Ei tuota uutta hakua osaa enää käyttääkkää, tai ainakaan sillä ei mitää löydy...
Ongelmana kuitenkin seuraavaa: autossa raksuttaa ilmeisesti joku ABS:n rele koko ajan kun ajaa, kunnes pian liikkeelle lähdön jälkeen syttyy ABS:n valo ja punainen jarruhuutomerkki alkaa vilkkua. Uudelleen käynnistämisen jälkeen sama juttu. Aiemmin pukkas koodin 00597 - Wheel Speed Impulses: Deviation (Intermittent), nyt tulee koodit 00285 ja 00283 - ABS Wheel Speed Sensor: Front Right (G45) / Left (G47).
Vaihdoin autoon viikonloppuna etupyöränlaakerit, jolloin molemmat anturit olivat liittimistään irti, kulkivat tolppien mukana. Takaisin asennettaessa puhdistin huolellisesti molemmat anturit ja vetonivelien puolelta hammaskehät paineilmalla ja rätillä sekä korjasin aiemmin pienillä nopeuksilla eri nopeustietoa antaneen vasemman anturin kauemmaksi kehästä (vastaavalle etäisyydelle kuin oikean puolen anturi). Tänään irrotin oikean puolen anturin liittimen ja tarkistin, että liitin on kunnolla kiinni ja puhdas. Ei apua.
Mikäköhän voisi olla vialla? Antureiden yhtäaikaiseen vioittumiseen en usko, enkä usko että johdotkaan olisivat menneet molemmista poikki... Boksi? Pystyykö antureita tai boksia testaamaan mitenkään?
Ongelmana kuitenkin seuraavaa: autossa raksuttaa ilmeisesti joku ABS:n rele koko ajan kun ajaa, kunnes pian liikkeelle lähdön jälkeen syttyy ABS:n valo ja punainen jarruhuutomerkki alkaa vilkkua. Uudelleen käynnistämisen jälkeen sama juttu. Aiemmin pukkas koodin 00597 - Wheel Speed Impulses: Deviation (Intermittent), nyt tulee koodit 00285 ja 00283 - ABS Wheel Speed Sensor: Front Right (G45) / Left (G47).
Vaihdoin autoon viikonloppuna etupyöränlaakerit, jolloin molemmat anturit olivat liittimistään irti, kulkivat tolppien mukana. Takaisin asennettaessa puhdistin huolellisesti molemmat anturit ja vetonivelien puolelta hammaskehät paineilmalla ja rätillä sekä korjasin aiemmin pienillä nopeuksilla eri nopeustietoa antaneen vasemman anturin kauemmaksi kehästä (vastaavalle etäisyydelle kuin oikean puolen anturi). Tänään irrotin oikean puolen anturin liittimen ja tarkistin, että liitin on kunnolla kiinni ja puhdas. Ei apua.
Mikäköhän voisi olla vialla? Antureiden yhtäaikaiseen vioittumiseen en usko, enkä usko että johdotkaan olisivat menneet molemmista poikki... Boksi? Pystyykö antureita tai boksia testaamaan mitenkään?
Comment