Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Unohdin avata korkin paloja vaihtaessa-vahinkoa??->homma OK

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Unohdin avata korkin paloja vaihtaessa-vahinkoa??->homma OK

    Onko siellä mitään,mikä vois hajota?
    Kulmat viilasin paloista,mutta korkki jäi kiinni ja sieltä tuli nesteet läpi kun mäntiä työnsin sisään.
    Nyt poljin pehmeä, ilmailulla on vähän parantunut.
    Ei vuoda mistään.

    Ihan metallilla oli palat. Onko keinoa, millä ilmaa pääsis pääsylinteriin?

    Isäpapan `98 Passatti kyseessä siis, aikalailla A4 tuo on osiltaan.

    hermot mennee, kun ei toimi.
    Viimeksi muokannut kontio; 26.5.2008, 22:25. Perustelu: muokkaus

  • #2
    ne sun uudet palat,eivät ole läheskään vielä asettuneet omille paikoilleen.
    joten poljin tuntuu pehmeeltä.Aja ja jarruttele varovasti...Niin kyllä se poljin siitä kovettuu.

    Comment


    • #3
      Ei kai niissä muuta asettumista ole, kun vedin palojen reunat viillalla ja laikalla että asettuisivat heti?

      Comment


        #4
        Uusiinkin levyihin pitää palojen asettua että ottavat koko alueelta. Kyllä tuohon menee
        tankillinen ainakin ennen kuin alkavat toimia, ehkä. Jossain oli ohje että voi jarruttaa 100-5km/h
        jarrutuksia, mutta ei kannata pysähtyä kovan jarrutuksen jälkeen. Jää palan merkki levyyn
        ja alkaa täristämään.

        Comment


        • #5
          Viimeksi kun vaihdoin lötköön takasatulat ja ilmasin jarrut rempan jälkeen, oli poljin pehmeä koeajolla. Seuraavana aamuna poljin painui pohjaan kertapolkaisulla. Onneksi en lähtenyt liikkeelle kokeilematta. Uusi ilmaus ja homma oli kerrasta kunnossa.

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja kontio Näytä viesti
            Ei kai niissä muuta asettumista ole, kun vedin palojen reunat viillalla ja laikalla että asettuisivat heti?
            Ei taida olla ihan virallinen ohje.

            Comment


            • #7
              Ei taida olla ihan virallinen ohje.
              Ei varmaankaan...
              Ei myöskään se, että täytetään jarrunestesäiliötä sitä mukaa kun palat kuluvat.Prkl.

              No, kai se vaan on sitten niin että uudet levyt olis pitäny laittaa, odotellaan noiden sopeutumista.Kuulemma voi jokusen tuhatkin kilsaa kestää että kuluvat samanmuotoisiksi kuin levyt
              Viimeksi muokannut kontio; 20.5.2008, 14:00. Perustelu: selkeys

              Comment


                #8
                Palojen hioutuminen levyä vasten kunnolla ei vaikuta polkimen pehmeyteen, vaan jarrutustehoon. Palojen liike ei nimittäin käytännössä muutu lainkaan, jolloin myöskään polkimen liike ei muutu. Tosin heikko jarrutusteho saatta tuntua siltä, että poljin on pehmeä, kun tarvitaan enemmän painamista riittävän jarrutustehon saavuttamiseksi.

                Nesteiden pursuaminen ulos korkki kiinni ei pitäisi rikkoa mitään. Korkki ei nimittäin ole mikään täysin painetiivis, joten päästää liiat rikkoutumatta ulos.

                Comment


                  #9
                  Pesuhommat kannattaa hoitaa huolella, jarruneste syö maalipintaa kuin mä piparia. Joskus kävi vastaava äksidentti mulla ämöriikan pakun kanssa ja maalit meni pääsylinterin alla ihan kunnolla rypylle, kun sai muutaman päivän lakkaamattomalla pinnalla maata.

                  Comment


                  • #10
                    jasso:n kanssa olen kyllä eri mieltä. Jos levyt on urautuneet, niin kyllähän polin on oikeasti pehmoinen jonkin aikaa. Ei mitään mututunnetta.
                    Jarrutus tehoon on kyllä vaikutusta muttei niin paljon kuin luulisi. Siltä kohdalta mistä pala ottaa levyyn kiinni on puristus voima isompi va: mukautunut pala.
                    Selvästi kirjoitettu ;)

                    Comment


                      #11
                      Se tarkoittaisi siis sitä, että palat painuisivat uriin ja urien väliset alueet kasaan, mitä ei kyllä mielestäni tapahdu. Urat tai ei, palat eivät liiku sen enempää painettaessa, ennen kuin pikkuhiljaa hiotuvat levyn pinnan mukaisiksi, ja siten hissukseen painuvat syvemmälle ajan kanssa.

                      Comment


                      • #12
                        Täytyy sanoa nyt kyllä oma havaintoni.
                        Vaihdoin pari viikkoa sitten taakse palat, niin sen jälkeen kyllä poljin tuntui pehmeämmälle.
                        Mitään isoja uria levyissä ei ollut, eikä muutos ollut iso, mutta havaittava.

                        Comment


                        • #13
                          Levyt kuluvat helposti kartion muotoisiksi, jolloin pieni pehmeys tulee helposti siitä kun sylinteri vääntää palan väkisin koko levyä vasten.

                          Comment


                            #14
                            Eli pala antaa hieman periksi ja taipuu. No silloin toki on liike erilainen.

                            Comment


                            • #15
                              Kyllä se tuntuu pikkuhiljaa sinne istuvan paremmin, eli vanha levy+uusi pala=huono yhdistelmä.
                              Jotain tästäkin opimme, ehkä muutkin kuin minä.

                              Comment

                              Working...
                              X