Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia: A6Q 2.5TDI 110kW (AFB,12/99)

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Kokemuksia: A6Q 2.5TDI 110kW (AFB,12/99)

Pitkällisen harkinnan jälkeen vaihtui 3. Audi (Audi80 1.6turboD -88) vähän uudempaan versioon.
    Tuli 1. omistajalta ja "pitkän matkan" kilometrejä on mittarissa +325tkm.
    Ajettu long life öljyillä 40-50tkm vaihtoväleillä, kaikki huollot merkkiliikkeessä ja ajallaan.

Hyvältä tuntuu (tosi hyvältä..) mutta selässä hiipii ajatus että mitä tuon tekniikassa kannattaa katsoa, varoa ja tarkkailla.
    Edelliseen kun sai itse hoidettua kaiken huollon aina kansiremontteja myöten niin uuden tekniikasta ei tajua kovinkaan paljoa.

Jos omaat samanlaisen "erittäinkin mukavan saksalaisen laitteen" niin olisi hieno homma jos muutaman rivin viitsisit kirjoittaa teknisistä kokemuksistasi.
    Varsinkin nokkaremmien ym. "katastrofin mahdollisuuden" sisältävien kohteiden huoltovälit, ym. "kannattaa tarkistaa tämä" -tiedot ovat erittäin tervetulleita

Nettihuhujen perusteella nokka-akseleiden kunto, loytyy taltakin palstalta juttua aiheesta, samoin kampikammion paineet mista siitakin loytyy taalta juttua. :)

Tuosta:
    http://www.audiclub.fi/audifinns/vie...ht=tdi+savutus

Yleisemmat nokkahihnan vaihto, melko kallista hupia talla koneella sekin ja jos auto on automaatti niin automaatin oljyt kannattaa vaihtaa ennen kuin koko laatikko on vaihtokunnossa.

Comment

Ajamisen iloa vaan.

Kannattaa pitää huoli huolloista.
      Tuon ikäisessä pumppukin on jo varmaan kerran vaihdettu.
      Merkkarihuolloista voi olla montaa mieltä, mutta itse olen käytännössä kaiken teettänyt siellä eikä hetkellisen tuskan jälkeen ole paljoa harmittanut.

Laatikosta kerrotaan kaikenlaisia kauhutarinoita, ehkä siihen kannattaa ne öljyt ja suodattimet vaihtaa. JOS on aikaa ja intoa niin halvimmalla pääsee tietty itse tekemällä ja käyttämällä ESSO LT71141 öljyä, perässä taitaa olla eri öljyt. Vaihto-ohjeita taitaa olla tälläkin palstalla tai ainakin linkkejä. Suosittelen kolmannen kotimaisen osaajille myös www.dieselschrauber.de sivuja, joissa on paljon perusteellista tietoa.

Lastutusta en omien kokemusten mukaan suosittele koneeseen. Öljyjen kulumista tarttee tietty tarkkailla. Öljyn valuminen takaisin öljypohjaa vie oman aikansa, joten heti ajosta tullessa voi tikku näyttää liian vähää, mutta 3-5 min päästä lukema on jo oikeampi. Joissakin tapauksissa ö-suodattimen jalka laskee suodattimenkin öljyt alas asti pitempään seisoessa, mikä johtaa siihen, että öljyä näyttäisi olevan liikaa.
      Meikäläisen jutut autosta muutoin löytyy nimmaria klikkaamalla.

Comment

Siis vaihtaa suodattimet/öljyt automaatti vai manuaali laatikkoon / molempiin?
        Tuossa itellä on 6 lovinen manuaali laatikko

Comment

Ääh.
          Manuaalissa on tietty tämäkin helpompaa.

Comment

Working...