Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

takasumari ei toimi

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• takasumari ei toimi

a4 avatin -97 takasumuvalo ei toimi vaikka oon vaihtanut polttimon ja sulake on ehjä, mittarilla oon katsonut katkasimen ja sulakeen ja takasumuvalon liittimen,etusumuvalo toimii

onko autossasi vetokoukun pistorasia jossa on kytkin sumuvalolle ? eli jos tökkäät kärrin pistotulpan paikalleen niin auton sumuvalo ei toimi .tarkista kytkimen käret pistorasian sisältä.

Comment

Todennäkösesti toimii kärryn kans mutta ei ilman. Auton pistokkeen nasta jumittaa, siis sumuvalon nasta. CRC ja ruuvimeisseli auttaa. Painuu pohjaan ja jää sinne, paskasuuden takia. Ei siis pelaa ilman kärryä jos on jumittuneena pohjaan.

Comment

Ei se kärry sitä sen toimivammaks tee. Ideana on että turha valo sammutetaan auton ja kärryn välistä ja käytetään kärryn sumaria jos on.

Comment

Aivan, pieni virhe. Mutta siis todennäkösesti vika on siinä pohjaan jääneessä nastassa.

Comment

Mullla meni juttu juuri kuvatulla tavalla. Koukku oli KOVIL ja rasiassa kytkinnasta, mikä oli ilmeisesti jumittunut, ruostunut tms. Rasia ei lähtenyt irti ilman isoa vaivaa (kiinnitysruuvit tavallista terästä, umpiruosteessa), joten ohitin koko kytkimen. Katsastajia ei tämä kiinnosta, kunhan toimii. Katselin kytkinrasioita kaupoissa eikä yhdessäkään silmiini sattuneessa ko. nastaa ollut.

Comment

muuten ihan mut ei ollut sellanen kärryn pisteke kun piti oli vain tavalinen, joko oli vaihtanut siihen semmosen tarvikeosan ja sieltä löytyi ylläty kun 5 johtoa ei ollutkaan missään kiini ?

Comment

Ohjaako tuo sama nasta myös parkkitutkan toimintaa? Kun omassani ei nyt toimi takasumuvalo, eikä parkkitutka. Sumuvalo toimii kyllä kärryssä, kun sen laittaa autosta päälle. Ja se nasta on siellä jossain pinnin (2 = takasumuvalo?) sisällä?

Miten sitten peräkärryn tunnistus toimii, joka pitäisi olla pinnissä 12. Ohjaako se nyt tuota parkkitutkaa. Ohjeiden mukaan se liitetään vaunun pinniin 3 (maa). Eli maatetaanko vain pinni 12, jolloin parkkitutka älyää olla piippaamatta? Eli jos tuo vaikka sattuisi olemaan maissa koko ajan, voisi vika olla siinäkin.

Jolla tuo parkkitutkan ohitus nyt toimii, niin piippaako se tutka kuitenkin kerran merkiksi, kun pakin laittaa päälle? Sen verran tuo tutka itselläkin ääntä pitää, oli sitten kärry perässä tai ei.

EDIT:
                Otin eilen irti tuon pistokkeen. Kaks johtoa oli irti, 5 ja 7, eli molemmat takavalot, ihme etteivät ne kärryssä toimineetkaan=).
                Niin ja tietenkin se nasta siinä alareunassa oli jäänyt pohjaan, putsattua ja nyt toimii sitten sumari ja parkkitutkakin=)
                Viimeksi muokannut msippala; 2.10.2007, 07:24.

Comment

...äsken öljynvaihto- ja jarruletkurempasta hain auton ja sanothin takasumuvalon toimimattomuuesta, että se peräkärrypistokkeen "pohja" on rikki. Olivat tilanhet semmosen ja pitäs tulla kuulemma ihan päivänä jonain...nyt kun tätä lueskelin, niin ymmärsin, että sen kytkimen voisi jotenki "ohittaa", onko näin? Meinasin nimittäin kävästä katsastuskonttorilla nuo jarruletkun näyttämässä, mutta eihän net tietenkhän läpi päästä kun se takasumari ei toimi...

edit: paljonkohan sellanen "pohja" maksaa? Että tietää vähän varautua kun mennee laitattamhan...
                  Viimeksi muokannut toimeve; 16.2.2009, 16:12.

Comment

Koukku kytketään yleen auton johtosarjaan liittimellä, ota se liitin irti katsastukseen niin sumari pelaa normaalisti. Näin olen itse tehnyt edellisen auton kanssa.

Comment

Koukku kytketään yleensä auton johtosarjaan liittimellä, ota se liitin irti katsastukseen niin sumari pelaa normaalisti. Näin olen itse tehnyt edellisen auton kanssa.

Comment

Working...
                      X