* To decrease the EGR rate, increase the number to the highest possible value (typically 33768).
* This will prevent/slow down the intake manifold clogging problem and reduce smoke.
* Though the MAF at idle is still within specifications (370 mg/h) do not use this adaptation on the road :-)
* Again, this EGR setting is for off-road use only !!!
Senverran voin kertoa, että nuo 1.9TDI laipat ei käy suoraan veekutoseen. Niitä reikiä täytyy hieman isontaa, eli ovat hieman leveämmällä nuo pultinpaikat...
Kumiletkun tulppaamisella saa aikaan ERV:n jumimisen kiinni n. vuoden kuluessa (pystyy kyllä liottamaan auki ja toimintaan). Minulla ovat EGR systeemit talvet toiminnassa. Käynti kylmänä on pehmeämpää ja lämpenee nopeammin taajamassa. Molemmat ovat jakajapumpulliset TDI:t.
Tuolla perhosventtiilillä on myös sellainen toiminne että sillä saadaan aikaiseksi alipainetta imusarjaan ahdetuissa peleissä. Tämän luin jostain mutta en nyt muista mistä. Taisi olla elisan perhekuvastossa.
The pressure difference alone between the exhaust and the intake side will be inadequate for the high exhaust gas return rates re
quired in connection with Diesel vehicles.
In order to increase the vacuum, "control bodies" are fitted in the intake manifold for precisely controlling the exhaust gas return rates. When shutting down the engine,
the regulating throttle is closed early so as to avoid any "shut down shuddering".
Comment