Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Motonetin bensatankin korkki

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Motonetin bensatankin korkki

Moro!

Eli, tuli ostettua motonetistä audi a4 b5 1.6 uusi korkki bensatankkiin. Noh eihän siinä mitään kävi erittäin hyvin sen kun kiinni pyöritti. Seuraavana aamuna kun lähti liikkeelle niin noin 8min ajon jälkeen bensamittari putos nollaa ja valo syttyi vaikka tankissa oli vielä paljon bensaa jäljellä. Auto tietenkin pysäytettiin ja käynnistettiin uudelleen ja kaikki toimi taas hyvin. Matka jatkui noin 3min ku mittari tipahti taas nollaan ja auto ei tälläkertaa enää vastannut kaasuun ollenkaan. Auto tien viereen ja sammutus. auto käynnistyi hyvin ja toimi taas niinkuin pitääkin. Auto teki tätä tasaisella kaasulla ja syyksi ilmeni se motonetin korkki. Kun otti korkin pois niin viat hävisivät. Ottaako toi audi korkin kautta ilmaa tonne tankkiin että ei synny alipainetta vai mitä??

Tietty vuosia vanhempi Audi kyseessä, mutta mulla ei ole koskaan suhahtanut, kun korkin avaa eli aina vallinut tankissa paine lähellä ilmakehän painetta.

Toisaalta autossa on myös tämä bensahöyryjen haihdutin: Höyryt tankista aktiivihiilikanisteriin, jossa mukaan sekoittuu ulkoilmaa. Sieltä solenoidiventtiilin kautta ajon aikana ilmanputsariin/palotilaan.

Lienee moinen järjestelmä vaikuttavan bensatankin paineeseen?

Comment

Kun tuon korkin avas niin tankista kuulu melko iso suhaus.

Comment

Kyllä se varmaan siitä johtuu ettei tankki saa korvausilmaa. Mietittyttää kyllä että mistä johtuu mittarin putoaminen nollaan, kun se toimii sähköllä eikä bensalla... Meneekö tankki niin ruttuun ja pohja nousee ylös että bensaanturi sekoaa?

Comment

Ei voi mennä. Mittarihan on uimuri varren päässä ja liukuvastus. Ei kyllä pitäisi alipaine mittariin tehdä yhtään mitään.

Comment

mulla on semmonen kokemus motonetin bensatankin korkista ku että laitoin coupeen tuliterän korkin paikalleen, kone kyllä toimi ihan niinkuin ennenkin mutta sitten kuin piti tankille päästä, korkki pyöri vaan tyhjää :D eli takakontista ruuvimeisseli ja napakka isku että meisseli meni läpi korkista niin sai väännettyä korkin auki.. sen jälkeen en oo korkkia ihan kiinni pyörittänyt..
            paskoja taitaavat olla.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Vesa_k1988 Näytä viesti
              mulla on semmonen kokemus motonetin bensatankin korkista ku että laitoin coupeen tuliterän korkin paikalleen, kone kyllä toimi ihan niinkuin ennenkin mutta sitten kuin piti tankille päästä, korkki pyöri vaan tyhjää :D eli takakontista ruuvimeisseli ja napakka isku että meisseli meni läpi korkista niin sai väännettyä korkin auki.. sen jälkeen en oo korkkia ihan kiinni pyörittänyt..
              paskoja taitaavat olla.
              Ihan sama juttu tossa toissa viikolla mulla kun ostin motonetistä tankinkorkin. Eka kerta tankkaamaan ja joutu korkin rikkomaan meisselillä :D

Omassa ei ainakaan saa tiivistä korkkia olla muuten, ei jaksa imeä bensiiniä. Eli pitää olla hengittävä. On tietty vanhempi auto kyseessä.

Comment

Isällä jäätyi bensatankin korkki -96:ssa b5 audissa, niin poltti sulakkeen pumpulta.

Comment

Mikä niihin vanhoihin korkkeihin on mennyt kun ootte uusia joutuneet ostelemaan?

