Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ohjausvaihteen kolmas pultti

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Ohjausvaihteen kolmas pultti

A6 c5 2.5 tdi ake q, mitä kautta tuohon kolmanteen pulttiin saa edes näköyhteyden? Mitä pitää purkaa, onko se lämpökilven alla? Pitääkö pakoputki pudottaa pois, vai saako turbon ja pakoputken väliosan irti niin että saa vielä paikalleenkin?
    Pitikin ruveta itse askartelemaan, nyt auto on tallissa enemmän ja vähemmän osina, mutta tuo pultin perhana ei näyttäydy.

Kyllä itse olen sen kolmannen pultin auton alla ryömien löytänyt ja pulttia yrittänyt kiristääkin. En nyt mitään suuntimaa osaa antaa mutta helposti löytyi eikä mitään tarvinnut purkaa pois tieltä (minun autossa ei pohjamuovia).

Comment

Just vaihdoin 2.7bt c5.een ohjausvaihteen, siinä olisi ohjeen mukaan pitänyt tiputtaa konetta/laatikkoa sen verran että kuskin puolen downpipen saisi irti.
      Kuskin puolelta iskari irti ja sen alta se muovikehys raidetangon ympäriltä pois.
      Lämpöpeltiä painoin jonkin verran alaspäin että sain käden sinne mahtumaan. Keskipultin sain yksin pois, mutta asennuksessa oli apuna toinen silmäpari apukuskin puolelta antamassa suuntaa pultille.
      Onhan se ahdas paikka ja tarvii sopivat työkalut, mutta onnistu irrottamatta downpipeä.
      Nokkasorvissa paremmin tilaa?

Comment

Lämpöpelti?

Tarkoitatko koria vasten olevaa lämpösuojaa, jonka reuna on siinä vetarin yläpuolella? Onko se pultti tuon lämpösuojan alla?

Comment

En tunne 2.5tdi konehuonetta että osaisin tuohon vastata.
          Mutta 2.7bt oli ohjausvaihteen alapuolella pakoputken downpipen päällä lämpöpelti jota hieman painoin alaspäin.
          Avasin siis sen keskellä kanta alaspäin olevan pultin siitä hammastangon aukosta kuskinpuolen pyöräkotelossa.

Comment

Working...
          X