Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Parhaat Kitkarenkaat Quattroon?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Parhaat Kitkarenkaat Quattroon?

Tämän täytyy olla käsitelty aihe mutta enpä löytänyt haulla ajankohtaista tietoa, siis:

Mitkä ovat mielestänne parhaat 2006 kitkarenkaat Quattroon?
    Audi TT:ni tarvitsee uudet 225/45 R17 kitkat talveksi. Ajomukavuus ja pito tärkeimpiä kriteerejä.

Kiitos etukäteen mielipiteistä.

Kitka vs nastajutut sitten saattaa mennä ikäänku roskiin aika vilkkaasti...

Comment

Nokia kuulostaa hyvältä. Muita samantason vaihtoehtoja lienevät Continental ja Michelin vai mitä mieltä olette näistä?

Comment

Continental
        Itse annan ääneni tuolle Contille. Talvi takana Contin uusilla kitkoilla, TODELLA hiljaiset alla ja pitoa riittää joka tilanteessa.

Comment

kommentit on kuin per**reikiä. Everybody got one.

No asiaan.
          Itse ajelin viimetalven Michelinin X-ICE kitkoilla. 205-55-15 kokoisina tosin.

Pertunmaallakin tuli jääradalla ajetua ja ihan hyvin pelitti, jahka nastamiehet oli sutineet jään karhealle.
          Peilijäällä oli vähän lipakka meininki. :)

Ei sinällään mitään pahaa sanottavaa noista renkaista.
          Omasta mielestäni jäykemmät rungoltaan, kuin Nokian Q:t, jotka omistin ennen noita.

Oli ainakin halvemmat, kuin Nokialaiset viime syksynä.

Comment

Edellisessä pelissä A3 3.2 DSG Q oli alla nokian 205 50 17 rsi ja toimi ihan hyvin niin eteläsuomen suolassa kuin lapin lumilla. Nykyisessä on talvella 205 55 16 nokia rsi.

Comment

Talven ajaneena Conteilla 215/55/16 voin suositella. Hiljaa ovat ja pitävät kyllä.

Comment

Olkaas nyt varovaisia että nastoista ei puhuta tässä topiikissa tämän enempää. :)

Comment

Nokian RSi koossa 225/45 R17 alla RiSassa. Hyvin ovat toimineet. Hiljaiset ja talvella suuntavakaat.

Comment

Itelläni on ollut Nokian Q:t. Ne laitettiin 2003 joulukuussa eli niillä on nyt ajettu 3 talvena yhteensä noin 60-70 tkm (varovainen arvio 130 tkm:stä). Viime syksynä arvelin, että ajelenpa niillä vielä pari kuukautta kun olivat jo kuluneet, mutta kävikin vanhan aikaisesti eli kevääseen asti meni eikä nuo totta puhuen oikein näytä enää kuluneen (??). Pito ei ehkä ollut enää ihan 100%:a, mutta lievästi ennakoivalla tyylillä niillä pärjäsi ihan hyvin. Liukkailla nasta-autot oli enimmäkseen tien tukkona.

Q on hiljainen, ajotuntuma näin paljon ajettuna aavistuksen löysä tai ei vastaa uusia kesärenkaita, mutta voin suositella, muista ei kokemuksia. Q antaa anteeksi aika paljon tiukassa paikassa, lähtee luistoon hitaasti ja hallitusti eli ei tee mitään äkkinäisiä liikkeitä. Pitorajan lähestymisen havaitsee helposti eikä pitoraja yllätä. Jarrutuspito on huonompi kuin vetopito takavetoisessa, etuvetoisissa Passatissa ja Golfissa sama rengas oli huonompi kiihtymään kuin jarruttamaan.

Kesärenkaat kyllä kuluvat onneksi "normaalisti".

Comment

Nokian RSI kokoa 235/45-17 kokemuksena A4 quattrosta meluisat ja "vetelät". Auto ei siis kulkenut koskaan suoraan vaan haki koko ajan. Rengaspaineidenkaan muuttaminen ei auttanut. Contin uusilla kitkoilla (mikä se malli onkaan, oliko joku VikingContact 3 vai mikä lie) hiljainen ja suuntavakaa uraisellakin tiellä. Samat havainnot Volkkarissa koolla 205/55-16.

Comment

Jos pitäisi nyt hankkia uudet kitkat, ne olisi epäilemättä Conti3 -malli. Viime talven S4:n alla 205/55R16 rengas toimi uskomattoman hyvin.

Comment

Nokian RSi on hyvä kitkarengas, toimii talvikelissä kiitettävästi.

Comment

Yksi talvi takana Conti3:lla ja todella tyytyväinen. Samanlaiset uudet meinasin laittaa sysksyllä.

