Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TDI savuttaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Itse olen todennut muutama päivä sitten mitta-arvoja lukemalla Forten toimivuuden ( tosin persdyno on jo vuosia kertonut, että ylimääräiset tutinat sillä katoaa).
    Mg/str lukemat pienenivät 0,10-0,30mg/str riippuen suuttimesta. Ja tämä siis myös sen jälkeen, kun Forte oli jo kadonnut tankista eli päälle oli vedetty täysi tankki.

    Jokainen saa itse tehdä omat johtopäätökset toimivuudesta. Autosta katosi samalla satunnaiset hytkymiset, ne sytytyskatkon kaltaiset nykäisyt esim. joutokäynnillä. Polttoaineena diesel mistä mittarista milloinkin.

    Täysin viallista suutinta ei korjaa mikään aine, mutta ainakin Forte pesee likaista puhtaammaksi ja aiheuttaa käynnin parantumista.

    Comment


    • #32
      En, vaan jos suutin tai joku muu paikka linjastossa on tukossa ja sen saa noilla myrkyillä putsattua niin saattaa jopa olla että on vaikutusta kulkuun.
      Ainakin E320Cdi mersussa oli.

      Comment


      • #33
        Joskus se pelkkä "0-200" täyskaasukiihdytyskin jo availee paikkoja. Eli niin sanottu katsastusta edeltävä puhdistusajo.
        Suuttimiin se ei vaikuta, mutta tukkoseen putkistoon voi vähän auttaa.

        Comment


          #34
          Minä puhun tästä aineesta: http://www.forte-nwe.nl/FI/Forte-Pro...nditioner.html

          Lisätehoihin en ota kantaa, en kyllä myy sillä verukkeella. Mutta hytkymiset ja suuttimien korjaukset ovat tippuneet Forten käytön jälkeen. Ja kuten aiemmin sanoin, myös niin että aine on jo kadonnut tankista. Ikävää ettei tästä ole antaa mitään näyttöä, esim. auton värähtelystä jotain hienoa graafia. Suomalainenhan ei usko ellei itse näe ja silloinkin pitkin hampain, etenkin jos on kovasti ollut epäileväinen. sinällään ihan sama mitä noissa taikaliemissä on, jos vaikutus on positiivinen ja huomattava.

          Comment


          • #35
            oisko mahdollista että toinen nokka ois vähä myöhäsellä ja toinen aikasella, mitä näyttää nokan synkronikentät ?

            Comment


            • #36
              Poistin ketjusta aiheeseen liittymätöntä provosointia ja provosoitumista. Toivottavasti on selkeämpi nyt.

              Comment


              • #37
                Onko porukka laitellu noita Forteja täysiin vai vajaisiin tankkeihin? Siis tankkauksen yhteydessä tietenkin.

                Comment


                • #38
                  Siis jos ajattelit laittaa täyteen tankkiin niin mielestäni ehdottomasti ennen kuin tankkaat. Jos ei muuta niin voi kuvitella että se sekottuu silloin paremmin.

                  Mutta on noita käytetty myös vajaissa tankeissa, jos on reippaammin ollut savutus yms ongelmaa, niin puolikkaaseen tankkiin yksi pullo ja tankkauksen yhteydessä toinen.

                  Comment


                  • #39
                    Jep, ja eikös joku maininnut suoraan filtteriinkin kaataneensa mutta se kuulostaa pumppusuuttimille vähän rajulta. Voiteleeko enää?

                    Comment


                    • #40
                      Mitä vähemmän on polttoainetta suhteessa puhdistusaineeseen niin puhdistavan aineen teho on parempi.

                      Comment


                      • #41
                        Ei välttämättä. Pelkkä fairy ilman vettä ei pese mitään ja desi vs. pieni loraus vatiin yhtä hyvin.

                        Comment


                        • #42
                          Kuulemma viisi kuudesta suuttimesta oli rikki, nättii.

                          Comment


                            #43
                            Olisiko saatavilla testauspöytäkirjaa aiheesta?
                            Täällä päin eräs suutinhuolto oli todennut kaverin autosta kaikki suuttimet vuotaviksi. Uusilla jatkui sama vika, joka oli satunnainen huono käynti. Lopulta vika löytyi johtosarjasta. Tämä siis toisen käden tietoa.

