Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Takajarrujen vaihdossa pikku probleema

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Takajarrujen vaihdossa pikku probleema

    Takajarrujen mäntä menee kiertämällä sisään...Jollei tallistasi löydy siihen tarkoitettua työkalua esim. tuo liimapuristin ja vaikka rälläkän "avain" on helppo yhdistelmä, eli samalla kun puristaa liimapuristimella mäntää niin kiertää mäntää sopivalla "avaimella" myötäpäivään... Käsijarruvaijereita tms. ei tarvitse irroittaa, eli sen voi laittaa ennen männän kiertämistä takaisin
    paikalleen.


    Edit: korjasin pyörityssuunnan oikeaksi ettei mahdollisesti seuraavaksi threadia lukeva saa mäntää syliinsä :)

  • #2
    Jarruremppa!

    Kannattaa katsoa sitten että kääntää oikeaan suuntaan sitä sylinteriä että ei lennä pois se mäntä!

    Comment


      #3
      Myötäpäivään pitää pyörittää mäntää, jos aikoo männän menevän sisään päin. Tämä siis jos katsoo suoraan sitä mäntää kohti.

      Tavan siirtoleukapihdit käy tuohon hommaan, jos muita työkaluja ei ole tarjolla.

      Comment


        #4
        Männänsuojakumi ei sitten oikein tykkää siitä pyörittämisestä, kannattaa varata vaikka Biltemalta pari settiä tiivistesarjoja jos hajoaa

        Comment


        • #5
          Tommonen ajaa asiansa oikein hyvin, hintaan 13,50 Biltemasta.

          http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/19_234iso.jpg

          Comment


            #6
            sitä suojakumia kun nostaa varovasti, vaikka pienellä ruuvvarilla ja suihkauttaa jotain, vaikka silikooni sprayta, niin ei pyöri kumi männän mukana.

            Comment


              #7
              Mulla oli oikein pieni taivutettu meisseli millä nostin tiivistettä urasta muttei auttanut.
              Ura oli sen verran ruosteessa ja tiiviste sen verran hapero että meni meisseli läpi.

              Comment


                #8
                Putkitongit ovat hyvä työkalu tuohon satulan kannattimen irroittamiseen, jos nyt tarkoitat sitä kuusiokolo mutteria siellä iskariputken läheisyydessä, itsellä oli sama irroitusongelma, mutta putkitongeilla lähti suht iisisti irti.

                Kun takajarrulevyä irroittelin, piti irroittaa se muovinen (???!!!) linkku johon kallistuksenvakaajatanko on kytketty. Oli molemmat renkaat ilmassa, joten jännitteitä ei ollut.
                onko kyseessä quattro vai ihan etuveto A4 ? etuvetoisessa ei kyllä tarvinnut mitään kallistuksen vakaajan linkkuja irroitella takajarrulevyjen vaihdon yhteydessä (ainakaan sedan mallissa).

                Comment

                Working...
                X