Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Alusta typ89:siin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Alusta typ89:siin

    Mitähän herrasväki suosittelisi mulle alustaksi typ89:siin? Ja mitkä iskarit? Pitäis toi kääntymään mutkaan kuin rukkanen, nyt se vaan keinuu pirusti, ja hyvällä tuurilla ei mene katsastuksesta läpi.
    Eli joku jämäkkä saisi olla, hinta mieluiten alle 1000e.

  • #2
    Voisit, hyvä veli, tarkentaa autosi mallia. Meikäläiselle ei sano mitään typ89? Toisaalta orastava dementia minulla:)

    Comment


      #3
      Jorma on nyt vähän kuutamolla =) Typ 89 on tarkempi kuvaus kuin Audi 80 (rajaa tiettyyn korimalliin).

      Comment


      • #4
        Poistakaa nöyryyttävä viestini:)

        Comment


          #5
          Kerholaisille hyvää rompetta kerhon kautta hyvään hintaan. Kandee liittyä.

          Lisäksi tosiaan automalli kannattaa kertoa tarkemmin eli 4/5syl etu/jokaveto jne niin kys. mallin omastavat voivat kertoa omia kokemuksiaan.

          Iskaritestiä ei tarvii pelätä. Jos yrittävät pompauttaa niin puhumalla selvinnee aina, koska inssienkin mielestä koko testi on humpuukia.

          Oma autoni sai "uutta vastaava" maininnan iskareista pari viikkoa sitten. Ko. iskarit on saatu köyhäinapuna toveri harrastajalta ilmaiseksi käytettynä ja todellakin ovat melko paskat :)
          Ja miksi? No ne ratamallit mitä italiassa siihen oli alle ruuvattu oli hieman turhan jämäkät :)

          Comment


          • #6
            no opiskelijalla ole varaa muuhunkuin vajaavetoon. Eli 2ovinen etuveto

            Comment


            • #7
              En oikein tiedä saakohan näistä t89:stä mitään hirveitä rataohjuksia ilman alustan päivitystä jostain s-sarjan osista, mutta olisi hyvä aloittaa katsomalla alustaan että onko siellä yhtenäiset jousijalat vai onko pyörän napakappale eri osa kuin iskaritolppa.
              Noihin uudempiin n. 1989-> 80:iin saa paljon enemmän alustasarjoja kuin vanhempiin versioihin.

              Vanhemmissa on melkein pakko tyytyä madallusjousiin (esim. H&R, eilbach) ja laadukkaisiin kaasuiskareihin (bilstein, koni). Toki myös poikkituki konehuoneeseen on todettu asialliseksi korin jäykistäjäksi. (pieni, mutta ajossa huomattava ero)

              annas vielä valmistenumero tai vuosimalli, niin tietää millainen etutolpan rakenne on

              Comment


              • #8
                Vuosimalli on 1989. Tuntuu, että nytkun ajaa kovempaa mutkaan, että auto "kaatuu". Kori heiluu mielestäni aivan liian paljon, vai onko se normaalia vakioalustalle?

                Comment


                  #9
                  Tuo Coupe oli tärkeä täsmennys. Coupe on jonkin verran sedania painavampi nimittäin, joten ihan täysin samat palikat ei välttämättä käy.

                  Kyllähän vakioalusta aika kaatuva on, varsinkin jos kepit on väsyneet. Etuvetoiseen on kuitenkin tarjontaa paljon, joten valinnanvaraa sinulla on.

                  Comment


                  • #10
                    Loistavaa! Täytyy kuitenkin aloittaa toi kokeilu uusilla kesärenkailla (vanhat oli sileet muutenkin) ex renkaat oli jotku 180/70/16? Ihan tajuttomat pallot, meinasin itse alle 195/55/16. Sekin varmasti vaikuttaa paljon jo, siitä sitten lähtee etenemään.

                    Comment


                      #11
                      Mä meinasin tommosen keväällä pulttaa alle

                      http://www.doc-power.com/index.php?p...odel=&sengine=

                      Comment


                      • #12
                        minulla olisi sinulle sopivat Eibach -40 mm madallusjouset (Cabrio 2.6 :sta). Niillä on ajettu n. 20000 km. Hinta 100 ?.

                        Comment


                          #13
                          Jos mulle tarjosit niin ei kiitos. noi sun jouset on ehkä paremmat vaikka käytetyt onkin, mutta ku mulla ei autossa ikinä oo ollu mitään uutta, paitsi renkaat ni se ratkasee X)

                          Comment


                            #14
                            minulla olisi sinulle sopivat Eibach -40 mm madallusjouset (Cabrio 2.6 :sta). Niillä on ajettu n. 20000 km. Hinta 100 €.
                            Sopiiko typ89 sedaniin? Voisin ostella pois jos menee alle.

                            Comment


                              #15
                              ai alustasarjan jälkeen auto on muutoskatsastettava? paljos semmonen maksaa? ja jos liityn jäseneksi niin paljon prostreetiltä saa alennusta?

                              Comment


                              • #16
                                Nyt alkaa kyllä todellakin tuntumaan siltä, että seuraavasta palkasta joku alustasatsi ostettava... nimim. aamulle motarilla huomasin, että molemmat etuiskarit menny mäsäx, auto huojuu ja keinuu kuin keinuhevonen ja johtaa pian merisairaukseen :[

                                Kuinkas kova homma on vaihtaa alustasatsi typ89:siin? Joku joka on homman tehnyt, voisi hieman valistaa asiaa O.o

                                Comment


                                • #17
                                  Itse en ole tehnyt. Korjaamot veloittavat yleensä 4 tuntia (eteen ja taakse iskarit ja jouset, ylätukilaakerit eteen) jos tukivarsien puslia ei tarvitse vaihtaa.
                                  Kovasti huojuntaa saattaa nimittäin tulla myös väsyneistä puslista.

                                  Comment


                                  • #18
                                    No meneehän siinä aina itsellä aikaa sählätessä, mutta ainoat ongelmat mitä mulla tuli ton FK:n 60/40 paketin laitossa oli, että paketin mukana ei tullut jousilautasta taakse ja vanha lautanen ei tahtonut sopia uuteen iskariin. (tämä tosin liikkeen moka, kun ei tullut) ja edessä raidetangon päät oli aika keleen tiukassa avata.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X