                            Comment


                            • #44
                              Munkin tieto toisen käden tai toisen korvan tietoa. Kuulin vastikään aiheesta.
                              Testauspöytäkirjat kuulemma tulossa kunhan testaavat myös ostetut suuttimet.

                              Comment


                              • #45
                                Kuulemma viisi kuudesta suuttimesta oli rikki, nättii.
                                Oliskohan ihan noin kuitenkaan. Aika raflaavan tuntuinen diagnoosi huomioiden sen, että suutinviat eivät kuitenkaan ole mikään varsinainen epidemia olleet.

                                Comment


                                • #46
                                  Juu kuulostaa aika rajulta että 5/6 suutinta olis solmussa.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Oli tässä ”miettiessä” aikaa suorittaa ”tieteellinen hytkyntäkoe”, ensin otin lokit kaikesta mahdollisesta CR-I systeemiin liittyvästä ja hain purkin ihmelientä ja sinne vain tankkiin ja tielle. Tosin en tehnyt ”taikoja” liemen lisäyksessä, eli nytkytellyt 0,5h ees-taas ja ajanut ympyrää ensin myötäpäivään ja sitten vastaseen 10 kierrosta että aine olisi sekoittunut ”essonbaarin” hyväksymällä tavalla.
                                    Laittaisin mielelläni tähän tuloksetkin, vaikka valvomassa ei ollutkaan ”virallinen valvoja tai aine tietyn henkilön myymää litkua”, enkä ala niistä sen enempää kirjoittamaan ettei synny turhaa sensuroitavaa.
                                    Nyt on 2000 kilsaa ajeltu litkun laiton jälkeen eikä mitään merkintää tai loogista muutosta ole tapahtunut enempää mitatuissa arvoissa, eli ei ole vermeet puhdistuneet tai tukkeutuneetkaan, kuin persdynossakaan, auto siis käy kuin rolexi kuten on käynyt tähänkin asti. Ilmeisesti autoni, kuten minäkin olen hidas oppimaan uusia asioita.

                                    Liekö ollut enemmänkin turhaa kun tuon jälkeen vastaan tuli loggautumisyrityksellä seuraava "asiapitoinen" teksti:
                                    ”You have been banned for the following reason:
                                    Hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala ja asuu puussa.
                                    Date the ban will be lifted: 26.11.2013, 21:00”

                                    Ilmeisesti seuraava viesti kertoo jo paljon järjestelmän valvonnasta...
                                    Viimeksi muokannut Pende; 16.12.2013, 15:36. Perustelu: Turhat pois

                                    Comment


                                    • #48
                                      Täytyy olla hieman oma jako hypännyt, ellei peräti hihna katkennut, jos kuvittelee toimivassa autossa tapahtuvan jotain muutosta. Ei sen puoleen, en itsekään usko ihmelitkujen vaikutuksiin, mutta eipä minulla ole tieteellistä todistetta tästä ja kuitenkin tiedän itsekin autoja joista oire on moisten käytön jälkeen poistunut, oli sitten syy kuun asennossa tai missä vain.

                                      Mutta koska ilmeisesti jäi bännien pointti ymmärtämättä, eli se, että kukaan ei kaipaa kiukkuista jatkuvasti muita tahallaan ärsyttävää nettikirjoittelun dynamiikkaa ymmärtämätöntä keskusteluseuraa, jonka meriitit ovat 30 asteen pakkasessa tehty täysi moottoriremppa purukumilla ja rautalangalla joskus kultaisella 60-luvulla, ilmeisesti vielä pakoputken kautta tehtynä (puhumattakaan ammattipiireissä kohua herättänyttä suutinten porailua) kokeillaan uutta rauhoittumisjaksoa. Sillä aikaa voit ilostuttaa tuotoksillasi vaikka suoli24.fi foorumia, siellä "kuulemma" "lentelee" "samanlaisia" "lintuja" "enemmänkin".

                                      Comment


                                      • #49
                                        Onko vika jo selvinnyt? Onko auto millaisessa ajossa? Savuttaako silloin kun öljyn määrä on normaali? Laittaako kone vastaan kun käynnistät kuuman koneen 5-15min seisomisen jälkeen?

