Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

a6 2.5 tdi tehottomuus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • a6 2.5 tdi tehottomuus

    Tehot kateissa, paikallaan kaasuttelee niin erittäin hitaasti ottaa kierrokset 4500, hetken ihmettelin ja kaasuttelin niin otti enään kaasupohjassa ~2900rpm, sammutin ja heti käyntiin niin otti melko nopeasti kierrokset tappiin kun polkasi .
    Turbo on vaihdettu n. 400 km sitten. Voisiko maf olla viallinen? Maf johdon irroitus ei vaikuttanut oikeastaan tehoihin mitenkään.
    Tallin edessä ajoin muutaman kerran edes takaisin, ensiksi Torquen ohjelman mukaan (tähän en kyllä täysin luota..) ahtoi vain 0.8psi ja toiseen suuntaan piikissä 2.7psi, kolmannella kerralla olivat tehot ihan kateissa taas..
    torguen ohjelma ei anna mitään vikakoodeja . Ideoita?

    #2
    Alipainevuoto= hukkaportti ei sulkeudu, tuo kaipaa ahtopaineita jo tyhjänä polkaistessa. Nokka-akselit sileänä, syöttöpumppu ei anna ainetta tai ei saa ainetta, yms. Hiukan tarkemmin voisit kertoa mitä on tehty jo aiemmin ja mitä olet jo tarkastanut?

    Comment


      #3
      Ilmeisesti V6 koneesta on kyse, joten hukkaporttia siinä ei ole. Tarkasta VNT:n alipaine-ohjaus, letkuun pitää tyhjäkäynnillä tulla selkeä alipaine - vnt:n tangon pitää käynnistyksessä liikkua rajoittimeen saakka. Alipainevuotoja voi etsiä mm. solenoidin juurelta ja itse letkuista. Ompahan näihinkin jo paljon N75 vaihdettu.

      Comment


      • #4
        Imuvuoto maf:n ohi voi aiheuttaa myös samankaltaisia oireita, etenki kun turbo vaihdettu juuri niin tarkistaisin onko letkut paikoillaan. Myös ääni tuolle n75 venttiilille.

        Comment


        • #5
          V6 tosiaan kyseessä.40tkm sitten vaihdettu nokat, täyttökorkista katsoessa näyttävät vieläkin uusilta.
          Maf rupesin epäilemään kun turbon hajotessa esim. Imusiiven mutteri löytyi maffin vierestä..
          imupuolella letkut näyttivät olevansa paikoilla.
          Mökiltä takasin tullessa n.20 km ajettuna ohitin yhden auton, jonka jälkeen tuli jyrkkä silta jonka puolivälissä huomasin että vauhti vain tippuu ja tehot kadoksissa. juuri ja juuri sillan huipulle ja eikun hinurilla kotio.
          VNT letkun irroittaessa pitäisi siis selvä alipaine tuntua letkunpäässä?

          Comment

          Working...
          X