Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Supersport alusta A4 B5

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Supersport alusta A4 B5

    Moro!

    Oisko kellää enemmän kokemusta noista Supersportin alustoista, että onko hyvälaatuisia? Vaihtoehtoina ois Kw Variante 1 tai tuosta kyseisestä linkistä löytyvä alusta. Tuo Supersportin alusta ois vaa reilu 300? halvempi ni siksi houkuttelis..

    http://www.varustenet.fi/product_inf...ducts_id=39244

    #2
    Pari kolme supersportin alustaa olen ehtinyt myymään eikä niistä ainakaan vielä ole mitään kuulunut.

    Mitä taas tuohon sinun kaipaamaasi sarjaan tuleen niin voin järjestää sen 599eur hintaan.

    Comment


    • #3
      Nii onko kellää tosiaan niinku ihan käytännön kokemusta tosta alustasta?
      Ku ei viittis enää toista vähä huonompaa säädettävää alustaa ostaa, ku entisessä autossa oli Fk:n säädettävä ja pikkusen huono maku jäi suuhun..kierteet jumi ja muutenkin löysähkö..
      Eli tarvis jämäkkää ja luotettavaa alustaa toimivuudeltaan ja eikä haittais vaikka isompiki kööri tulis kyytiin :)

      Comment


        #4
        Minulla on FK:n alusta (olikohan Highsport), ja se on kyllä jäykempi kuin Supersport. Kumpiakin olen testannut, eri autoissa tosin.

        Minun mielestä FK oli parempi.

        Comment


        • #5
          Paljonko tuo supersport alusta sitten madaltaa maksimissaan jos audissa on tuo sport-alusta tehtaan jäljiltä? Kai tuo supersport on sentään jäykempi?

          Comment


            #6
            Muihin coilover sarjoihin perustuen sanoisin että "riittävästi". Eli niin alas ettei autoa voi käyttää liikenteessä.

            Kai tuo supersport on sentään jäykempi?
            Jäykempi kuin mikä, alkuperäinen? On se vähän.

            Comment


            • #7
              okkim: Mulla oli tosiaan polossa joskus se FK:n halvempi alusta ja siinä tosin tahto ne kierteet jumia ja, kun tuli porukkaa kyytiin ni sen verran paljo anto alusta periksi et alko sit raapimaan, mut yksin tai kaksin, ku ajo niin sillon oli kyllä passeli..Tossa Supersportissa näyttäs toi säätövara olevan -25-60mm. eli riittävästi.

              Comment


              • #8
                Jäykempi kuin mikä, alkuperäinen? On se vähän.
                Että onko se jäykempi kuin alkuperäinen sport-alusta?

                Comment


                • #9
                  Eiköhän tuo oo huomattavasti! Itelläki se alkup. sport-alusta. (n.-30mm)

                  Comment


                  • #10
                    Mihin nämä puheet on päätyneet? Kokemuksia? Mulla on edellisen omistajan halpa coilover-setti alla ja täytyy sanoa, ettei todellakaan pelitä 9,5x19" huulivanteiden kans!! Merkkiä en edes tiedä. Menee vaihtoon joulukuun alussa. Vaan ku osais päättää minkälaisen alustan siihen laittais. Var1:a oon paljon miettiny, mutta menee hinta asennuksen kans yli 1100€.. =/ Muita hyviä ideoita?

                    Comment


                    • #11
                      Tuo supersport saman lainen kuin nuo muutkin halvat, itsellä kokemuksia passattien alla supersportista ja jommista.. aika huonoja pinta kovia ja muten sitten löysä

                      Comment


                        #12
                        Itsellä kokemuksia supersportin kiinteästä n. 40/35mm alustasta, omasta mielestä todella mukava ajaa, aina jäykemmällä alustalla toki maan pienetkin möykyt tuntee helpommin mutta minusta se kuuluu asiaankin eikä alusta kuitenkaan mikään liian pintajäykkä ole, myöskin kovaa ajettaessa toimii omasta mielestä hyvin ja on sopivan jäykkä ja sporttinen. Radalle en ole viitsinyt mennä vielä ajamaan mutta uskon että toimii ihan hyvin ja ensi kesänä tulee tähänkin asiaan selvyys..

