Kerätäänpäs tänne eri moottoreiden ja vaihdelaatikoiden painot. Kertokaa minkälainen moottori on kyseessä, ja onko se täydellinen vai puuttuuko jotain.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Moottorien ja vaihdelaatikoiden painot
Collapse
Tämä on kiinnitetty aihe.
X
X
-
V6 2.8 AAH
- Ilman öljyjä
- Nesteitä joku tippa
- Imu- ja pakosarjat
- Hytikkapumppu paikallaan, muuten ilman apulaitteita
- Ilman momentinmuunninta
145,1kgAttached Files
Comment
-
20vt vitosmoottorin paino (punnittu)
Tänään koitti se suuri päivä kun tämä harrastajakuntaa ja itseäni jo pitkään askarruttanut kysymys viitosmoottorin painosta ja erityisesti sen suhteesta V8-moottorin painoon sai ratkaisun. Onhan noita joku jossain amerikassa punnaillut vissiin mutta yksiköt on mitä sattuu ja siellähän on hevosvoimatkin lyhytjalkaisempia.
Kuvissa on nyt 3b-moottori, painavin setti apulaitteineen, vauhtiksineen kytkimineen jne. Seuraava kuva ilman vauhtista ja kytkintä ja viimeinen ilman apulaitteita. Hydepumppua ei näissä punnituksissa ollut mukana, eli sen kanssa saa laittaa kenties kilon-puolitoista lisää.
Toveri Eicca oli hiljakkoin punninnut tuollaisen R8 suoraruikkari V8-moottorin samoin varustein mutta ilman kytkintä, vauhtishan siinä on sellainen vetolevyn läyskäre ja painoa oli 186kg. Muisteli että R8 kytkinpaketti kaikkineen olisi ollut n. 7kg.
Kanavaruiskutteisen kasin tietoja ei ole omiin korviini kantautunut, paitsi huhut siitä että se on kenties kevyin konsernissa koskaan valmistetuista moottoreista. :) Jos on kovaa dataa kuvien kera niin kiinnostais kyllä.
E: Välijäähdytintä tuossa ei ole huomioitu, mutta sellainenhan autossa pitää olla joka tapauksessa oli kasi tai ei.Viimeksi muokannut Mr.Crossfire; 5.3.2019, 13:06.
Comment
Comment