Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VNT->normaaliin turboon

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • VNT->normaaliin turboon

    Ekikkäs onkos arvon foorumilaisilla tietoa tälläisesta muutos operaatiosta, metallit kyllä saa yhteen mutta miten tuon softan laita? Voiko saada toimimaan? Toki jos jollain nurkissa käytetty vnt majailee niin voisin olla kiinnostunut. auto siis 98vm a6: 2,5 v6 dieselillä.

    #2
    Eikai tos mitään estettä ole etteikö vois hukkisahinta laittaa, samanmoista itseki täs pohdin et mitähä oikein laittais. Softa vaan sit sen mukaan.

    Comment


    • #3
      en oikein tiedä tartteeko se välttämättä sitä softan muutosta..jos kuvitellaan että molemmat ahtaisi maksimissaan 1,3 bar, niin soppa pitäs ainakin riittää kun se normi turbo herääkin vähä myöhemmin, kuin toi VNT. itsekin arvelin laittaa golf 1.9 tdi pd 74 kw seuraavan turbon ihan normaali puhaltimen, kun tympii se vedon loppuminen kesken kaiken. kyllä vnt herää alhaalta, mutta hyytyy vähän niinkuin kesken kaiken.

      Comment


        #4
        Heh, vika on toki vnt:ssa jos on valittu liian pieni ahdin. :D

        Comment


        • #5
          Näinpä. Ja eipä tuo käytös/toimivuus liene muutenkaan kovin mallikelpoista, jos softalle ei tehdä mitään. Voisi kuvitella että paineiden toiminta ei olisi ihan yhtä lineaarista, jos niitä koetetaan ohjailla hukkiksella, jota taasen komennetaan johdinsiiville tehdyillä käskyillä. Vaikka ne max. paineet olisi kuinka samoja molemmissa tapauksissa. Eikös vnt:llä ja hukkis pelillä ole eri N75:kin..?

          Comment


          • #6
            Tottakaihan softa täytyy tehdä ahtimen mukaan. Ja mitenkäs olisi vaihtoehtona hukkaporttiahtimella mekaaninen ahtojen ohjaus ilman n75:a, niinkuin itselläni.... ?

            Ja muuten toimii. Ja on se yksi sähköhimmeli vähemmän....
            Viimeksi muokannut Edisoni; 4.5.2012, 09:29. Perustelu: Lauserakenteen muuttaminen, väärinymmärryksen minimointi

            Comment


              #7
              Laittaa alipainekellon ohjaa hukkaporttia auki, niin voi vähä ohjelmalla kontrolloida ahtoja, jos on tarpeen. Mekaaninen ohjaus toki on yksinkertaisempi ja vähemmän vikakohteita.

              Comment


              • #8
                Ja kun sen hukkisahtimen mitoittaa oikein, ei tarvitse ahtoja alhaalla paljon kontrolloida; ei piikkaa ahto eikä pakopaine ja väännönrajoittimenkin voi toteuttaa alakierroksille sopivankokoisella hukkisahtimella ;)

                Comment


                  #9
                  Siinäpä se, kuka osais täysin oikein mitoittaa ahinta. Speksien mukaan joutuu arvioimaan, mut käytännössä se ei välttis toimi ollenkaa, vaikka paperilla pitäisi. Itelläki on pelko et toi hukkisahin saattaisi sakata, mut sen näkee sitten.
                  Helppoha se olis lyödä joku ahin joka herää joskus 4000 :D

                  Comment


                    #10
                    Taas vaparimies nauraa olemattomaan partaansa takavasemmalla. Niinkuin joka kerta kun joku mainitsee N75 tai ahtovuoto :)

                    Mutta aiheeseen, onko vnt-mutkat sitten paljon kalliimpia vai mikä on taka-ajatuksena tavan hukkaportillisen ahtimen halulle? Eikös ne muuttuvageometriset pitäisi ihan hyviä olla?

                    Comment


                      #11
                      Riippuu toki vnt:sta et onko kalliimpi...yleisestiottaen on huomattavasti kalliimpia, kuin vastaava liukulaakeri hukkisahin. Kuulikset ja yms. Hienoudet sitten nostaa hinnan tasoihin about.
                      Isoin järkevä vnt on joku 3.0tdin gtb2260vk, siitä seuraava koko hypääki jo kuorma yms. Isojen autojen ahtimiin ja sitä myötä fyysinen koko kasvaa hävyttömästi.
                      Hyviähä vnt ahtimet on, syystä että saa laajemman vetoalueen, tiettyyn pisteseen asti. :) Loogisempi toiminta on hukkismallisessa ja vähemmän jumivia osia :D

