Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Olisiko jollain tietoa A6 Avant 1,8T 2002:sen 16" Orkkisalujen ET:stä? 40-45? Profiilin auto tuli taloon kaksilla tarvike 17"silla, joista ei ole tähän apua.
Varmaan ET40-45 tienoilla?
Ajettavuusmerkitys voi olla.
Meillä on A6:ssa 225/40/18 ET:llä 35. Ei se varmaankan yhtä hyvä ole kuin vakio ET:llä mutta hyvä kuitenkin kun löydettiin eteen renkaat jotka toimii tuolla ET:llä.
Kun ruvetaan laskemaan raideleveyksia eri ET, vanneleveys- ja rengasleveyskombinaatioilla, voi joutua jossakin vaiheessa repimään hiuksiaan: jos vanneleveys pysyy samana, ET lukeman muutos 40-45 merkitsee tosiaan sentin muutosta raideleveyteen. Raidevälin osalta tilanne muuttuu, jos ET40 vanne on 6", koska ET on kiinnitystason ja vanteen keskiviivan välinen etäisyys ja pitää vielä tietää, onko kyse negatiivisesta vai positiivisesta offsetista. Tässä vaiheessa olen yleensä lopettanut laskemisen, kun millit, sentit ja tuumat alkavat pyöriä päässä satunnaista kehää.
Tuo laskuri auttaa. Jos haluaa lisätä tuskaa, ottaa mukaan eri rengasleveydet, jos on esim. pitää tietää mahtuuko kumi kanttareiden sisälle vai hankaako se iskaritolppaan.
Aikanaan, kun eka Golf tuli markkinoille, mainoksissa hehkutettiin "negatiivista olkapoikkeamaa", joka auttaa auton hallinnassa pysymistä esim. tilanteessa jossa toinen puoli autosta on liukkaalla alustalla. Tämä on iskostunut mieleen ja aina pitää erikseen miettiä, oliko se konsernin autojen offsetti kummalla puolen nollaa.
Comment