Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Perus ennakon hyppiminen 2.5tdi!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Perus ennakon hyppiminen 2.5tdi!

    Moi ostin audi a6 avant quattron -02 Surullisen kuuluisalla 2.5tdi koneella ja manuaali vaihteistolla. Autosta oli Nokat ja Syöttöpumppu korjattu juuri ennen ostoa! Syöttöpumppu korjattu 3kk sitten ja ongelma on että perus ennakko ei kestä paikallaan ja tämän takia pumppu todennäköisesti korjattukkin!

    Auto käynnistyy ja toimii hyvin, tosin vika valo joskus palaa, silloin ei ennakon säätö kait riitä kun matalilta kierroksilta hyytyy täysin meno ja vaihdetta vaihtamalla vetää taas! Vikaa selvitetty parinkin korjaamon osalta ja voisiko olla vika 3 suuttimessa missä on tunnistin? onko jollain ollut vastaavia ongelmia perusennakon hakemisessa tai paikallaan pysymisessä? autoa korjattu Laakkosella kuopiossa jossa viimeisenä ennakko kait säädetty.. pumpun remontoinnin jälkeen kävi siellä ajoneston poistossa ja ennakon säädössä kun hyytyi korjaamolta km päässä..

    Tietokone näyttää kahta vikakoodia 0226 ruiskutusennakon saatörajat ylitetty ja pumpulta 57 pysyvä säätöpoikkeama! eli voisiko perus ajoitus olla vain pielessä ja automaattisäätö ei riitä? vai pitäisikö uusia suoraan 3 suutin ja kaikki kärjet ( ja vähän suoraan isontaa samalla ).. Autossa ollut CSD.de viriohjelma ja nyt ihan vakio tilalla, ei ehkä näytä vikavaloa nyt niin paljoa.. polttoainesuodatin on uusittu myöskin ja siirtopumppu toimii.. kokemuksia kaivataan vaikka asiaa selvitellään!
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 21.10.2011, 19:28. Perustelu: Pari kappalejakoa lisätty.

  • #2
    Perusajoitus pielessä ja säätövara loppuu kaikkein todennäköisimmin. Ainakin siitä kannattaa ehdottomasti aloittaa.

    Comment


    • #3
      Perus ajoitus juuri hyppii +/- n.25astetta tietokoneen mukaan käyntiäänessä ei erota mitään ja toimii jne ns. normaalisti ei savuttele.. vaikka tuolla aste heitolla kyllä jotain tapahtuisi! testauksessa kone säätää myöhäiselle ja aikaiselle sen kuulee kyllä selvästi.. On mahdollista tietenkin että ajoitus persiillään mutta enemmän luulisi vian olevan elektroniikassa.. jakopäällä ajettu 50tkm ja turhaan ei kaikkea kehtaisi purkaa keulasta auki, jos purkaa melkein samalla uudet osat sisään! en tiedä onko tuo pumpun hihna erikseen irroitettavissa? bosch testeri ohjeissa käskettiin joku ohjausnasta tarkistella, onko vettä järjestelmässä, polttoaineen laatu ja suodatin vaihtaa jne jne.. diesel korjaaja epäili kampiakselin pultin olevan löysällä mutta jos olisi pitäisi kuulemma kuulla se äänessä? pultti pitäisi olla venyvää mallia ja kierrelukitteella kiinni.. onhan mahdollista että korjattu pumppukin on epäonnistuneesti korjattu tai uusi säädin jo hajonnut.. 3 suuttimen jos jostain saisi lainaan missä anturi niin voisi testata onko oma oikeasti rikki auttaako vaihto mitään uusi kuulemma maksaa 600€?..

      Comment


      • #4
        Ajoituksen säätöön ei tarvitse purkaa kuin muovi kuskinpuolen nokkapyörän edestä pois eli ei ole sama kuin jakopään remppa. Eli joo, on erikseen irrotettavissa ja ei tarvitse edes hihnaa irrottaa, senkun avaa kolme pulttia jotka kiinnittää pumpun hihnapyörän nokkapyörään ja säätää siitä.

        Saattaa se neulanliikeanturi (tai johto) olla sökönä sitten todennäköisemmin jos 25 astetta hyppii eikä äänessä kuule, noin paljon aikaisella kuulostaisi kyllä sepelimyllyltä.

        Mittaa se anturi liittimestään ja samalla kun vastusmittaus on päällä niin pyörittele ja taivuttele johtoa niin huomaat jos se pätkii.

        Comment


        • #5
          Ok kiitos vihjeistä! Pitää sanoa Put-koselle että katsoo tuon ennakon säädön itse en taida uskaltaa koskea vaikka remontteja joskus tehnytkin.. mittaus pitäisi onnistua :)

          Comment


            #6
            Aina ton suuttimen toiminnan vaikutuksen voi todeta myös ottamalla anturi vaan irti, jolloin mennään ns. pumpun vara-ohjelmalla.

            Comment

            Working...
            X