                                        Näissähän on ominaisuutena vuotavat suuttimet ja jos autolla tulee kilometreihin suhteessa runsaasti käynnistys/sammutuskertoja eikä auto käy oikein koskaan kunnolla kuumaksi niin silloin voi öljyn sekaan mennä polttoainetta eikä se ehdi haihtua pois. Tämä korjaantuu uusilla suuttimilla.

                                        Jos suuttimien vuotamisesta ei ole haittaa niin ei niitä kannata turhaan vaihtaa. itselläni on -04 A8 jossa vuosi suuttimet jo ostaessani auton 160tkm ajettuna. Nyt on 280tkm ja toimii edelleen samalla tavalla. Tuota 5-15min pysähdystä olen pyrkiny välttämään mutta on noitakin startteja tullu varmaan 100. Auto matka-ajossa enkä ole havainnut öljyn lisääntymistä.

                                        Jos öljyn sekaan menee dieseliä ihan reilusti niin silloin on helposti riskinä laakerivaurio.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Alkuperäiseen aiheeseen vastaten. Suuttimissa oli vikaa, samoin käytettynä ostetuissa vaihtosuuttimissa sama homma. Nyt on uudet kiinni ja vehkeet pelaa kuten kuuluukin. Kolmen tonnin homma.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Auts!

                                            No ei ole onneksi kovin yleistä. vai?

                                            Comment


                                            • #52
                                              Ei ole eka 3.0 dieseli jossa suuttimet vuotaa, eikä varmasti viimeinen. Onhan näitä tiedossa. Tiedä sitten miten "yleinen" vika on.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Eikös vuotavat suuttimet yleensä korjata vaihtamalla uudet kärjet eikä uusita koko suutinta?

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Olikohan niin ettei näihin CR suuttimiin saanu kärkiä.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Se ei taas pidä paikkaansa. :)

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Tervehdys kaikille, nyt kun sain tunnukseni aktivoitua voin kertoa oman version aiheen autostani.. JAP3, TDIfreak ja juudas tosin ovat toimineet tiedonvälittäjinä tähän asti loistavasti, kiitos heille ja kaikille asiallisista vinkeistä.

                                                      CR-suuttimista menee käret ei koko "suutinrunko" ja useasta eri dieselpajasta sanottiin ettei Bosch toimita "varaosa-kärkiä", ei ole lisenssiä tarvike-kärjille vaikka vaihdettavissa olevasta osasta onkin kyse. Jos siis diffas tiedät että niitä jostain saa, niin ilmoita ihmeessä tänne meille. Voisi olla apua mahdollisille kohtalotoveille.

                                                      Nyt auto toimii uusilla suuttimilla niinkun olikin jo puhetta.. Audi saa uuden maalipinnan ja facelift puskuria ylleen tämän teknisen remontoinnin motivoimana. Kaikille iltapäivän jatkoja.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Itsekin muutaman setin oon tilannut tammerdieselista, tosin ei Audin cr suuttimeen, mut samaa kamaaha noi on. Jännä jos ei toiseen autoon saa ja toiseen ei. Pitäs vaan kärjen koodi tietää, sillä vois katella.
                                                        Mut tässä on näin joihinkin malleihin: http://www.dieselkontor.de/index.php...sort=2a&page=1

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Hyvä nettibongaus josta on varmasti joillekkin apua asiaan. Tähän vois nettiwelhot laittaa vastaavanlaisia linkkejä jos löytyy (huom. ei ebay, koska tilanne ratkennut jo eikä akuutti)..

                                                          Huomattavasti halvemmalla selviäis vastaavan ongelman ratkaisussa, sillä Suomesta ei tuntunut ainakaan kärkiä saavan tähän.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Ymmärtääkseni 2.7/3.0 sekä uusimpiin 2.0 CR koneisiin, joissa on piezo suuttimet, ei saa kärkiä vaihdettua ilman suuttimen uudelleen penkittämistä ja kalibrointia asianmukaisessa testilaitteistossa. Suuttimissa on stanssattu tehtaalla kalibrointikoodit, jotka täytyy syöttää ecuun. Muuten on ruiskutusmäärät ihan mitä sattuu.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Siis säätö ja testaushan nyt kuuluu jokaiseen suutinremppaan.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X