                        Takaiskarit tuppaavat vain olemaan hieman huonot supersporteissa kestävyytensä takia, nyt takana itsellä trw:n takaiskarit ja auton ajettavuus jopa parani. En sitten tiedä kuinka säädettävissä iskarit kestävät, hintaa kyllä on paljon enemmän, mutta miettisin kaksi kertaa, takuu toki löytyy.

                        Tulevaisuudessa tarkoitus olisi -55mm jouset eteen vaihtaa kun tuo -40mm madallus on liian vähän, takana on nyt sopiva. Uskoisin että supersportin jousilla ja jonkin laadukkaamman merkin iskareilla saisi suht edullisesti autoon hyvän alustan ja tuo 55/40mm tuntuu todella sopivalta madallukselta (17 tuumaset vanteet), toki jos rahaa on laittaa säädettävään niin kannattaa sellainen ostaa, muttei kiinteitä tule täysin unohtaa, usein paras alusta löytyy kasaamalla monista eri merkeistä hyvä/luotettavampi paketti ja voi tulla selkeästi halvemmaksi kuin säädettävän osto.

                        Comment


                        • #13
                          Pitäis ostaa uusi alustasarja mutta mikä sopisi parhaiten a4 b5 1.8t(ei quattro) Ja minkälainen madallus olisi paras kun täällä on puhuttu 50/40, 30/30 ym..?. Kaveri kehui veiteciä hyväksi. Ja mistä kaupoista näitä löytyy? slamitin sarjat oli aika tyyriitä...

                          Comment


                          • #14
                            Entäpä nuo edulliset V-maxx coilover -sarjat? Muutaman käyttökokemuksen haulla löysin ja positiivisia molemmat. Ja mainostettiinhan tuolla, että Redline-lehden testin voittaja tuo kyseinen sarja.

                            Edullisuus tietysti vähän jännittää. Onko kenelläkään tuoreita kokemuksia?

                            Comment


                            • #15
                              V-maxxit oli 330 bemarissa ja ainakin tarvit lyhyemmät vakaajantangot, joita ei tietenkään paketissa tule mukana. Nuo on sitten 100e lisää päälle. Kyllähän nuo ihan ok toimi ainakin kesällä, hieman pitivät ääntä terävissä töyssyissä. Halpaa on mutta en tiedä mitenkä kestävät telven yli.

                              Ite ostan suosiolla joko H&R, Konin tai KW paketin kesällä.

                              Comment


                                #16
                                Minkäs takia lyhyemmät vakaajantangot?

                                Comment


                                • #17
                                  Brittien Ebayssa olis myös Spax RSX coilovereita 575£ ainakin facelift b5:n. Vaikuttais ihan laadukkaalta sarjalta, tosin omia kokemuksia ei ole. Suomessa näyttäis tuningstudio ym. huutavan yli 1000? noista..

                                  Comment


                                  • #18
                                    Heitän kokemukseni Supersport alustasarjasta, joka oli 1M toledon alla. Kyseessä oli siis korkeussäädettävä alustasarja, en muista min/max madalluslukemia, mutta riittävän tonttiin auton sai.

                                    Muistaakseni kahdev vuoden takuulla myyvät noita, ja ensimmäisestä sarjasta meni toinen etuiskari pasaksi, joten sain takuuseen koko alustasarjan uuden.(Kuulemma sama hinta heille laittaa yksi iskari kuin koko satsi.) Ja tämä joka tuli takuuseen, oli (ainakin myyjän mukaan) uudempaa tekniikkaa ainakin iskareissa, joten kestävyyden pitäisi olla paljon parempi. Entisestä siis meni iskari vuoden sisällä muistaakseni.

