Kun valmistaa biodieseliä, niin samalla ilmoittaa tullille määrän jonka on valmistanut ja sen mihin sitä käyttää, esim. liikennepolttoaine. Tällöin tulli lähettää laskun ja maksettu pankki-kuitti käy todistuksesta siltä polttoainemäärältä.
Kalmari on ollut alan pioneeri biokaasuhommissa, valtio lätkäisi aluksi 20-kertaisen dieselveron kun oli ei-toivottava liikennemuoto. Sittemmin verot poistettiin, josko saataisiin lisää vastaavia autoja liikenteeseen kun on EU:n tavoitteet....
Nyt kun autoja ei ole tullut lisää juurikaan, harkitaan valtion puolesta veron palauttamista "rankaisukeinona"
Vaasassa on hieno BIOMODE hanke joka kaipaa vain rahoittajia. Siihen kannattaa tutustua enemmän. http://www.vei.fi
Jokatapauksessa, itsetehdyn biodieselin kustannukset tulisi olemaan veron kanssa n. 0,60 € / L joten se on melko paljon vähemmän mitä nykyinen polttoaineen hinta. Siinä teille porkkanaa!
Kalmari on ollut alan pioneeri biokaasuhommissa, valtio lätkäisi aluksi 20-kertaisen dieselveron kun oli ei-toivottava liikennemuoto. Sittemmin verot poistettiin, josko saataisiin lisää vastaavia autoja liikenteeseen kun on EU:n tavoitteet....
Nyt kun autoja ei ole tullut lisää juurikaan, harkitaan valtion puolesta veron palauttamista "rankaisukeinona"
Vaasassa on hieno BIOMODE hanke joka kaipaa vain rahoittajia. Siihen kannattaa tutustua enemmän. http://www.vei.fi
Jokatapauksessa, itsetehdyn biodieselin kustannukset tulisi olemaan veron kanssa n. 0,60 € / L joten se on melko paljon vähemmän mitä nykyinen polttoaineen hinta. Siinä teille porkkanaa!
Comment