Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Xenon pimeni (d1s)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Xenon pimeni (d1s)

    Tälleen pääsi käymään ja edellinen polttimo oli vaihdettu uuteen kaksi kuukautta sitten (valon keltaisuuden takia).

    Nyt sain uuden valon takuuseen mutta vaihto ei auttanutkaan....valo ei syty edelleenkään?
    Onko sieltä nyt mahdollisesti mennyt se muuntaja/sytytin tai mikä se nyt lieneekään.
    Oisko tämä mahdollisesti se oikea osa http://cgi.ebay.com/ebaymotors/02-05...68893419QQrdZ1


    Olisi pikkasen halvempi tuolla kuin suomessa....

    Kuinkahan sen ballast computerin pystyis testaa onko siinä vika....kaipa sitä pitää mennä kalliimman kautta ja sieltä marmoritiskiltä =(

  • #2
    Mulla teki joskus sillain, että ballasti ei sytyttänyt polttimoa kuin sillain, että renkkas valokatkaisijaa on/off. Pari ballastia hain takuisiin. Onko sulla valomuisti audissa? Ite olen yleensä ottanut muistin pois toiminnasta tai pistänyt parkeille ennen kuin pistää virrat. Ei turhaan räpsyttele valoja.
    Veikkaan että ballasti on sulla rikki, mutta kato ny sulakekkin. En sit tiiä voisko sitä pimeetä ballastia koittaa toisella puolella?

    Comment


      #3
      Voi niitä vaihtaa ristiin, ja sillähän se selviää jos vika vaihtuu toiselle puolelle.

      Comment


      • #4
        joo tarvii testata se ristiin vaihto....
        Otin jo umpion irti mutta työkalut loppu, hyvin erikoisen näköinen ruuvi oli ballastissa.

        Tarvii huomenna käydä metsästämässä työkalu jostain liikkeestä =)

        Kuinkas muuten tuo asiointi tuolla E-bay:ssa onnistuu, ensimmäistä kertaa asialla. Ja onko mahdollista tilata tuolta mantereen toiselta puolen...


        Ainiin, sulaketauluissa ei ole mitään sulakkeita ja pohjia niihin missä kuuluisivat olla. Eli vasemman ja oikean lähivalon sulakkeita en löytänyt mistään?!?
        Alkuperäiset Xenonit kuitenkin ovat

        Comment


          #5
          Ei löydy sulakkeita. Automaatti sulakkeet hoitaa tuon homman.

          Comment


            #6
            Kuinkas muuten tuo asiointi tuolla E-bay:ssa onnistuu, ensimmäistä kertaa asialla. Ja onko mahdollista tilata tuolta mantereen toiselta puolen...
            Tältäkin forumilta löytyy paljon puhetta eBaysta, ei muuta kuin käyttöön. Luo tunnukset, etsi huudettavia tavaroita ja jne... Kyllähän sitä on mahdollista tilata vaikka mistä kun myyjä vaan suostuu lähettämään.

            Comment


            • #7
              Ainakin omassa audissani muunnoin xenonin kellertyminen aiheutui muuntajasta, ei itse polttimosta. Eli kai se muuntaja nyt vaan on sanonut sopimuksensa irti. Toisaalta, kun hajosi polttimo, meni myös sulake. Eli tarkasta sulakekin varmasti toimivaksi (auto oli B5 ja sulake löytyi sieltä kuskin puolelta päädystä.)

              Comment


              • #8
                No nyt on ristiin vaihto suoritettu ja vika oli siinä muuntajassa. Nyt pitäisi alkaa metsästään uutta.

                Ei oikein kiinnostaisi maksaa siitä merkkipajan hintaa mutta jos sitä ei muualta kovin äkkiä saa niin ei voi muuta. Mistähän muualta tuota kannattaisi metsästää, jotenkin tuo ebay homma näyttää vaikealle.... Pitää nyt kuitenkin hieman tutustua tuohon huutokauppaan jos jotain selviyttä saisi

                Comment


                  #9
                  Ei se eBaysta ostaminen vaikeaa ole. Osia löytyy jonninverran. Luo tunnukset, kysy myyjältä lähettääkö suomeen jos ilmoituksessa ei lue. Sitten vaan huutamaan ja jännittämään. Maksu hoituu yleensä EU-tilisiirtona tai harvemmin PayPalilla.

                  Comment


                  • #10
                    Käväsin tuolla merkkiliikkeessä, kyllä on suolaset hinnat =)) 380 ? mokoma palikka!!!!

                    Tässä nyt opetellaan ebayn käyttöä ja ensimmäinen huuto nyt sisässä.
                    Kiitos Mikko linkistä! Sieltä löytyi kaipaamani ja nyt odotellaan ja jännitetään

                    Comment


                      #11
                      Ei kannata huutaa kuin vasta viime minuutilla. Muuten kohteen hinta nousee liikaa kun kaikki huutelee sitä päivien mittaan. Minä opin kerrasta :)

                      Jotkut käyttää ebay snipereita, ja vievät osan sekunteja ennen kuin huuto loppuu. Eli kannattaa olla hereillä lopussa.

                      Comment


                        #12
                        Herätellään aihetta uudestaa...
                        B6 alla ja oikea xenon alkoi räpsyä. Syttyi milloin syttyi ja sammui kuin siltä tuntui. No pörhöltä tiedustelemaan uuta polttimoa ja sanoivat että d2s käy. No www.katuauto.fi ja d2s tiluuseen ja sieltähän ne tuli. Umpio irti ja mitä sitä hulluja d1s siellä komeili.
                        Uudestaan metsästysretkelle ja tarviketorilta löytyi hyllystä kivaan hintaan d1s ja vieläpä samalaisia mitä paikaallaan ompi. Nyt hän valot toimii...

                        Mielen kiinnosta aukaisin "rikkinäisen" polttimon kannan ja tsekkaamaan mitäs sieltä löytyy. Metallikuoren alla oli muovikuori ja muovikuoren alla muovia ja metallia. Kiinnostus nousi aivan uusiin mittoihin kun metallikuoren alla oleva muovi oli sulannut. Onkos muut huomannut samaa? Onko sulaminen normaalia vai lämpeneekös kanta kun polttimo alkaa räpsyä?

                        Comment


                        • #13
                          Oisko siellä ollut huono kosketus? noin kova lämpeneminen viittais huonoon kosketukseen. Hapettumista tai muuta paskaa oliko havaittavissa?

                          Comment


                            #14
                            Eipäs sinne näe että onkos sillä jotain ylimääräistä hässäkkää. Silmiin pistää että kun keskeltä kantaa on sulannut...Hajusta päätelleen on kärynnyt juuri ennen polttimon vaihtoa.
                            Viimeksi muokannut ookkonaa; 21.10.2007, 22:22.

                            Comment

                            Working...
                            X