Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jarrunesteet, palat ja ja letkut?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jarrunesteet, palat ja ja letkut?

    Monta teemaa, mutta laitetaan kaikki saman otsikon alle kun toisiinsa liittyvät.

    S:n jarrupäivityksen osien haalinta etenee ja satuloita (Ibitza cupra R) hypisteltyäni tuli mieleen vakio palojen kelvollisuus rata-ajoon. Tarkoitus on vierailla autolla ~5 kertaa kesässä radalla ja ovatko vakiopalat urittejun/reitettyjen levyjen kanssa riittävät vai joutuuko panostomaan parempii paloihin? Greenstuffeista en ole kuullut kehuja, onko muita vasrteen otettavia, mitkä soveltuvat myös kadulle? Hinta vs. hyöty. Tokihan sitä voi koittaa ensin vakiopaloilla ja jos ei ole hyvä, niin haalii parempaa...

    Koska jarrunesteet menevät rempan yhteydessä vaihtoon, niin mitä kamaa suosittelette tilalle?
    Audissa erikoisvaatimuksia? Mitä hyviä nesteitä on?

    Olen kuullut monien puhuvan, että metallipunosjarruletkuilla saavutetaan huomattavasti parempi poljintuntuma. Omia kokemuksia ei ole. Kannattaako teettää settiin sopivat letkut? Laillisuus?
    Hyöty? Kustannukset?

    #2
    Normaali DOT5.1 on lämpökestävämpää kuin perinteinen DOT4. Tosin vähän kalliimpaa. Kannattaa huomata että varsinaiset hipo-nesteet ovat tavallisesti silikonipohjaisia (myös DOT5, ei 5.1) ja näitä käytettäessä vanhoista jämistä pitää päästä eroon, koska eivät toimi yhteen ollenkaan. DOT4 ja 5.1 siis glykolia tms. Laittaisin itse normaalia 5.1 ja vaihtelisin vain vähän useammin, jos kovasti rataharrastaa.

    Punosletkuja vakiomitoilla ei tunnu oikein löytyvän eikä tietysti päivitetyille kävisikään. Teettämään siis joudut, jos haluat moiset. Moiset hommanneet aina kehuvat, mutta onko itsetuntopönkitystä että saa rahoilleen vastinetta? Ei omaa kokemusta. Teetetyt ja itse tehdyt laittomat, mutta toilsaalta kuka sen tietää?

    Ferodo 2500 en ole koskaan kuullut pahaa, ajattelin itselleni, kun päivitän.

    Comment


    • #3
      Itse laittaisin ihan tavallista dot4 pirkkapurkissa olevaa jarrunestettä. Paloina tarvikkeet, jos ne ei pelaa niin sitte orkkispalat = toimivat myös siviiliajossa = inhimillisen hintainen kokonaisuus.

      Radalla ajoa silmälläpitäen keskittyisin siihen ajamisen ja jarruttamisen opetteluun. Ts. ei seisota jarrulla kokoaikaa.
      Myös jarrujen ylimääräistä jäähdyttämistä kannattaa funtsia jos se olisi helposti toteutettavissa.

      Comment


        #4
        Kokeiles paloin noita EBC:n red stuffeja. Ne pelaa kylmänäkin loistavasti ja paremmin kestävät lämpöä kuin Greens stuffit.

        Comment

        Working...
        X