Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jarrujen ilmaus A4 / B6

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Saa taas viisaammat korjata mutta olen ollut siinä uskossa että tuo on ihan normaalia. Kahden passatin kokemuksella molemmat ovat käyttäytyneet juuri noin.

    Comment


      #32
      On normaalia että käydessä hiljalleen painuu poljin pohjaan

      Comment


        #33
        Mitä normaalia siinä on? Käyttäisin ennemminkin moisesta ominaisuudesta termiä vaarallinen.

        Comment


        • #34
          Juu ei ole normaalia. Liikennevaloissa pitää käyttää välissä poljin ylhäällä että pysyy auto paikallaan.

          Comment


            #35
            Oletko jo ilmannut pääsylinterin erikseen?
            Ellet ole, niin tee kuten ohjeistin 15 viestiä ylempänä.

            Comment


            • #36
              Pääsynteriltä tulevista letkuista ilmattiin pumpun päästä. Pääsylinteri on niin piilossa että ei enään illalla löydetty ainakaan sieltä ilmausruuvia. Vähän loppui aika kesken.

              Comment


                #37
                Ilmaa pääsylkän päästä, putkista tai letkuista, millä onkaan nestejakelu toteutettu.

                Comment


                  #38
                  Ihan sama ongelma tuli isän Passattiin (3BG) kun ilmatessa vasenta etupyörää pääsi jarrunestesäiliö tyhjäksi. Nyt olen kahteen kertaan kiertänyt auton ympäri enkä ole saanut enää ilmaa tulemaan mistään mutta ongelma pysyy. Pääsylinteri ilmattu myös. Toivottavasti huomenna aamulla ratkeaa tämäkin kun korjaamolla kokeillaan ilmata kunnon paineilmavärkillä joka myös syöttää uutta nestettä samaan aikaan. Ajettaessa jarruissa ei tunnu mitään vikaa, poljinvoimaakaan ei tarvita normaalia enempää ja auto on vielä katsastettu tuossa kunnossa eikä mitään sanomisia tullut.

                  Comment


                    #39
                    Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viesti
                    Ajettaessa jarruissa ei tunnu mitään vikaa, poljinvoimaakaan ei tarvita normaalia enempää ja auto on vielä katsastettu tuossa kunnossa eikä mitään sanomisia tullut.
                    Tästä herää kysymys että jos auto on kunnossa niin miksi se pitää korjaamolle viedä?

                    Comment


                    • #40
                      Tästä aiheesta löytyy tosiaan melkoinen määrä kinaamista ja todistelua puolin ja toisin. Tässä yksi snippetti:

                      Hi
                      A petrol can only supply the vacuum that is in the manifold a diesel is a mechanical pump and keeps pumping as the engine is running so as your foot is on the brake the pump will carry on pulling more and more vacuum to the servo so the pedal will keep going further and further down the longer you hold your foot on. There is no fluid passing any seals it is just more and more vacuum being applied to the servo.
                      Hope this helps you understand if not I will look up some VW service info when I get to work tomorrow for you.
                      Regards,
                      Merlin.

                      Comment


                        #41
                        Tästä herää kysymys että jos auto on kunnossa niin miksi se pitää korjaamolle viedä?
                        No en silti pidä normaalina sitä että poljin lähtee menemään edellä kun esim. valoissa odottelee. Jännä kun katsastuksessa ei sanottu mitään.

                        Comment


                        • #42
                          Niin onko nämä kaikki täälläkin mainitut pohjaanpainumistapaukset dieseleitä? Omat Passatit oli molemmat dieseleitä ja ei ikinä ole katsastuksessa tai ajossa tullut jarrujen kanssa ongelmia vaikka tuollaisia pohjaanpainujia ovat aina olleet.

                          Comment


                            #43
                            A4 B6 jarrujen ilmaus ABS pumpun vaihdon jälkeen

                            Eli tuli pumppu vaihdetrua, niin miten näissä ilmataan jarrut oikeaoppisesti? Ei löytynyt selkeitä ohjeita vaikka kuinka etsin, kiitos jo valmikksi

                            Comment


                            • #44
                              Jos ja kun kyseessä Bosch 5.7 (?) niin ihan vaan poljinta pumppaamalla jos ei halua investoida painetäyttö- tai alipaineimuvehkeisiin. Bosch 5.3:n kanssa piti aktivoida abs-yksiköltä oma pumppu ilmausta varten. Jostain muistan myös lukeneeni että tavis nesteidenvaihdossa ilmausjärjestys on kauimmaisesta lähimpään, mutta jos linjasto päässyt tyhjäksi (kuten tässä tapauksessa) niin tällöin ilmataan päinvastaisessa järjestyksessä. Lienee kuitenkin se ja sama kunhan joka nurkka tulee käytyä huolella läpi.

                              Comment

                              Working...
                              X