Mieltä vaivanneita kysymyksiä, löytyisiköhän vastauksia?
Audi A6 Avant -2002, 2.5tdi, multitronic, 230tkm.
1. Takaluukun valo. Aiemmin syttyi satunnaisesti, ei enää. Missä kytkin sijaitsee? Onko kytkin sellainen "siirtyvä kuula" -tyyppinen?
2. Webasto. Aiempi omistaja on tuonut auton saksasta ja Suomessa on asennettu Webasto kaukosäädöllä. Käynnistettäessä syttyy ilmastoinnin valot. Toimii hyvin, mutta mietin voiko se lämmittää pelkästään sisäilman(tai sen kierron veden siis), vai lämmittääkö tuollainen aina myös moottorin jäähdytysnesteen? Jos Webasto on päällä yli 10min, hehku tulee yleensä pikana, mutta jäähdytysnesteen lämmöt ei mielestäni nouse yhtään nopeammin verrattuna ilman webastoa tehtyyn käynnistykseen, vaikka pitäisi täydet puoli tuntiakin päällä.
3. Pakokaasun haju. Pian Audin oston jälkeen, olin varma että kansi vuotaa, kun pakokaasut haisivat oudon makealle. Ei kuitenkaan syö nesteitä yhtään, eikä savuta tms. Olen huomannut että haju on ihan normaali ja esiintyy myös muissa etenkin saksalaisissa dieseleissä. Mikä sen aiheuttaa, vai kuvittelenko vaan?
4. Multitronic. Milloin se hajoaa? Olen itse ajanut autolla jo yli 40tkm. Hitaasti kiihdyttäessä 20-40km/h nopeudella täristää, sekä puolilämpimänä kovemmassakin vauhdissa tekee niitä pieniä "nykyjä", jotka huomaa kierroslukumittarista. Kun öljyn lämmöt alkaa olla 90astetta, nykäykset katoaa. Vaihteistoöljyt vaihdatin 10tkm ajon jälkeen, ei vaikuttanut. Onko vikana varmasti ne kytkimen levyt? Eikö niiden kuuluisi mennä huonommaksi jo nopeammin? Sopeutuksenkin (adaptation) tein vaihteistolle joskus Vag-Comilla, ei vaikutusta silläkään. En ole lähtenyt kytkinremonttia tekemään, kun kerran vikakaan ei ole pahentunut, mutta hiukan se kuitenkin muuten niin hienoa ajonautintoa häiritsee...
Audi A6 Avant -2002, 2.5tdi, multitronic, 230tkm.
1. Takaluukun valo. Aiemmin syttyi satunnaisesti, ei enää. Missä kytkin sijaitsee? Onko kytkin sellainen "siirtyvä kuula" -tyyppinen?
2. Webasto. Aiempi omistaja on tuonut auton saksasta ja Suomessa on asennettu Webasto kaukosäädöllä. Käynnistettäessä syttyy ilmastoinnin valot. Toimii hyvin, mutta mietin voiko se lämmittää pelkästään sisäilman(tai sen kierron veden siis), vai lämmittääkö tuollainen aina myös moottorin jäähdytysnesteen? Jos Webasto on päällä yli 10min, hehku tulee yleensä pikana, mutta jäähdytysnesteen lämmöt ei mielestäni nouse yhtään nopeammin verrattuna ilman webastoa tehtyyn käynnistykseen, vaikka pitäisi täydet puoli tuntiakin päällä.
3. Pakokaasun haju. Pian Audin oston jälkeen, olin varma että kansi vuotaa, kun pakokaasut haisivat oudon makealle. Ei kuitenkaan syö nesteitä yhtään, eikä savuta tms. Olen huomannut että haju on ihan normaali ja esiintyy myös muissa etenkin saksalaisissa dieseleissä. Mikä sen aiheuttaa, vai kuvittelenko vaan?
4. Multitronic. Milloin se hajoaa? Olen itse ajanut autolla jo yli 40tkm. Hitaasti kiihdyttäessä 20-40km/h nopeudella täristää, sekä puolilämpimänä kovemmassakin vauhdissa tekee niitä pieniä "nykyjä", jotka huomaa kierroslukumittarista. Kun öljyn lämmöt alkaa olla 90astetta, nykäykset katoaa. Vaihteistoöljyt vaihdatin 10tkm ajon jälkeen, ei vaikuttanut. Onko vikana varmasti ne kytkimen levyt? Eikö niiden kuuluisi mennä huonommaksi jo nopeammin? Sopeutuksenkin (adaptation) tein vaihteistolle joskus Vag-Comilla, ei vaikutusta silläkään. En ole lähtenyt kytkinremonttia tekemään, kun kerran vikakaan ei ole pahentunut, mutta hiukan se kuitenkin muuten niin hienoa ajonautintoa häiritsee...
Comment