Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5 TDI 85 KW ja 103 KW erot?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    2.5 TDI 85 KW ja 103 KW erot?

    Terve!

    Olen tuossa hankkimassa saksasta uitettua -95 A6 2.5 TDI Avant Audia. Siinä näyttäisi olevan 85 kw tehoa. Onko tietoa siitä miten se eroaa 103 kw pannusta? Onko lastu asia vai...?

    Onko kellään samaisesta koneesta kokemuksia seuraavasta: hehku toimii muuten normaalisti, mutta hehkun valo ei sammu vaikka hehkuttaa vuoden. Hehku tipahtaa kyllä pelistä kun kone käy (tarkastettu virtamittarilla).

    Samaisessa laitteessa on myös aut. ilmastointi, joka toimii muuten hienosti, mutta keskisuuttimille + takasuuttimille ei tule ilmaa eli eivät aukea. Taitaa olla nuo ohjaukset alipaineella vai...?

    Vaikka heitinkin tälläisen "vika" listan autosta niin muuten pirssi on priima kunnossa.

    #2
    Kyllähän se itse kone on rungoltaan sama, mutta esim. sama lohkolämmittimen vastus ei mene molempiin moottoreihin (AEL ja AAT), koska jotkin letkut menee eri paikasta. Liekö sitten polttoainejärjestelmässä (turbo??) mitään eroa muutoin kuin softassa. Esim. 1.9TDi 81kW versiossa on parempi turbo kuin 66kW versiossa. Muista eroista mainittakoon, että tehokkaammalla koneella varustetussa ajoneuvossa on ainakin paksummat jarrulevyt ja vakiona 6-vaihteinen laatikko. Kesänopeuksilla kutosvaihde on aivan mukava olemassa ja moottoritiellä ajaessa tietenkin.

    Niitä automaatti-ilmastointiin liittyviä läppiä säätänee sähkömoottorit. Joku voi korjata jos olen väärässä. Nuo automaatti-ilmastointiongelmat voi olla vähän kinkkisiä ratkaista.

    Comment


    • #3
      > Onko tietoa siitä miten se eroaa 103 kw pannusta? Onko lastu asia vai...?

      Suurimmat erot taitaa olla suuttimet, softa, öljynjäähdytin ja etujarrut. Myös lohkolle on jostain syystä eri osanumeroita, mutta saattaa olla vain joku pieni valuproppujuttu.

      Heikomman saa softamuutoksilla noin vahvemman tasolle ilmoitusten mukaan.

      > Onko kellään samaisesta koneesta kokemuksia seuraavasta: hehku toimii muuten normaalisti, mutta hehkun valo ei sammu vaikka hehkuttaa vuoden.

      Ainakin ECU:n lämpöanturin irroittamalla saa aikaan pitkän hehkutuksen, mutta muistaakseni sekin joskus loppui.

      > Hehku tipahtaa kyllä pelistä kun kone käy (tarkastettu virtamittarilla).

      Jälkihehkun loppumisen kuulee myös heikkona releen naksahduksena vajaan kilometrin ajon jälkeen.

      Molempia tehoversioita on saanut 5- ja 6-vaihteisina.

      Comment


        #4
        Taitaa männätkin olla erilaiset?

        Comment


        • #5
          Näyttää olevan eri osanumeroilla. Mikähän on perimmäinen syy tuohon? Olisiko suuttimien ruiskutuskuvio erilainen?

          Puristussuhde ja venttiiliajoitukset näyttävät olevan samat.

          Comment


            #6
            2.5 TDI 85 KW ja 103 KW erot?

            Jatkoa ajatellen tietoa tuosta ilmastoinnin ongelmista. Oli yksi ohjaustanko poikki, joka Jyväskylän autotarvikkeessa maksaa 2 eur kappale. Ikävä on vaihtaa, mutta eiköhän onnistu.

            Comment


            • #7
              Onhan niitä eroja: Boxi on tyystin erilainen(tuplahinta), männät erilaiset, ruiskutuspumppu ja suuttimet eri versioita, jopa johtosarjoissa on joitakin kiusallisia eroja. Perusrauta on kuitenkin samaa. Joissakin tunnistimissa on myös eroja. Ei kannata vaivata päätään vaihdolla vaan ennemminkin lastuta se 115 hummanen. Siitä kesymmästä saa kohtuuvaivalla semmoisen 150 hummaa irti.

              Comment


              • #8
                Oliko niin että ensimmäiset 2,5 tdi:t olivat viispyttyisiä? Jos oli, niin milloin kone vaihtui v6:ksi ja muuttuivatko tehot?

                Onko kokemuksia noista 2,5 litraisten koneitten kestävyydestä?