                                    Takuuseen saamastani sarjasta ei ole mitään pahaa sanottavaa, kesti sen loppu ajan mitä auto minulla oli. Auto oli sopivan jämäkkä, ei liian kivireki kuitenkaan.

                                    Olen alkanut karsastaa kiinteitä alustasarjoja, jouduin kantapään kautta oppimaan, ettei ne aina madalla miten lupaa. Weitecin jousilla -30mm keula tippui sentin ja perä ainakin kolme. Sitten on hauskaa kun on keuliva auto. Eikä asettunut vuoden ajon jälkeenkään.

                                    Ajattelin tähän B6 kans hommata ko. sarjan ehkä...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ainakin bemarissa orkkis tangot oli niin järettömän pitkät ja noissa v-maxxin tolpissa kiinnitys kohta oli huomattavasti korkeammalla kuin orkkis tolpassa. Jäi keula kantamaan tankojen päälle :) Onneksi huomasin että nyt menee jokin pieleen kun pakettia kasasin...

                                      Tosin tämä siis bemarissa ja voi olla että audissa tuo vakaajan tanko on jo sopivan mittainen ja uusia ei tarvita.

                                      Comment


                                      • #20
                                        http://www.rennsport-technik.fi/port...tteet?PID=5675

                                        Onko kukaan tilannut tuolta?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Supersport alustasarja ollut alla n. 3kk. Etupään kolina tulee etutolpasta, ja heti alkuun asiasta ilmoitin myyjäliikkeelle (varaosavarasto), enkä vieläkään ole saanut takuuseen uutta tolppaa! Välillä menee monta viikkoa että edes vastaavat viesteihini, alkanut todella tympäsemään heidän touhunsa. Toki ovat luvanneet takuun hoitaa, mutta ei kovin lupaavalta näytä.
                                          Alustaa tilatessa homma toimi mallikkaasti, sarja tuli tilauksesta viikossa kotiovelle, mutta takuun kanssa ei näemmä ole enää niin kiire. Tietääpähän ettei tarvitse enää heidän kanssaan asioida. Takuuasiat jos mitkä ovat erittäin tärkeitä hoitaa asiallisesti ja viivytyksettä.

                                          Kotisivut heillä on osoitteessa www.tuningstudio.fi
                                          Viimeksi muokannut Olmi; 31.7.2009, 05:22.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Piti itsekin kokeilla Supersportin settiä omaani, A6 -03 Avant q, hinta kun oli vähän turhankin houkutteleva. Korkeussäädettävä setti 435€+pk39€. (ebay.de)
                                            Nyt ollut pari viikkoa alla ja ei tullut mikään hirveä kivireki mutta jämäkän oloinen silti. Pudotusta tuli lopulta eteen 55mm, taakse 30mm ja varaa olis tiputtaa vaikka kuinka vielä.
                                            Jostain lukasin että -09 alusta olis iskareiden laatua parannettu, aikaisemmin eivät tainneet oikein talvea kestää. Saapi nähdä onko keväällä vielä kunnossa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Lisätään siis vielä, että setti on ihan ok ajettava, ei liian jäykkä tai lötkö. Säätövaraa löytyy reilusti, säätökin on melko helppoa. Tuo takuuasian hoitaminen ko. liikkeen kanssa vain harmittaa.

                                              Comment


                                              • #24
                                                ite oon kyllä asioinnu www.tuningstudio.fi :n kanssa monesti ja lähes kaikki alustat sieltä tilannu eikä koskaan oo mitään ongeolmia ollu takuiden kanssa.

                                                sen tiedän sanoa että tällä hetkellä heillä on jotain isompia ongelmia s.postin
                                                kulun kanssa, en oo omiakaan posteja saanu perille.
                                                mullekkin tuli vastaus sieltä vasta 3viikon jälkeen ja Mäkisen Paavo (TJ) sano että oli posti menny johonki spammeriin eikä suoraan heille.