Comment

Vähäsen OT: Mites noi kitkanastat toimii? Onko kellään kokemusta?

Comment

Älä sie kaima-Pekka mieti ja murehdi. Osta siekki Conti 3:set.
                                Sama täällä; viime talvi Contit alla ja toimivat kelillä kuin kelillä, niin taajamassa kuin mökkitiellä.
                                Kaverilla on 4motionissa kitkaMisukat X-Icet, eikä nekään olleet kehnot.

Eka talvi quattrolla ja hävettää kertoa, ettei tuota systeemiä ole ymmärtänyt hankkia käyttöönsä jo paaaaaaaaaaljon aikaisemmin.

Comment

Nokian WR toimi kitkaksi ihan hyvin. En tiedä kyllä ollenkaan hintaluokkaa kun en ole itse niitä hommannut.

Comment

WR on vain isommasta nopeusluokasta, joten pitävät hieman enemmän meteliä ja ovat liukkaalla selvästi liukkaammat (jokaisen oma valinta sitten, mikä on liian liukasta...). Itsekin olen ollut pirun tyytyväinen Contin kitkoihin.

Comment

Itsellä on Nokian RSI:t koossa 225-45-17". Täytyy sanoa pitkäaikaisena nastarengaskäyttäjänä, että yllättävän hyvät on. Oli sitten jäätä, lunta tai loskaa. Aikuisten oikeasti, kyllä kitkat on nykyään riittävän hyvät turvalliseen ajoon talvella!

Comment

itsellä conti3 225/45-17 tähänmennessä mielestäni parhaat kitkat

Comment

Tarvetta olisi 225/40-18 tai 235/40-18 kitkoille. Contin kolmoset olisivat ehdoton toive mutta eivät piru vie tee sitä lainkaan yli 17 tuumaisena. Nokialaisia en mielelläni enää ota kun en niistä pidä. Olisiko kokemuksia 18 tuumaisista muista kuin ns nopean ajon kumeista?

Comment

Bridgestonen blizzak on mulla ainakin ollu ihan ok. Sanoin rengaskaupassa että pitää kestää myös "leikkimistä" ison auton alla ja hyvin kestivät ainakin ekan talven, eikä pidosta ollut pulaa

Suosittelen.

ja koko oli tosin 225/45 17"

Comment

Conteille kanssa ääni. Tuntuvat vähän jämäkemmiltä, kuin RSi:t ja Q:sta nyt ei voi samassa lauseessa puhuakaan. Misukoista ei ole kokemuksia.

Comment

Pistetään sitte ääni RSi:lle, ostin semmoset viime syksynä kun Conteja ei ollut hyllyssä, ja olen ollut kyllä tosi tyytyväinen. Hyvät ajaa kaikilla keleillä mitä suomalainen talvi voi tarjota.

Aikaisempaa kokemusta on monista eri Blizzakeista ja hakkis Q:sta omista autoista noin 50 tkm, kavereiden autoissa olen kokeillut myös Conti3 ym. hyviä kitkoja. Tuo RSi vaan tuntuu joka suhteessa parhaalta kitkalta millä olen koskaan ajanut.

Comment

Rengasliike tarjoaa mulle Contin TS790 mallia (kitka) 18 tuumaisena ja heidän mukaansa sopii hyvin täkäläisiin oloihin. Onko kenelläkään kokemusta tai linkkejä testituloksiin/vertailuihin?

Comment

Nuo nopean ajon kitkapyörät eivät kyllä minun mielsetäni sovi pohjolan olosuhteisiin. Pärjäähän sitä tietysti vaikka kesärenkailla, kunhan sovitteelee ajonopeudet sen mukaan.

Comment

Nuo nopean ajon kitkapyörät eivät kyllä minun mielsetäni sovi pohjolan olosuhteisiin.
                                                      Tuohon voi helposti yhtyä. Nyt vain olisi löydettävä näihin Suomen olihin soveltuva 18 tuumainen kitkakumi joka ei ole Nokian RSI...

Comment

Onko sulla huonoa kokemusta RSi:stä, vai miksi kartat sitä kuin ruttoa? Voin vannoa että kyseessä on kokolailla eri tuote kuin aikaisemmat Nokian kitkat.

Comment

Itse ostin juuri viikko sitten TT quattroon 225/45/17" ContiVikingContact3:t, joista olen kuullut pelkkää hyvää. Nokialaisissa itseäni kammostuttaa erittäin löysät rungot ja kuiva/märkä pito. Onhan se Q=>RSi parantunut, mutta ei tarpeeksi.

Comment

Hyvinhän se Peltopuron RiSa pysyi vallien välissä RSi:n kitkoilla viime talvena jääradalla.

Comment

Working...