Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kolinaa alustasta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kolinaa alustasta

    joo elikkäs vasemman etupyörän (ja joskus myös oikean) tienoilta kuuluu aika ikävän kuulonen kolaus/kolauksia kun kääntää vähän rivakammin. Tossa 40-60nopeuksilla ei kuulu mitään eikä myöskään sillon kun ajelee loivia mutkia vaikka 100km/h. mikä vois olla?? koitin hakua mut ei oikein osunu. kiitos jo etukäteen.

  • #2
    Selostas niitä kolinoita vähän tarkemmin: Kuullostaako se terävältä paukahdukselta vaiko kumeelta kolinalta? Meinaaks se "rivakka kääntö" johonkin tiukkaan mutkaan kovaa ajamista, vaiko ratti ääriasennossa esim uukkarin tekoa hitaammassa vauhdissa? Tuntuuko se kolahdus ratissa asti yms... Tarkempi kuvaus helpottais ehkä diagnosointia.

    Comment


    • #3
      kai se enemmän kuulostaa kumeelta kolinalta ja se tuntuu ratissa hyvin vähän. rivakka kääntö tarkoittaa että ajetaan kovaa mutkaista tietä. voisiko olla mahdollista että olisi jossain nivelissä klappia?? ja missäs sitä sitten ois?? ääneä voisi kuvailla että lyöt onttoa puuta metalli putkella=) ja aina kun ääni kuuluu tuntuu että rengas "muljahtaisi".

      Comment


      • #4
        Hmm...mitäs tohon nyt veikkailis...

        Jousi voi "elää" paikassaan eli muljahtelee pois paikaltaan joustintuessa silloin tällöin(ainakin oman auton jouset tahtoo tehdä semmosta), tukivarsissa väljää, joku nivel kaput, moottorin/vaihteiston kiinnityskumit ehjät? Vakaaja voi olla löysällä/rikki/irti, iskarin yläpään laakerikin vois tollasta periaatteessa tehdä joskaan se ei todennäköiseltä tunnu. Tolpat on kai korissa kunnolla kiinni jne.

        Keula autosta ylös ja kattelemaan josko jotain ihmeellistä näkyis, ei nyt tuu parempaakaan mieleen tähän aikaan illasta...

        Comment


          #5
          Lötkössä piti vastaavaa ääntä aikoinaan kiinnityksestään lipsuva alatukivarren pallonivelen tolpaan kiinnittyvä tappi. Syynä oli kiristyspultista menneet jengat, jolloin tappi ei puristunut riittävästi kiinni.

          Comment


            #6
            44/C4:sessä ei tahdo kestää 8.8 normipultti siinä alapallon kiristyssysdeemissä. Tahtoo korkata jengat pultista se säädettyyn momenttiin kiristettäessä. Siinä kait oikeasti pitäisi olla 10.9 lujuusluokan pultti.

            Comment


              #7
              Jep. Sellaisen sinne vaihdoin.

              Comment


              • #8
                Lötkössä piti vastaavaa ääntä aikoinaan kiinnityksestään lipsuva alatukivarren pallonivelen tolpaan kiinnittyvä tappi. Syynä oli kiristyspultista menneet jengat, jolloin tappi ei puristunut riittävästi kiinni.

                Mulla oli kans tuossa ässässä sama vika ja sen takia jouduin vaihtaan toisen tolpankin, kun oli hakannut sen reijän soikeaksi, eikä enään saanut pultilla kiristettyä sitä tarpeeksi. Laitoin kummallekin puolelle 10.9 pultit ja ne on nyt kestäneet.

                Comment


                • #9
                  -02 a4:ssa rusahtaa&kolahtaa jo 30km/h vauhdissa kun rivakasti kääntää mutkaan. Ääni kuulostaa hieman rosoiselta eli ei kovin kumea kolahdus ole, kuvaili että tuntuu kuin koko kone liikkuisi. Ääni kuuluu muistaakseni molempiin suuntiin kääntyessä, mutta vain tosiaan hieman äkäisemmin kääntäessä.
                  Viimeksi muokannut MarkusKa; 29.6.2010, 20:55.

                  Comment

                  Working...
                  X