Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0TDI kierrokset humppaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    3.0TDI kierrokset humppaa

    Tuossa mökiltä kotia ajaessa alkoi kierrokset humppaamaan tyhjäkäynnillä. Samoin pientä nykimistä on havaittavissa myös 1 vaihteella alle 2000 kierroksen.
    Vapaalla alle 1500 kierroksen kone hytkyy ja kierrokset pomppivat +- 100rpm, tuon yläpuolella kone toimii OK ja vetää niinkuin kuuluukin. 10km aikaisemmin tankkasin visulahden shelliltä 45l dieseliä (HA ei ollutkaan dieseliä vaan bensaa...).
    Ajattelin että löpö suodatin olisi tukossa ja vaihdoin sen mutta tällä ei ollut minkään valtakunnan vaikutusta. Vikakoodejakaan ei ole.
    Mikähän tuolle nyt oikeen tuli?
    Viimeksi muokannut Tommi[FIN]; 13.11.2012, 12:19. Perustelu: VIka laitettu ekaan viestiin

    #2
    Laita ensin jotkut suuttimen putsausliemet tankkiin.

    Comment


    • #3
      En laittaisi ropojani suuttimien putsauksen puolesta, enemmänkin katselisin sen löpön jakelijan perään jos tuo alkoi selkeästi viime tankkauksen jälkeen. Ennen vaikka masinolia vai mitä se nyt oli, tilkka kaiken varalta ettei hyydy.

      Eli lienee enemmän kuin mahdollisuukien rajoissa että jotain epäkuranttia ainetta on sekoiteltu pakkaskestävyyttä haettaessa.
      Ei suuttimille tapahdu mitään yht'äkkiä, eikä pidemmälläkään matkalla...

      Comment


        #4
        Annoin auton seistä pihassa pari tuntia ja kokeilin sitten käynnistää. Sahaa vaan eikä edes lupaa hetkeen. Tais olla 7 starttaus ennenkuin heräsi vaivoin. Huomiseks sovittu aika liikkeeseen jossa saavat tutkia. Oma aika ei tällähetkellä riitä tähän perehtymään.
        Huomasin tuossa tutkiessa kuitenkin että siirtopumppu pitää samanlaista ääntä kuin oman auton 044 bensapumppu, ennen tuo ei ole pitänyt minkään sortin ääntä. Voisiko siirtopumpussa olla siis jotain häikkää että korkeapainepumppu ei saisi ainetta?

        Comment


          #5
          Voi tietty olla tankkipumppu sökö tai korkeapainepumpun hihna loppu.
          Menee molemmat enemmän tai vähemmän varoittamatta (tai tankkipumppu yleensä oireilee), nimimerkillä kokemusta molemmista tilanteista.

          Suutinten putsausaine on se ultimate-halvin keino aloittaa vikojen poissulkua...

          Comment


            #6
            Korkeapainepumpun hihna on kunnossa, sen nimittäin tarkistin hätäpäissäni melkein heti :)
            Huomenna ollaan kuitenkin toivottavasti viisaampia siitä mikä mättää. Oma veikkaus menee kanssa tuonne tankkipumpulle, vaihto operaatio vaan taitaa olla työläs :D

            Comment


              #7
              Niin ja kannattaa työntää se auto siitä omalta pihalta pois... että Liikkumisturvat tms olisi voimassa...

              Comment


                #8
                Liikkumisturva ei taida muutenkaan olla voimassa kun paikallinen huolto ei ole valtuutettu korjaamo.
                Auto kuitenkin on nyt ''huollossa'', sanoivat huomen aamulla ottavan tutkintaan, epäilyt kohdistuivat sielläkin tankkipumppuun. Linjasto kun vuotaa itsensä tyhjäksi hiljalleen.

                Comment


                • #9
                  Huomasin kanssa tänään aamulla että alkoi omasta A6 4F 3.0TDiq:sta humppaamaan kierrokset kierros alueella 1000-1600rpm. saman +-100 kierrosta viisari humppaa. Eilen alkoi samalla kierrosalueella auto täristään tasaisella normaalilla kiihdytyksellä. Mahdollisesti vastaava vika voisi olla kyseessä.

                  Comment


                    #10
                    Tuskimpa sama vika ellet ole käynyt tankilla hetkeen.. Auton tankista nimittäin löytyi puolet bensaa!
                    Isäukko on tankannu vahingossa vahingossa 45l 98. Tämän jälkeen autolla on ajettu n.20km, tais tulla halpa tankkaus..