                Comment


                  #9
                  tais v6 tdi tulla -97 koko mallin muuttuessa. korjatkaa jos meni väärin. tehot tais olla alkaen 150 hv.

                  Comment


                    #10
                    Tuossa eilen tutkailtiin, että AAT:ssä ja AEL:ssä on sama nokka, kansi ja männät. Tuo Mahlen kirjasta. Vanhemmissa AAT:ssä on eri turbo. Venttiilit oli myös samat.

                    Eli ei noissa isoa eroa ole varmasti, mutta riittävästi :)

                    Comment


                    • #11
                      Hei, olis sellanen kiperä kysymys mihin tarvittais äkkiä vastaus. Auto on Audi A6 2.5TDI avant 5-syl -96(eli vissiin toi AEL kone). Sitä tarttis pikkasen piristää, ja olen kattellu lastua tuolta teholastu.com:ista. Siellä on A6:sen linkissä kerrottu lastusta näin: Teholastu Audi A6 2.5 TDI. Tehonlisäys +40hp/70Nm. Mahtaako se olla kyseiseen autoon sopiva? Vai mitä eroa sillä on tähän 100:sen audin linkissä olevaan lastuun, jossa sanotaan näin:Teholastu Audi 100 2.5 TDI. Tehonlisäys +35hp/70Nm. Vai onko tää 100:sen kakspuolikas pienempi tehosempi, vai mitä häh? Pistin kysymystäkin tolle teholastu.com:in väelle viikko aikaa, mut ei oo vastannu. Voisko joku vastata mahd. pian? Kiitos...

                      Comment


                        #12
                        Satasessa ei ollut vielä tuota 103 kW -moottoria (AEL) vaan on varustettu vanhemmalla versiolla tuosta 85 kW AAT-moottorista.

                        Uudemmassa AAT-versiossa (A6-ympäristö, 1995-1997) on eri turbo ja ECU (ainakin), kuin vanhemmassa.

                        Comment


                        • #13
                          OK. Mutta osaisko joku tulkata mulle tota teholastu.com:ia? Kun sieltä ei tunnu vastausta kuuluvan? Lastu tarttis saada äkkii, kun pakkaa 525 jatkeet meneen ohi :D

                          Comment


                            #14
                            Lähettävät varmaan tuon ECUn (tai chipin) numeron perusteella jonkun lutikan bulkkisoftalla. Itse tilaisin ennemin ajan vaikka MoTestille (bannerissa), jolla on ihan hyvä tarjous lastuista. Saat penkityksenkin samaan syssyyn. Tarjoavat 'bulkki' lastua nekin, mutta ilmeisesti valkaavat sopivimman softavaihtoehdon auton mukaan.

                            Omaan silmään tuo teholastu.com vaikuttaa vähän epämääräiseltä. Varsinkin, jos vastaus viipyy viikkotolkulla.

                            Mootorin koodi löytyy muuten huoltokirjan ensimmäisiltä sivuilta tai tyyppitarrasta joko konehuoneesta tai paksin pohjalta.

                            Comment


                            • #15
                              kyllä tota teholastua on kehuttu aika paljon, mitä oon kuullu. Meinattiin kaverin kans tilata lastut sieltä, ni ois vaan hyvä tietää ettei tuu väärää lastua. kais se toi a6:sen linkissä oleva on...

                              Comment


                              • #16
                                Kokeileppa hakua teholastu.comista tältä foorumilta... Kertonee jo paljon jos sieltä ei tule mitään vastausta
                                Viimeksi muokannut Pyjis; 26.1.2009, 23:01.

                                Comment


                                • #17
                                  mulla ollut puoli vuotta juttu kesken ko. firman kanssa.nyt vasta suostuvat ottamaan lastut takas ja tutkimaan miksi luvattuja tehoja ei ole.hyvin on loivat liikkeet virmalla.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Huijaripulju koko firma. Asiasta on kymmeniä ellei satoja esimerkkejä, ettei heidän ebay-dvdltä kopioidut filet joko toimi ollenkaan, tai toimivat pirun huonosti.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Jussi eikös ne siun lastus olleet kuitenkin ihan saksassa asti tutkittavana :D

                                      Comment


                                      • #20
                                        kyllä näin väittivät,eikä vikaa vielä ole löytynyt.Ehdottelivat josko autossa jotain häikkää,mutta kun toisen tekijän lastut toimii ok,tiiä sitten?

                                        Comment


                                        • #21
                                          No jos toisen tekijän lastut toimii ok, niin eikö asia ole aika selvä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Jaa.No ei sieltä sit vissiin kannata tilata. No onko muita hyviä ehdotuksia ton hintasista lastuista? Jos sais jotain nettisivui ni kiitos

                                            Comment

                                            Working...
                                            X