Eli nestettä lisätty 8000 kilometrin aikana noin 2 litraa.
Ostettu saksasta elokuun lopussa. Sieltä ajoin suomeen ja saapumisesta seuraavana aamuna nesteen pinta oli varmaan 3 senttiä minimin alapuolella. Vein korjaamolle tarkistettavaksi: paineistettiin, mutta ei löytyny ulkoisia vuotoja. En muistanu webastosta sanoa, mutta kaipa tarkistivat senkin.
Siinä pääteltiin sitten että järjstelmässä ollut ilmaa ja sen vuoksi nesteen pinta laskenu. Saksassa vaihtovat kestävämmät pakkasnesteet ennekuin ostin auton.
Siitä lähtien tasasen hiljokseen laskenu nesteen pinta.
Ite epäilen egr-jäähdytintä, koska ulkoisia nestevuotoja ei näy eikä ole lattiat märkänä (lämmityslaitevuoto). Muuta syytä en oikein keksi. Kannentiivistettä en uskalla edes ajatella :)
Tuossa löyty youtubesta video egr-järjestelmästä. Näyttäisi olevan 3.0 tdi:stä, v-koneesta kuitenki varmuudella.
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=gy-YKj2uKwY[/ame]
Harmi vaan ko egr-jäähytintä ei voi tarkistaa muuten kuin purkamalla. Näin siis pörhön mukaan. Työtä ilmoitettu 7 tuntia osan vaihtoon. Ei siis tule halvaksi tarkastus.
Mielipiteitä kuunnellaan. Onko jotakin jääny mulla huomioimatta? Jollakin asiasta enemmän tietoa? Kiitos vastauksista!
Ostettu saksasta elokuun lopussa. Sieltä ajoin suomeen ja saapumisesta seuraavana aamuna nesteen pinta oli varmaan 3 senttiä minimin alapuolella. Vein korjaamolle tarkistettavaksi: paineistettiin, mutta ei löytyny ulkoisia vuotoja. En muistanu webastosta sanoa, mutta kaipa tarkistivat senkin.
Siinä pääteltiin sitten että järjstelmässä ollut ilmaa ja sen vuoksi nesteen pinta laskenu. Saksassa vaihtovat kestävämmät pakkasnesteet ennekuin ostin auton.
Siitä lähtien tasasen hiljokseen laskenu nesteen pinta.
Ite epäilen egr-jäähdytintä, koska ulkoisia nestevuotoja ei näy eikä ole lattiat märkänä (lämmityslaitevuoto). Muuta syytä en oikein keksi. Kannentiivistettä en uskalla edes ajatella :)
Tuossa löyty youtubesta video egr-järjestelmästä. Näyttäisi olevan 3.0 tdi:stä, v-koneesta kuitenki varmuudella.
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=gy-YKj2uKwY[/ame]
Harmi vaan ko egr-jäähytintä ei voi tarkistaa muuten kuin purkamalla. Näin siis pörhön mukaan. Työtä ilmoitettu 7 tuntia osan vaihtoon. Ei siis tule halvaksi tarkastus.
Mielipiteitä kuunnellaan. Onko jotakin jääny mulla huomioimatta? Jollakin asiasta enemmän tietoa? Kiitos vastauksista!
Comment