                    Comment


                    • #11
                      Ai stana! :) Kyllä omani olen ihan dieseliä tankannut sen kerran mitä olen tankannut.. :)

                      Comment


                        #12
                        Auto ollut nyt pari päivää ajossa eikä vielä ole hajonnut. Korjauksena ei tehty muuta kuin putsattiin koko järjestelmä. Samalla tarkastivat suuttimien sihdit ja korkeapaine pumpun ettei sinne ole päässyt kertymään metallia.
                        Kaikki näytti olevan kunnossa mutta elinikä varmasti on huonontunut. Katsellaan ja kuullostellaan miten tässä käy tulevaisuudessa, päästäänkö 100km vai 1000km vai 10000km. Pitää kuitenkin seurailla jos jossai sattuisi olemaan noita osia myynnissä järkevään hintaan nii vaihtais ihan vaan varmuuden vuoksi. Tehtaan ohjehan olisi vaihtaa pumppu näissä tapauksissa.

                        Comment


                          #13
                          Bensassahan ei muuta isompaa eroa ole kuin se, että se ei vaan syty dieselissä ilman kipinää mihinkään. En usko, että voitelevuudessa kovin kummoisia eroja on. Tehtaan ohjeissa on totta toinen puoli ja toisessa puolessa on ainakin yksi oma lehmä ojassa.

                          Comment


                            #14
                            Onhan bensan voitelevuus ihan toista luokkaa kuin naftan. Ja kun CR-koneissa toleranssit on minimaalisia niin ei toi bensa hyvää tee.
                            Toivottavasti Tommi selviää säikähdyksellä. Hyvä merkki on, ettei mujua ole löytynyt.

                            Comment


                            • #15
                              Lähinnä kai pelastavaksi tekijäksi (jos pelastus tapahtui) voisi luonnehtia sen tankissa olleen naftan määrän, jos sitä se vajaa 30 litraa oli olisi ollut "voiteluaineeksi", olettaen että tankki on otettu piripintaan

                              Comment


                                #16
                                No sehän nyt on selvä. Puhtaalla bensalla toi järjestelmä ei toimi noinkaan kauaa, ei tietty lähde käymäänkään, riittää kun vähän starttailee asemalla niin pumppu on valmis ( tästä on omin silmin nähty muutama todiste, kuvia ei valitettavasti ole näyttää).
                                Totaalista tuhoa ei ole tapahtunut, kun ei mujua ole löytynyt ja auto toimii vielä moitteetta.

                                Comment


                                • #17
                                  Humppaaminen

                                  loppui itellä, kun vaihdettiin turbiinilukko ja samassa tietysti suodattimet ja öljyt. Oireina oli esim. valoihin hidastaessa moottorijarrulla, kierrokset selvästi humppas hitaalla vauhdilla. Matkanopeuksilla oli havaittavissa pientä kierrosneulan elämistä. Myöhemmin 3-4 vaihtaessa esim. mäkeen kiihdyttäessä alkoi nypyttämään ennen vaihtoa. Korjaamolla koeajon jälkeen sanoi, että selkeästi turbiinilukko luistaa. Maanantaina pajalle, perjantaina piti saada, mutta ei tullut turbiinilukko ajoissa niin pikkasen viivähti. Nyt vaihtaa hienosti ja ei humppaa.
                                  Sitten ilmenikin jo seuraavat ongelmat.... Jäähdytinnestettä oli hävinnyt ja asiaa tutkiessani tulin tulokseen, että kannentiiviste vuotaa... Siitä sitten seuraava isompi lasku...
                                  Audilla kiva ajaa, silloin ku toimii... :)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Paljoka kustanti tuo turbiinilukon vaihto, osineen ja töineen?

                                    Comment


                                    • #19
                                      1600e kaikkineen. Laittoivat vielä peräöljyjä hiukan lisää ku oli purkuvaiheessa ulos tullut.

                                      Comment


                                        #20
                                        Samoja oireita omassa autossa oli. Laakkosella katsoivat, kävimme koeajolla yhdessä mekaanikon kanssa. Oireet ilmenivät myös koeajolla, mutta vain hieman. Laittoivat masiinan töpseleihin. Vikaa ei koeajon ja mittaisvehkeiden kanssa laatikossa ollenkaan... Viaksi epäilivät jo kerran vaihdettua EGR venttiiliä, jonka jälkeen ei oltu päivitetty softaa, joka säätelee ko. venttiilin toimintaa. Päivitys ei auttanut vikaan. Sanoivat ettei laatikon kanssa tarvitse olla huolissaan ollenkaan. Koeajo ja päivitys 220e aluksi. Kysyin clubialennusta, mutta sitä ei saa. Antoi muuta alennusta, joten lasku 197e. Erittäin asiallista ja mukavaa palvelua Kuopion Laakkosella noin ylipäätään

                                        Comment

                                        Working...
                                        X