                                                suosittelen soittamaan niin asia järjestyy varmasti.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Pistetäänpä taas vähän tilanteen päivitystä.

                                                  Eli takuuseen sain uudet etutolpat loppukesästä, ja jonkin aikaa alla olleena pientä kolahtelua havaittavissa. Kolahtelu ei ole niin kova ja tule niin herkästi esille kuin noilla ensimmäisillä etuiskareilla jotka sain.
                                                  Pistin taas viestiä heille asiasta, ja 4vk kuluttua tuli vastaus, että heidän täytyisi päästä tutkimaan autoa tarkemmin ja toimitusjohtaja epäilee, että autossani on jokin rakenteellinen virhe, joka aiheuttaa iskareiden kolahtelun.

                                                  Että näin. Mikähän tämmöinen rakenteellinen virhe mahtaisi olla? Ja mitä tuolla muka osaisivat tutkinnallaan viisastua. Etupäähän kun on vaihdettu kaikki tukivarret ja raidetangot uusiksi ja jo aikaisemmin kolinan aiheuttajaksi paljastui etuiskarit.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Tuo tuningstudion takuu tuntuu kyllä pelaavan aika huonosti, vaikka aika paljon onkin kiinni sarjan valmistajasta miten tuo toimii.

                                                    Itse myös tuningstudion kautta odottelen uusia takajousia takuuseen.. GTS coilover sarjasta.

                                                    Takapaa oli säädettynä yläasentoon näin talveksi ja takajouset alkoi pohjata heti kun oli enemmän kuormaa tai ajoi vähän isompaan töyssyyn. Tätä kävin myös näyttämässä paikan päällä kun pyysivät, vaikka se näkyi kuvistakin selvästi mitä heille lähetin.

                                                    Laitoin vanhat jouset taakse siksi aikaa kun tuningstudion täytyy kuulemma lähettää rikkinäiset tehtaalle... Ja ilmeisesti tuosta pohjaamisesta johtuen on nyt takatolppien alapään puslat paskana ja puslat puoliksi ulkona paikoiltaan...

                                                    Tällä hetkellä on siis jouset jossain päin maailmaa ja takatolpista ei vielä varmaa tietoa mitä tapahtuu! Vituttaa.
                                                    Kyselin jo kaupan purkamistakin ja jotain kestävämpää tilalle kun ei ilmeisesti ole kyseista sarjaa suunniteltu ainakaan quattron alle.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Tällaiset opettaa taas sen verran, ettei kannata niitä "halpoja ja hyviä" sarjoja ostella. On muuten ostettava kaksi eri sarjaa!

                                                      Tuleeko kellekään mieleen, että mikä olisi sellainen "rakenteellinen virhe", joka vaikuttaisi noiden etuiskareiden kolahtelun? Mielestäni aika kaukaa haettua alkaa autoa syyttämään jos kerta paskaa myyvät!

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Tuleeko kellekään mieleen, että mikä olisi sellainen "rakenteellinen virhe",
                                                        Nopeesti luettuna tämä topic, niin vastaus on paskat etuiskarit :)
                                                        No jos puhataan aikuisten oikeesti, niin perjaatteessa jokainen väljä pussla, pallonivel, iskarin jne etutukivarsien osat edes auttaa iskareiden kuoleentumista. Mutta saa nuokin olla todella huonossa kunnossa ja pitkään, jonka taas huomaa ajossa, jotta iskari olisi kovilla.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          http://www.formelk24.de/

                                                          Onko kukaan tuolta tilaillu säädettäviä alustoja?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Saako tuota supersportin/ jotain muuta edullista kiinteästi madaltavaa alustasarjaa b5 quattroon? Siis tuota ei säädettävää mallia. Selailin noita sivuja ja kaikissa tuntuu lukevan, että vain etuvetoon. Paljonko madaltava pitää hankkia että on hieman sportti alustaa matalampi? Tuossa omassa ei ole sportti alustaa vaan ihan vakio ja muistuttaa lähinnä katumaasturia :).

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X