Comment

Ne on jääneet huoltosemalle epäilen vanhemmissa audeissa ei ole talutushihnaa.
                    Moni ei laita korkkia luukkun pälle tankkauksen ajaksi vaikka korkissa on hahlot sille.

Comment

Unohtelemista vähentää -jopa lähes kokonaan eliminoi- lukollinen korkki, joka on sarjoitettu virta-avaimelle.

Comment

Itse vaihdoin Motonetin korkin, tosin dieseliin, eikä mitään ongelmia tullut sen kanssa. Uskomattomilta kuulostaisivat nuo ongelmat pelkän korkin aiheuttamiksi, mutta toki korvausilman tulon estyminen estää lopulta nesteen tulon ja siirtopumppu voi ottaa itseensä. Korvausilman pitäisi kuitenkin normaalisti järjestyä muuta kautta kuin tankkausaukosta korkin kautta?

Comment

Ne on jääneet huoltosemalle epäilen vanhemmissa audeissa ei ole talutushihnaa.
                          Moni ei laita korkkia luukkun pälle tankkauksen ajaksi vaikka korkissa on hahlot sille.
                          Tai sitten kuten isälleni kävi. Pisti korkin luukun päälle, mutta unohti sulkea sen. Ajossa korkki lensi pois ja luukku läpsähti kiinni.

Comment

Sen verran hajamielistä porukkaa olette, että kohta jollekin käy varmasti näin. :)

Kuvassa oleva teksti ei liity tähän mitenkään, mutta ei sitä poiskaan saa.

Comment

Ei noin voi enää käydä :D (koputan puuta).
                              Täytyy varmaan ihan orginaali korkki tohon autoon ostaa.

Comment

Eikös B5:ssä korvausilma oteta pienestä reiästä korkin kierteen alapuolella? Näin ainakin ulkomuistista omassa on, tosin kyseessä on diesel.

Comment

Minun Coupessa on Volvon korkki, aikaisemman omistajan toimesta hankittuna.
                                  Korkki pitää tankissa melkoisen alipaineen, suhauksesta päätellen.
                                  Olen joskus jättänyt korkin hieman auki koemielessä, mutta ei sillä ole ollut vaikutusta moottorin käyntiin. Bensapumppu kunnossa.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja vesa u Näytä viesti
                                    Minun Coupessa on Volvon korkki, aikaisemman omistajan toimesta hankittuna.
                                    Korkki pitää tankissa melkoisen alipaineen, suhauksesta päätellen.
                                    Olen joskus jättänyt korkin hieman auki koemielessä, mutta ei sillä ole ollut vaikutusta moottorin käyntiin. Bensapumppu kunnossa.
                                    Eikös tuon sanota rikkovan bensapumpun? Olen ainakin jostain kuullut enkä kyllä tiedä mihin toi perustuisi mutta kai jotenkin "rasittuisi" enemmän.

Comment

Äkkiä orkkis osaa.
                                      Ei mitää motonetin tai bilteman tuotteita.
                                      Niilläkun ei syty edes takka!

Comment

Maanantaina lähti yksi vaalea A4 Viipurinportin ABC:ltä tankin korkki luukussa kiinni. Kiire oli kova. :)

Comment

Jatkoa tuohon..mulla täysin sama homma. korkki puuttu autosta ku ostin auton. kävin ostaa motonetistä korkin.Auto on 1.6 a4 ja samantien alako bensamittari reistailee ja auto nykimään..sitte polttisulakkeen bensapumpulta.ihme homma..ei oo kellää tähän mitä lopullista selitystä.nyt oon ajellu jonku aikaa edellee se motonetin korkki kiinni ja pelannu ihan kohtuu hyvin.kannattasko heittää mäkeen se korkki.

Comment

Alkuperäinen on ainoa oikea. Sakemannin inssi on miettinyt asian tarkkaan. Ottaa korvausilman sopivasti sen kautta.

Alipaine kuuluu asiaan ilmoista johtuen= välillä "suhantaa" ja välillä ei.

Comment

Working...
                                            X