Mahtuuko 200 20v:n alle 8,5x18" & 9,5x18 vanteet? ET olisi 32... tiukkaa varmasti tekee, mitä rengastusta tuollaisille voisi ajatella?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
typ44 200 20v vannekokoa (isompaa)
Collapse
X
-
jiisimulaAvainsanat: Ei mitään
-
Mulla on tuollaiset
8J x18H2 ET48 S8 Avus
No eikös tuo et32 levitä ulospäin, pitäisi kyllä mahtua.
-
jiisimula
-
Näkyy olevan ainakin yksi vähän isommallakin rengastuksella: http://www.audi200.de/html/audiprojekt.html
(Rial Daytona Race, Vorne 8,5x19 und Hinten 10x19)
Tiedä sitten et:stä...
Comment
-
jiisimula
Comment
-
Niinpä näkyy, mutta ainakin tuo 10 x19 taka renkaat tulevat kaaren ulkopuolelle
joten ei ole laillinen Suomessa.
http://www.audi200.de/assets/images/Audi200quattro8.gif
Comment
-
Muistaakseni renkaan kulutuspinta ei saa tulla kaaren ulkopuolelle. Eli nuo kuvien rengastukset olisivat laillisia myös Suomessa.
Comment
-
Kannattaa huomioida sekin asia, että mikä sitte mahtuu ja mikä oikeesti mahtuu.
Onhan noissa kuvissa joo kympin leveet vanteet lötkön alla, mutta näkeehän tuon sokeekin poskellaan, että ei tarvi isoa töyssyä olla kun raapii ronskisti kiinni.
Tokihan tollanen on hyvännäköstä, sitä ei käy kieltäminen. Se on vaan 2hlö:n tasamaan auto tollasen rengas-asennuksen jälkeen, tai puhtaasti näyttelypeli. Tuninkipiireissä tietysti normaalia toimintaa ja onhan vastaavilla ominaisuuksilla varustettuja "pskalinttoja" ollu itelläkin, mutta enää ei käyttöauton kanssa jaksa aina väistellä monttuja ja kuunnella kun rouhii ja jatkuvasti korjailla vaurioita.
Mulla on 8x17 ja olikohan ET35 tai 30 sekä Koni/HR -40mm alusta. Tuos on duunipaikan pihassa **ttumainen patti keskellä risteystä, 5hengen pokalla siitä yli ryömiessä ottaa joskus takarenkaat aavistuksen kiinni. Siihen tuuma-pari lisää, niin ei tulis mistään mitään.
Mut loppuviimein se on ihan siitä kiinni että mitä haluaa ja mihin tyytyy: maksimaalista ulkonäköä käytettävyyden kustannuksella, vai päinvastoin, vai joku muu mikä siltä väliltä ;)
Comment
-
Kerrataan tähänkin. Mulla 8.5*18" et35 edessä 4mm levikepalat. Takaa raapii kiinni jonnekkin , isommissa töyssyissä tai kunnon paikaltaan kiihdytyksessä 1sellä ja kakkoselle vaihtaessa. Renkaat tuolloin 235. 15"aerot 215 renkaat sama alusta(-60/-40) kuin Simulalla(eri iskarit),ei ota mihkään kiinni missään vaiheessa. Pohjasta ekana ottaa joko downpipe tai keskipönttö.
Comment
-
jiisimula
-
jiisimula
Millaisista ET luvuista kokemuksia? Mikä on pienin mahdollinen 20v Lötkössä? Oletuksena kyse luokkaa 8,5"x18" vannekoosta.
Comment
-
Juhalla taitaa olla pyöränkotelot aika täynnä, ainakin takapään osalta. Mie oisin sitä mieltä että tuon kokoset alkaa olla aika maksimi normaaliin käyttöön. Tietty jos haluaa ettei koskaan missään tilanteessa ota mihkää kiinni, niin vähän maltillisemmat ;)
Etupää ei näköjään ole ihan niin nirso, mutta eikai sitä ny eteen sen pienemmällä ET:llä kuin taaksekkaan...
Comment
-
jiisimula
Noniin.. Tulossa ens kesäksi 18" vanteet, eteen 8,5" ja taakse 9,5". quattro kun kyseessä, renkaan kehä saisi olla saman kokoinen edessä ja takana. Millaista rengaskokoa raati ehdottelisi ko. vanteille?
Comment
-
Eipähän se renkaan ulkohalk. oo täsmälleen sama jos yhtä leviä kumppa laitetaan erilevyiselle vanteelle (eli venytetään liian leveälle vanteelle). Se onkin toinen juttu että miten paljon eroa todellisuudessa tulee...
