Kysyn taas täältä, kun on noin vaikeakielinen manuaali autossa enkä muutenkaan ole se penaalin terävin kynä :P. Kyseessä on -09 Allroad 3.0 TDI tippi laatikolla. Kaveri puhu et sen Nissanissa syttyy polton ajaksi joku valo ja autoa ei saisi sammuttaa sen aikana. Tältä foorumilta etsimällä taas löytää esim. "on yrittänyt polttoa onnistumatta" kommentteja, mutta mistä tommosen tietää? Eroaako Audin toteutus tuosta poltosta jotenkin Nissanista, koska käsittääkseni mitään valoa tuolle operaatiolle ei ole? En ole mistään käyttäytymisestä huomannut polttoa tässä autossa enkä oikein edellisessä A4 2.0 TDI:ssäkään.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0 TDI (CDYA) DPF poltto
Collapse
X
-
Polton huomaa yleensä hajuna ja tyhjäkäynnillä pienestä kierrosten noususta.
Valo syttyy vain kun poltto epäonnisttuu.
Itellä jää ainakin tuulettimet hurraa jos kesken polton auton sammuttaa. En tiedä hoitaneeko polton loppuun vai jatkaako taas kun lähtee liikenteeseen seuraavan kerran.
Comment
-
Ei tu CCWA myöskään mitään valoja sytyttele kuin ongelmissa (ei ole kertaakaan 20tkm aikana sytyttäny). Joskus jää poltto kesken ja ulkona tuoksuu samalle kuin palanut kumi ja jälkituuletus auton sammutuksen jälkeen muutaman minuutin puhaltaa. Suoranaisesti manuaalin kanssa en ole edes huomannut milloin poltot on olleet..
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja wille84 Näytä viestiSiinä kohtaa kun tuo valo syttyy täytyy ajaa huoltoon ja suodatin poltetaan (regeneroidaan) testerillä jos kaikki on muuten kunnossa, tuon valon kanssa ajelee riittävästi, saakin ostaa uuden suodattimen kun edes pakko regenerointi ei auta..
Comment
-
Vieras
Kun pelkkä DPF;n valo syttyy mittaristoon ( se laatiko jossa pisteitä sisällä), on autolla ajettava ohjekirjan mukaisella tavalla niin kauan, että valo sammuu. Tarkoittaa siis n.2000-2500rpm kierroksia tasaisesti ja yli 50kmh vauhtia.
Jos taas mittaristoon syttyy DPF-valo ja moottorin merkkivalo tai hehkun valo, on luettava vikamuisti ensimmäisenä.
Comment
-
Kiitokset vastauksista. Tämä viimeinen postaus on lähinnä sitä mitä hain, koska tosiaan siitä ohjekirjasta on minulle nyt rajoitetusti hyötyä. Laitoin tuonne ekaan viestiin tuon tippis laatikonkin mukaan siksi, jos sille on jotain tiettyä ohjetta tuossa tilanteessa. Tuo yli 50km/h ja n.2000-2500rpm tarkoittaa käyttännössä, että pitänee ajella sillä manuaalivaihtamisasennolla.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja msuomal Näytä viestiKiitokset vastauksista. Tämä viimeinen postaus on lähinnä sitä mitä hain, koska tosiaan siitä ohjekirjasta on minulle nyt rajoitetusti hyötyä. Laitoin tuonne ekaan viestiin tuon tippis laatikonkin mukaan siksi, jos sille on jotain tiettyä ohjetta tuossa tilanteessa. Tuo yli 50km/h ja n.2000-2500rpm tarkoittaa käyttännössä, että pitänee ajella sillä manuaalivaihtamisasennolla.
Comment
-
Joululomareissulta palatessa syttyi DPF:n valo, en muistanut pitää kierroksia korkealla vasta kun jälkeempäin :/ Ajeltiin noin 80-90km/h ja kierrokset n.2000rpm. Valo sammui myöhemmin, mutta mittaristoon syttyi hehkun merkkivalo ja tehot kateissa. Kotiin oli vielä vajaa 20km matkaa joten piti jatkaa matkaa. Myöhemmin kotipihassa syttyi myös moottorin merkkivalo.
Uskaltaako tuota maanantaina ajaa pajalle vikakoodien lukuun?Viimeksi muokannut tomikar; 27.12.2014, 22:30.
Comment
-
Vieras
Kyllä sillä vielä uskaltaa korjaamolle ajaa. Aika pieni mahdollisuus että olisi niin täyteen mennyt, että ei enää hätäregeneraatio onnistuisi.
Comment
Comment