kuin hallille ähertään... ;)

          Comment


          • #6
            Jees..Kyllä ne jouset sieltä irtosi, kun sai puristimet kunnolla paikoilleen!
            Eikä edes tarvinnut avata apurungon pultteja, kun irroitti vain kallistuksenvakaimen päät ja kuskin puolelta korkeus anturin. Sit kaveri avuksi lankun päähän vääntämään tukivartta alaspäin ja sorkkaraudalla jousi pois!

            Toinen puoli menikin sitten jo rutiinilla =)

            Comment


              #7
              Kiristysmomentit voi vetää 'rannemomenttiin', eli tarpeeksi. Ei niitä rikki saa normityökaluilla, muista vaan kiristää ne normaaliasennossa ettei puslat jää jännitykselle.

              Comment


              • #8
                jooku mahtuis ne perkeleen vanteet sinne vielä...No huomenna täytyy alkaa tilaan spacereita..huoh..

                Comment


                • #9
                  Kiristysmomentit voi vetää 'rannemomenttiin', eli tarpeeksi. Ei niitä rikki saa normityökaluilla, muista vaan kiristää ne normaaliasennossa ettei puslat jää jännitykselle.
                  En luota sitten yhtään tuohon minun "rannemomenttiin" :( Jotenkin mun säkällä saattaa katketa pultti tai korkata kierteet..

                  Mutta Mikko (okkim) säähän oot sellainen erikois monitoimimies, jolla momentit jo jäänyt ranteisiin pysyvästi ja se on aina tasan sen minkä pitää ollakkin ;)

                  Comment


                  • #10
                    mahtuis ne perkeleen vanteet sinne vielä...No huomenna täytyy alkaa tilaan spacereita..huoh..
                    Hyvinhän ne sinne mahtui ja tontissa on ;)

                    Comment


                    • #11
                      Audi A4 1.8Tq -04 kiristysmomentteja kaivataan.

                      Jatketaas tätä kiristysmomenttien kyselyä hiukan lisää!

                      Löytyykö keneltäkään infoa/linkkiä etupään tukivarsiston oikeisiin kiristysmomentteihin? Googlettamalla ainakaan itse en ole löytänyt.

                      Oma auto on pukeilla ja etupään kaikki koiranluut+raidetangot+raidetangon päät yms menossa vaihtoon, nyt kun samalla vaihdan alle kw3:n... Ranne momenteihin en vedä.

                      Autona toimii profiilissa oleva a4..

                      Comment


                      • #12
                        Ihan pakko nyt kysyä että mikä niissä ranne momenteissa on vikana? Toki vanteet ja nämä kannattaa vetää momenttiin mut miks joku raidetangon pää taikka kallistuksenvakaajantanko on vedettävä momenttiin? Uusista Skodista lähtien vanhoihin japseihin olen ihan käsivaramomenttiin kaikki vetänyt eikä mitään ongelmaa ole ollut.

                        Mutta tässä olis ne momentit: Raidetangonpää 45nm(uusi mutteri), Koiranluille ei löydy kiristysmomenttia eikä raidetangoille.

                        Comment


                        • #13
                          Kyllä nuo tukivarret, varsinkin alemmat kannattaa laittaa momenttiin...niissä kun ranne momentti ei riitä.

                          Mutta ongelma taitaa olla jo ratkaistu, tilasin Bentleyn korjausmanuaalin jenkeistä... Onpahan paljon muuta mukavaa ohjeistusta kyseisestä autosta. ;)

                          ps. Saattaa olla, että olen jonkin asteinen liiankin tarkka näissä jutuissa, mutta aina on momentti-avain naksahdellut :P
                          Viimeksi muokannut Murre; 31.3.2009, 07:28. Perustelu: Lisäilyjä..

                          Comment


                          • #14
                            Ei se pahenna ainakaan tilannetta en mä sitä. Hyvähän se on tehdä, varsinkin jos on aikaa. Kiirettä meinaa duunissa aina olla joten "käsivara"momenttivarsi on jäänyt päälle sit joka paikkaan kun ei aina ehdi momenttiin vedellä pultteja.

                            Toki jotkut paikat on vedettävä momenttiin ei siinä :P Hyvä et joku edes jaksaa tehdä "by-the-book" eli ohjeiden mukaan.

                            Comment


                            • #15
                              Jep, tänään tuli Bentleyn tekemä korjaamo Käsikirja DVD:nä FedEx:n kyydillä Ross-Techiltä ;)
                              Ja laakista löytyi kaikki tarvittava info ja paljon muutakin.

                              On muuten aikas kattava paketti, suosittelen ;)
                              http://www.bentleypublishers.com/isb...789/index.html
                              Viimeksi muokannut Murre; 2.4.2009, 20:26. Perustelu: editoitu

                              Comment

                              Working...
                              X