Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Se paljon puhuttu MAF...

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Se paljon puhuttu MAF...

Käytin searchia, silmät solmussa selasin ja hyvälläkään en löytänyt miten tosta A6:sta todetaan MAFfin toimivuus...
    Tänään juuri testasin kaksi MAFfia, omasta ja isän Passatista. Oma on jees, antaa käytännössä pyydettyä 847 arvoa hianosti. Isällä näyttäis olevan sökönä ja siitä varmaan johtunee pienoinen kiihtyvyyden puute. MAF siinä antoi arvoja max. 520 täyskaasukiihdydyksessä, auto on kyllä automaatti mutta ei eronne siinä mielessä manuaalista kun kerran pyydetty arvo on 845 ja se ei koskaan toteudu, lähellekkään.
    Mutta sitten lähdettiin Audilla kauppaan ja ajattelin josko mittaisin siitä MAFfin samalla reissulla. Enhän mä saanut mitään vastaavaa VAG-COMilla esiin kuin pasuunoissa. Kahdesta groupista löysin kyllä MAF-arvon mutta tavoitetasoa ei mainita missään? Mistäs mä nyt tiedän vaikkka täpökiihdytyksessä, että mitkä arvot on ok. Yksikötkin tais olla eri, olikohan pasuunassa mg ja Audissa g(voimia?).
    Auttakee nyt...

Täyskaasukiihdytys ja ohjearvojen luku 3000 kiekassa (3-vaihteella). Ohjearvot AHU 750 ja AFN/AVG 850. Milligrammoja pitäs olla molemmissa.

Comment

Mulla on tosiaan Passatissa AHU. Pyydetty on 850, välillä 2000-4000rpm vaikka kolmosella tuo toteutuu. Mielestäni ihan ok.
      Isällä AVB automaagilootalla. Kolmosella yritin kiihytellä, heitti kyllä alhaalta lähdettäessä välillä kakkoselle mutta silti en saanut 520 parempaa lukemaa, pyysi 845 --> minun mielestä sökö.
      Mutta osaatkos heittää ARJ:lle sitten jotain osviittaa? Yksikkö on tosiaan gramma ja en lähteny edes mittaamaan kun totesin ettei näytä pyydettyä arvoa, enkä sitä itse tiedä.

Comment

Tongin ja väänsin oikeen kunnolla ja löysinkin Elsasta tämän tiedon.
        Eli:
        Group 2 esille.
        Kiekkojen ollessa 0-6800 pitää load olla välillä 14-100%, mean injection period 1.0-20.0ms ja air mass 3.0-150g/s.
        670-770rpm vastaavat arvot pitäis olla 14-28%, 1.0-4.0ms ja 3.0-5.0g/s.

Huamenna testiin...

Comment

Bensakoneen ohjearvoihin en ole törmännyt. Enivei bensakoneen imetty ilmamäärä riippuu suuresti kaasuläpän asennosta yms. ja poikkeaa siten dieselin arvoista.

Comment

Working...
          X