                      Comment


                      • #12
                        No en menisi nyt ihan siitä vetoalueesta kuitenkaan takuisiin. Kyllähän se vnt ahdin on peruskäyttöön ja liikennevalokikkailuihin ihan jees, kun herää alhaaltakin jo ilman kuormaa. Mutta ylhäällä alkaa pakopaine taasen tulla vastaan ja se on melko turha paine. Siis jos nyt verrataan oikean kokoiseen hukkisahtimeen, jolla herääminen voidaan

                        Ja sitten on vielä portittomat ahtimet, joita niitäkin kannattaa miettiä ;)

                        Comment


                          #13
                          No en tiiä mikä hukkisahin olis diiselis hyvä 300hp nurkille sit ja vetoalue tost 2000-5000.
                          Vntlla kuitenkin reilun barin ahdot 2000 nurkilla...ei toteudu ihan kovin monella hukkiksella ja tukkoonha toi hukkiski menee ylhäältä jos pitää alhaalta saada herämään...mut mä en näist juuri ymmärrä, joten mennään vaan kokeilemalla eri komboja.

                          Comment


                          • #14
                            GT32 Garretista saa tehtyä tuohon teholuokkaan hyvän ahtimen ja niitä löytyy meiltä varastosta.
                            Viimeksi muokannut 8866; 9.5.2012, 22:08. Perustelu: ^merkkiä ei käytetä, quote on sitä varten.

                            Comment


                              #15
                              No mul tos pöydällä gt30r odottamassa asennusta...pienempää kompuraa toi kyl kaipais, mut katotaan miten toimii tollaisenaan.
                              :)

                              Comment


                              • #16
                                Niin, saahan sillä vnt- kikkuralla alas vetoa, mutta paljonkos sulla on diffas pakopaine / ahto siellä 4000 - 5000 rpm välissä?

                                Ja noin mielenkiinnosta; mitkäs siivet siinä gt30r:n sisällä lymyää?

                                Ei mulla kyllä ylhäällä tukkoa, kun saatiin ennakot tuosta 8 bit- ecusta ( joka on asiantuntijoiden mukaan niin mahdoton tapaus ohjelmoida) sieltä vakio 16 rajamailta sinne 23 huiteille :) Ja tuon ahtimen saa reilulla syötöllä kyllä hereille vaikka 2500 rpm, jos vain paikat kestää...

                                Ja ei se välttämättä sitä tarkoita, jos ahdin herää alhaalta hyvin, että se kierroksilla tukkoaa... hukkiksessa siis.. ;)
                                Viimeksi muokannut Edisoni; 13.5.2012, 10:54. Perustelu: tuli mieleen kysymys

                                Comment


                                  #17
                                  Must on vaan noloa herättää ahdinta reilulla syötöllä, nii et koko tienoo on savussa. Mieluiten menis täysin savuttomana läpi kierrosalueen.
                                  Omaki savuaa hieman ja siitä en pidä yhtään.
                                  2500 ei ole kovin alhaalta heräävä imo, jos rajotin 5000...eri toki jos 6000. Edellisen evoluutio vnt:lla oli ahto 1.55b ja pako jotai 2.4b @ 4900.
                                  Turhan ahtaaksihan tuo kävi. Heräs vakioahtimeen verrattuna 300rpm myöhemmin ja kuitenki eloisa ylhääl ja lähes tuplatehot vakioon nähden. Pakoropeli 50/45. Nykyiseen ehjättyyn ahtimeen pantiin isompi ropeli, eli 52/47 ja nyt samalla softalla pako on sen 2b. Säädöt vielä tekemättä tälle.

                                  Gt30r on kompura 51/71 ja pako 57/52

                                  Comment


                                  • #18
                                    No juu, se savu on tietty joillekin häiritsevää.... mutta itselläni nuo vakiotkin r5 tdi:t pukannut savua, niin ei se ole haitannut näissä viritetyissäkään se noki :)

                                    Toki v6:n tyyliin ei savu niin paljoa kuulu, kun eihän se kuulostakaan niin traktorilta kuin r5 :-) Paitsi sitten kun nokat on sopivasti loppu.

                                    Mulla on tosiaan jätetty maffi sekä mappi pois näin ensialkuun, niin ei ole ihan yhtä sipisteltyä tuo käytös muutenkaan ;)

                                    Mulla ahtoa kuormalla 2.2 bar ja pakopainetta softasta ennakkokarttojen modauksen jälkeen 5500 rpm / 1,5-1,8 bar.
                                    Kun ekoja kertoja testailin tuota pakettia, niin silloin oli ahtoa 1,3 bar ja vaikka ennakkokartat oli vakiot ( 16 astetta max) niin pakopainetta ~0,5 bar.

                                    Hmm... tuo gt30r voisi olla myös itselle ihan kokeilunarvoinen, mutta saattaisin haluta muuttaa tuota pakoropellia :D Niin hullulta kuin se varmasti tuntuukin toisten mielestä....

                                    Comment

                                    Working...
                                    X