Ulkonäöllisesti leveämpi rengas takana(leveämmällä vanteella) näyttäs paremmalta kuin samanlevyiset kumit erilevyisillä vanteilla.
Comment
-
Nostetaas tätäkin hiukan ylös. Tuli ostettua viikonloppuna tuollainen 200q 20v kaarilla ja pitäisi ostaa kesävanteet&renkaat.
Kiinnostais hankkia jotkut 18x9 eteen 18x10 taakse leveällä huulella. Mitä luokkaa ET:n tulisi olla? Kaaria on tarkoitus rullailla niin edestä kuin takaa. Kuinka ohuen kumin voi vääntää 10" vanteelle?
Ilmeisesti Simulan mustassa 20v:ssä olevat OZ Futurat ovat ainakin melko leveät. Jos luet tän niin kerro ihmeessä vanteiden&renkaiden speksit..
Niin, vanne-ehdotuksia otetaan vastaan..
Comment
-
http://www.largo-tuning.de/showroom/index.html
... ja löytyy leveellä huulella!
Itselläni largo 2 tuning 9x16 ET30 largo 2:sen keski lätkällä
Comment
-
Vaikka itsellä jo kesävanteet on odottamassa, niin silti ajatuksissani pohtinut että pitäskö silti ostaa jotkut toiset, ja vois käydä sullekin: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=93452
Noille ehkä ainoat fiksut renkaat olis 225/40 ja 255/35. ET luvut voisi tohon 200 20V:hen olla eteen 30-35 ja taakse 40-45? Takana voisi kylläkin olla ahdasta. Ei ole tietoa minkä verran tuolla on takarenkaalle tilaa. 200 20V ja V8 taitaa hieman erota noitten lokareitten osalta?Viimeksi muokannut T.Hell; 4.2.2008, 09:08.
Comment
-
jiisimula
Mulla Oz:t on edessä 8,5"x18" ja takana 9,5"x18". ET molemmissa 32, edessä tosin 16mm spacerit per puoli. Katsotaan miten käy uusien jarrujen kanssa tarvitaanko spaceria vai ei.
Rengaskoko 225/40/18 joka nurkassa, edessä raappasee jos pyörät linkussa ajaa monttuun, ei muuten. Takana mahtuu hyvin pyörimään vaikka olisi ns. täys lasti päällä.
Vanne-ehdotuksia. BBS, O,z, Work jne varmaan hyviä merkkejä aloittaa..:) Miksei (riittävän leveä..)Azev A:kin olisi upea ilmestys Lötkön alla.
Comment
-
Kuinkas iso tuo ero pyörän halkaisijassa saa olla? Milleinä tai prosentteina, ihan miten vaan. Tasalevyiset eteen ja taakse olis niin paljon helpompi...
Mietin tässä valintaa 8x18 & 10x18 setin ja 8,5x18 setin suhteen.
vaihtoehto 1
vaihtoehto 2
Comment
-
Muutoskatsastuksessa katsastaja voi hyväksyä autoon renkaat, joiden ulkohalkaisija on enintään 51 mm ja leveys on enintään 102 mm auton alkuperäisten renkaiden mittoja suuremmat. Muutettaessa renkaan ulkohalkaisijaa on nopeusmittarin näyttämä tarvittaessa korjattava.
Lähde: ake.fi
Melkein sanoisin, että 8,5 tuumaset joka nurkkaan ennemmin. Rengastuksen yrittäisin saada mahdollisimman lähelle alkuperäistä halkaisijaa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja gedu Näytä viestiMuutoskatsastuksessa katsastaja voi hyväksyä autoon renkaat, joiden ulkohalkaisija on enintään 51 mm ja leveys on enintään 102 mm auton alkuperäisten renkaiden mittoja suuremmat. Muutettaessa renkaan ulkohalkaisijaa on nopeusmittarin näyttämä tarvittaessa korjattava.
Lähde: ake.fi
Melkein sanoisin, että 8,5 tuumaset joka nurkkaan ennemmin. Rengastuksen yrittäisin saada mahdollisimman lähelle alkuperäistä halkaisijaa.
Comment
-
200 20V ja V8 taitaa hieman erota noitten lokareitten osalta?
E: Nyt itselle selvisi hieman tuo ero, joten laitetaan myös tänne jos joku joskus samaa tietoa kaipailee. Eli ainakin lokasuojan kohdalla tuo ero on V8:n hyväksi n. 15mm. Eli V8:ssa lokari tulee (ainakin takana, luultavasti edessäkin?) tuon verran ulommaksi.Viimeksi muokannut T.Hell; 16.3.2008, 15:08.
Comment
Comment