Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vedot hukassa ja ECU menee vikatilaan 100km/h vauhdissa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vedot hukassa ja ECU menee vikatilaan 100km/h vauhdissa

    Auto on a4 b5 1.9TDI -96 81kw. Mustaa usvaa pukkaa aika rivakasti ja turbo heittää toimimasta noin satasen vauhdissa. Kun virtoja käyttää pois niin alkaa turbo toimimaan, mutta vääntöjä ei tunnu olevan kunnolla koneessa ja kaiken lisäksi lähtee huonosti välillä käyntiin.

    Käytin pörhöllä vikakoodinluvussa ja siellä sanottiin että että ilmanmassamittari on rikki, mutta ostin uuden eikä auttanut yhtään. Mikähän voisi olla vikana ja miten N75 voisi testata että toimiiko se?
    Viimeksi muokannut arto s; 7.8.2011, 09:56. Perustelu: Jaettu lauseisiin. Ensikerralla ihan itse, eikös niin..

    #2
    N75:n voi testata tarjoamalla sopivaa jännitettä nastoihin. Pitäisi naksahtaa. VCDS:llä (VAG-COM) voi myös tehdä output testin.

    Musta savu meinaa, että kaikki syötetty soppa ei pala kunnolla. Joko ilmaa ei ole tarpeeksi, tai suuttimet ruiskiin miten sattuu, voivat olla siis kuluneet. Tuo suuttimien huono kunto voisi olla yksi syy nihkeään käynnistyvyyteenkin, noin periaatteessa. Toinen syyllinen voisi olla syöttöpumpun ajoitus.

    Kerrotko tarkemmin, meneekö vikatilaan siis missä tilanteessa, aina kun 100 kmh saavutetaan, onko vaihteella väliä tms.? Turbosta voi olla VNT-koneisto jumissa.

    Comment


      #3
      voisko olla ihan ahtovuoto.

      Comment


        #4
        Ilmamassasta voi tulla koodia, jos on iso ahtovuoto oikeassa kohtaa.

        Eikö ne merkkitiskillä oikeasti osaa mitään muuta kuin vaihtaa osia vikakoodien mukaan?

        Toi musta savu ei oikeen sovi N75:een. Eikös se kuitenkin MAF:n ilmamäärän mukaan syöttöä säädä? Iso ahtovuoto voi hyvin lykätä tolleen.
        Mutta en tiedä sitten, jos välillä lähtee huonosti käyntiin. Pumpun ajotus vois olla myös syynä.

        Se, että turbo katoo satasen vauhdissa ja palaa kun käyttää virrattomana kertois, että menee vikatilaan. En tiedä varmasti, mutta eikös tuo pistä sitä vikatilaan myös, jos MAF ja MAP arvot ei ecun mielestä täsmää?

        Comment


        • #5
          Vikatilaan menee, jos paineet jää riittävästi pyydetystä tai ylittyy reilusti. Eli tässäkohtaa ahtovuoto voisi sopia hyvinkin. Koska se myös savuttaa.

          Tarkasta myös pumpun ajoitus, josko on vaikka hypänny hampaalla tms.

          Comment


          • #6
            ja ei meinaa muutenkaan olla vääntjä kun turbo on toiminassa.

            Joo eli aivan sama mikä vaihe on päällä ja ykkösellä kiihyttää pitkää niin pukkaa aika paljon savua ja ei käy kunnolla. mitenköhän se ja miten se pumpun ajoitus katsotaan. Ei ole oikeen tietoa näista asioista .

            Comment

            Working...
            X