Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Miten -97 A4 1.8T Avantin konepelti auki?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Miten -97 A4 1.8T Avantin konepelti auki?

    Niinhän siinä sitten kävi, että kun jumittuneen käsijarrun herkistelyn jälkeen ajattelin, että kurkataapas samaan syssyyn konepellin alle ja tarkistetaan nesteet ja ladataan akkua (auto seisonut pitkään), niin eikös avausmekanismi sanonut naks väärästä paikkaa. Eli ilmeisesti vaijeri poikki konepellin alta.

    Mites tuonne nyt pääsisi järkevästi käsiksi ja saisi konepellin auki? Saako etusäleikköä purettua järkevästi vai pitääkö kurkotella auton alta? Vai onko helpointa pistää jotain ns. päreiksi?

  • #2
    Jos ei halua rikkoa mitään, varmaan täytyy ottaa pohjamuovi irti ja mennä sitä kautta hyvän valon kera tutkimaan mistä saa lukon väännettyä auki.

    Comment


    • #3
      Minä yrittäisin ottaa maskin irti, yläreunasta kun painaa alaspäin saattaa klipsit saada auki. Ehkä jollain meisselillä tai vastaavalla voi avittaa. Sitten sieltä maskin aukosta ihmettelee sitä lukitusta.

      Comment


      • #4
        Tuota en ehdi kattomaan kuitenkaan kuin vuoden vaihteen jälkeen, joten varmaan sitä joutuu sen etusäleikön purkamaan tai hajottamaan. En ala kovin herkästi tuossa pihalla auton alle menemään jos vielä pakkasen puolelle tyrkkää. Onko mekanismi näkyvissä suoraan maskin takana vai onko siinä vielä jotain suojana?

        Täytyypä vähän vielä tässä kuukkeloidakin jotain ohjeita.

        Comment


          #5
          Pohjamuovi irti.. sieltä kautta pääsee helpoiten vääntään vipua johon vaijeri tulee kiinni. Itelle kävi joskus samoin, mut oli vaijeri vaan irronnut tästä vivusta.

          Comment


          • #6
            Erelle ja Mikalle isot kiitokset. Juurikin pohjan kautta on oikea reitti. Vaijerin mekanismi on moottorin ja syylärin välissä ja vaikka maskin olisikin saanut irti, varmaan hankasti olisi ollut väännettävissä auki. Vaikka ei ollut helppo homma tuokaan. Auto oli pihassa niin hankalasti, että en ensin meinannut edes saada pukkeja auton alle, kun tunkilla ei oikein saanut nostettua tarpeeksi korkealle. Auton kun sai ylös niin, että uskalsi ryömiä alle, homma lähti sujumaan.

            Itse vaijeri oli ehjä, se oli vaan pompsahtanut paikoiltaan. Itse yritin vääntää mekanismin auki ensin ruuvimeiselillä, mutta väli oli niin pirun ahdas, eikä sinne selällään juurikaan nähnyt, joten sokkona sitten sain loivan yrityksen jälkeen painettua vaijerin paikoilleen ja näin konepellin auki. Syykin irtoamiseen selvisi. Vaijerin kuoren kiinnitys mekanismiin oli niin paskainen, ettei se edes voinut mennä kunnolla paikoilleen. Puhdistin paikat ja nyt pitäisi pysyä kiinni. Jätin kyllä varmuudeksi pohjamuovin irti toistaiseksi.

            Comment

            Working...