Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ET=?, A6 Avant 1,8T 2002:sen 16" Orkkisaluissa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    ET=?, A6 Avant 1,8T 2002:sen 16" Orkkisaluissa

    Olisiko jollain tietoa A6 Avant 1,8T 2002:sen 16" Orkkisalujen ET:stä? 40-45? Profiilin auto tuli taloon kaksilla tarvike 17"silla, joista ei ole tähän apua.
    Varmaan ET40-45 tienoilla?
    Viimeksi muokannut TJK; 22.10.2007, 21:50.

  • #2
    Riippuu mikä vannemalli.
    16" orkkisvanteita tuohon on ainakin ET:llä 40, 42 ja 45. Eli vastaus kysymykseesi olisi kyllä ;)

    Comment


    • #3
      7" vanteet ovat enimmäkseen ET45 ja yksi 6" malli ET40.

      Comment


        #4
        Vakiokoko-renkaalla ei varmasti ole ongelmia sopimisen kanssa, mutta onko tuollaisella 1cm erolla (40<->45mm) raideväleissä mitään merkitystä ?

        Comment


        • #5
          Orkkisalujen kuvat ja päämitat
          http://www.kaistra.de/audi/felgen/16.html

          Comment


          • #6
            Ajettavuusmerkitys voi olla.
            Meillä on A6:ssa 225/40/18 ET:llä 35. Ei se varmaankan yhtä hyvä ole kuin vakio ET:llä mutta hyvä kuitenkin kun löydettiin eteen renkaat jotka toimii tuolla ET:llä.

            Comment


            • #7
              Kun ruvetaan laskemaan raideleveyksia eri ET, vanneleveys- ja rengasleveyskombinaatioilla, voi joutua jossakin vaiheessa repimään hiuksiaan: jos vanneleveys pysyy samana, ET lukeman muutos 40-45 merkitsee tosiaan sentin muutosta raideleveyteen. Raidevälin osalta tilanne muuttuu, jos ET40 vanne on 6", koska ET on kiinnitystason ja vanteen keskiviivan välinen etäisyys ja pitää vielä tietää, onko kyse negatiivisesta vai positiivisesta offsetista. Tässä vaiheessa olen yleensä lopettanut laskemisen, kun millit, sentit ja tuumat alkavat pyöriä päässä satunnaista kehää.

              Comment


                #8
                Kaljuuntumista estävä laskuri http://marksink.com/tire_wheel_offset/offset.html

                Kyllä nuo et luvut on tämän konsernin tuotteissa 99.9 prosenttisesti plussan puolella.

                Comment


                • #9
                  Tuo laskuri auttaa. Jos haluaa lisätä tuskaa, ottaa mukaan eri rengasleveydet, jos on esim. pitää tietää mahtuuko kumi kanttareiden sisälle vai hankaako se iskaritolppaan.
                  Aikanaan, kun eka Golf tuli markkinoille, mainoksissa hehkutettiin "negatiivista olkapoikkeamaa", joka auttaa auton hallinnassa pysymistä esim. tilanteessa jossa toinen puoli autosta on liukkaalla alustalla. Tämä on iskostunut mieleen ja aina pitää erikseen miettiä, oliko se konsernin autojen offsetti kummalla puolen nollaa.

                  Comment

                  Working...
                  X