Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 apurungon kumihelojen vaihto

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A6 apurungon kumihelojen vaihto

Haulla kokeilin etsiä mutta heikolla tuloksella. Hommana olisi vaihtaa A6 V6 2.5 TDI kulkineen apurungon etummaiset helat. Samalla tietysti kaikki helat. Tarvitseeko tuossa jotain erikoistyökaluja vanhojen irrotukseen ? ilmeisesti pitää kuitenkin irroittaa koko apurunko vaihdon onnistumiseksi, vai ? Korimalli on A6 C5

Eturungosta en tiedä sanoa, mutta taakse vaihdoin ne neljä korihelaa käsipelillä, otin toki ensin irti autosta. Iso pultti läpi ja isoilla prikoilla klampataan tavarat tiiviiseen pakettiin ja sitten mutteria kiristämällä se pusla sieltä liikkuu hiljalleen. Jos käytössä hydrauliprässi niin lienee helpompaa ja nopeampaa. Tuolla mun menetelmällä voisi just ja just saadakin ne paikoilleen irroittamatta sitä autosta, mutta ensin ne vanhat pitää toki saada jollain konstilla lyötyä/kaivettua sieltä ulos.

Comment

Ei tarvitse erikoistyökalua irroitukseen, poralla lähtee. Kyllä minä irroittaisin apurungon, se on kuitenkin aika helppo homma. Tukee vaan moottorin ettei se putoa alas.

Comment

Moro. Mulla on omassa A8 sama homma siis taakse edessä. Olisin kysynyt miten teidän autot oireili vanhoilla puslilla?
        Mulla toi oma heiluu ihan hervottomasti takaa tulevat jättää väliä kun se oikein ottaa kunnon voblaukset. Se heiluu samanlailla kun joskus jos peräkärry ottaa auton heilutukseen.
        Mitään extra ääniä ei kuulu, leiman hain 1kk sitten ja 4 pyöräsuuntauksen myös.

Comment

Working...
        X