Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Jotka taas voisi tarkoittaa tälläisiä, sillä erolla, että sulla on varmaan intermittent koodeja.
19558/P3102/012546 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): No Signal
Possible Symptoms
Hard Shudder when turning OFF the Engine
Possible Causes
Fuse(s) faulty
Wiring and/or Connector(s) from/to Intake Manifold Flap Motor (V157) faulty
Intake Manifold Flap Motor (V157) faulty
Possible Solutions
Check Fuse(s)
Check Wiring and/or Connector(s) from/to Intake Manifold Flap Motor (V157)
Check/Replace Intake Manifold Flap Motor (V157)
Perform Output Test
Tai sitten noi C koodit tarkoittaa jotain ihan muuta.
Voisi näin hatusta heitettynä viitata EGR:n toimintaan jotenkin.
Juuri pikapatentoin oman BKD:n kaasuläpän samasta syystä. Läpän hammasrattaasta kaksi ensimmäistä hammasta murtunut. Juosi vetää läpän aina auki, jolloin moottorin rattaat osuvat juuri hampaattomaan kohtaan. Ainakin aluksi rattaat osuvat hieman seuraavaan ehjään hampaaseen, mutta niin heikosti, että vain rutisee eikä läppä pääse liikkeelle aukitilasta. Siitä siis rutina.
Itse ratkaisin avaamalla kotelon ja ruuvaamalla pienen palan kääntörattaan stopperipuolen väliin. Läpän avauma ei käytännössä juurikaan muutu, mutta rattaat eivät enää pääse rikkoutuneiden hampaiden kohtaan asti.
Toimii. Toki jossain vaiheessa toki ne seuraavat ehjät hampaatkin murtuvat, mutta voi kestää useammankin vuoden.
Noit on monta tullu hinurilla et sähköuolen kansi ampunu irti ja läppä jääny kiinni asentoon. Valehtelematta joka viikko saa yhden EGR tai läppäkotelon vaihtaa VAG kulkineeseen:)
Comment