Terve,
Kaahasin saitin läpi mutta en löytänyt suoraa selitystä.
2.5l AKE kone.
- Nokkaremontin yhteydessä EGR:lle menevä alipaineletku otettiin kellosta irti ja tulpatiin. Laippoja ei laitettu.
- VAG COMilla kävin katsomassa moottorin asetuksista EGR dyty cycle arvoa ja nostamassa arvon maksimiin.
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html
AKEssa toimiva login koodi ei ollut 12233 vaan 26161
- Kun arvoa pikkuhiljaa nosti, niin samalla ruudusta näki miten idle MAF actual arvo nousi luokasta 208mg/str => 340mg/str.
Ross-Tech sivuilla sanotaan tästä duty cycle arvon nostamisesta:
Nyt pohdin että miten tämä vaikuttaa moottorin ohjaukseen tapauksessani, kun EGR on jo otettu pois pelistä. Tulkintani on seuraava:
- EGR pois pelistä mekaanisesti mutta ECU luulee sen olevan mukana
- vakioarvo duty cyclelle => ECU olettaa että osa imuilmasta on kierrätetty EGR:n kautta ja siten ilmamäärä luokkaa 208mg/str joutokäynnillä
- kun ohjelmallisesti nyt "lasketaan EGR:ltä kierrätettyä ilmamäärää" => ECU olettaa että nyt vastaavasti ulkoilmaa tulee netona enemmän koneeseen ja MAF arvo siten kasvaa.
Tuhannen taalan kysymys. Miten tämä kasvanut MAF arvo joutokäynnillä vaikuttaa?
- Nostaako se annettua ruiskutusmäärää vastaavasti kasvaneen MAF ilmamäärän mukana?
- Mihin muuhun tämä mahdollisesti vaikuttaa?
Maailmalla foorumeilla samaa operaatiota ukot tehneet ja raportoivat koneen piristymisestä alakierroksilla?
Kaahasin saitin läpi mutta en löytänyt suoraa selitystä.
2.5l AKE kone.
- Nokkaremontin yhteydessä EGR:lle menevä alipaineletku otettiin kellosta irti ja tulpatiin. Laippoja ei laitettu.
- VAG COMilla kävin katsomassa moottorin asetuksista EGR dyty cycle arvoa ja nostamassa arvon maksimiin.
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html
AKEssa toimiva login koodi ei ollut 12233 vaan 26161
- Kun arvoa pikkuhiljaa nosti, niin samalla ruudusta näki miten idle MAF actual arvo nousi luokasta 208mg/str => 340mg/str.
Ross-Tech sivuilla sanotaan tästä duty cycle arvon nostamisesta:
- Though the MAF at idle is still within specifications (370 mg/h) do not use this adaptation on the road :-)
- Again, this EGR setting is for off-road use only!!!
Nyt pohdin että miten tämä vaikuttaa moottorin ohjaukseen tapauksessani, kun EGR on jo otettu pois pelistä. Tulkintani on seuraava:
- EGR pois pelistä mekaanisesti mutta ECU luulee sen olevan mukana
- vakioarvo duty cyclelle => ECU olettaa että osa imuilmasta on kierrätetty EGR:n kautta ja siten ilmamäärä luokkaa 208mg/str joutokäynnillä
- kun ohjelmallisesti nyt "lasketaan EGR:ltä kierrätettyä ilmamäärää" => ECU olettaa että nyt vastaavasti ulkoilmaa tulee netona enemmän koneeseen ja MAF arvo siten kasvaa.
Tuhannen taalan kysymys. Miten tämä kasvanut MAF arvo joutokäynnillä vaikuttaa?
- Nostaako se annettua ruiskutusmäärää vastaavasti kasvaneen MAF ilmamäärän mukana?
- Mihin muuhun tämä mahdollisesti vaikuttaa?
Maailmalla foorumeilla samaa operaatiota ukot tehneet ja raportoivat koneen piristymisestä alakierroksilla?
Comment