Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0TDI KYSELY

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Vaikuttaa tosi luotettavalta tuo 2,0 tdi kone.... :-(

    Katselin yhtä Audi A6 avant 2,0tdi -07/08 ajettu 330tkm.

    Myynnissä Järvenpäässä Auto Omenaisella.

    Audi clup tarra oli ikkunassa. Kenen exä? :-)

    Kansi remppaa oli tehty...mut mut. Mietityttää TDI luotettavuus.

    Comment


      #62
      Ei ne kaikki hajoa, mutta toki samaa varovaisuutta nämä tuo kuin esim V6 TDI nokka ja pumppukeskustelut.
      Mahtaakohtan CR koneessa olla sama öljypumppukonstruktio.

      Comment


      • #63
        Ok. Tuosta oli hajonnu "remmi" kun jokin rulla oli "pettänyt". Eli,"iso" kansi remppa tehty n.300tkm paikkeilla.

        Olikos näissä jokin suutin/imusarja häikkäkin? Vai muistanko väärin..?

        Comment


        • #64
          Nyt on tuo -08 bre purettu, akselihan siellä pyöristynyt on. Ja on ratasvedolla. Laakerivaurioita ei näkynyt kiertokangista katsottuna. Odotellaan myyjän päätöstä ja osia.

          Suosittelen kaikille joilla on ratasveto sen tapin vaihtamista. Ei ole kallis osa ja vaihtokaan ei vaikea, muutamaa öp-pulttia lukuunottamatta. Säästö voikin sitten olla useita tuhansia euroja :/

          Comment


          • #65
            Paljonkohan tuommosen tapin vaihto ny sitte tarkalleen ottaen maksais? Mietin vaan, että yksilöitähän nuo autot luulis olevan...toisissa kestää, toisissa ei.

            Comment


            • #66
              en tiedä mitä korjaamot siitä velottaisi, hommahan on suurinpiirtein öljypohjan irrotus, koneen nostoa että öljypohja tulee etuakselipalkin alta pois, seegerirengas irti, akseli irti. Kasaus päinvastasessa järjestyksessä. Kenties parin tunnin hommana vois mennä korjaamolla, tasapainomodulin ohjeaika taitaa olla 4,5h ja sillon puretaan jakopää ja muutakin.

              Comment


              • #67
                500-600€ Vaasan marmorilta hinta-arvio..

                Comment


                • #68
                  no jos hinta arvioon ajatellaan:
                  -öljyproppu 4,30
                  -öljy ~98€
                  -tiiv liima 30
                  -akseli 6,60
                  -seegerirengas 2

                  yht 140,90 osista, nää on marmorihinnoittelun mukaiset.

                  Tohon Tuukan hinta-arvioon 359-459 eur työn osuus. jos laskee vaikka 120eur/h niin työajaksi tulee n. 3-3,8h. Ja kuten aiemmin sanoin pumppumodulin vaihto 4,5h.

                  Mitä maksaisi öljypohjan tiivisteen vaihto(liima) :) siihen lisää se 3min homma akselin vaihtamiseen. :)

                  Pitäisköhän alkaa tekemään noita akselinvaihtoja vapaa-ajalla ;)

                  Comment


                  • #69
                    No ohan tuo suolanen hinta työn osuudelle, sais varmaan jossain pienemmässä ammattitaitoisessa pajassa puolet halvemmalla.
                    Sitten vielä se, että eipä tuon luulis kaikissa menevän paskaks vaikka on toki ennakoivana toimenpiteenä ok.
                    Täytyy kyllä taas vähän moittia tätä audin "laatua" mikäli 145tkm ajetussa menee rikki.

                    Comment


                    • #70
                      ...omassa meni just 200tkm rikki, pelottaa.

                      Comment


                        #71
                        Lasipalatsien tuntihinnat on oikeasti hemmetin korkeita verrattuna siihen mitä ne ruuvarit saa palkkaa.

                        Comment


                        • #72
                          Samaa oon ihmetelly! Tuskinpa ne ruuvarit paljoo yli 15 €/h saa, jo on katetta. Ei oo kumma vaikka ruuvareille maistuu vähä iltahommat :)

                          Comment


                          • #73
                            Aloin miettimään, että onko pelkkää kuusiotappia hyötyä vaihtaa jos kulmien pyöristyminen on alannut? Onhan se vika sitten samalla asteella vastakappaleessakin?

                            Comment


                              #74
                              http://www.klubseatibiza.pl/forum/ct...-t34284-8.html

                              En pahemmin osaa Puolan kieltä, mutta laittavatkohan linkissä BKD:n öljypumpun tuollaisen tasapainoakseli järjestelmän tilalle. Kaiketi BKD:ssä ei ole pumppu ongelmia.

                              Comment


                              • #75
                                Ei enää mitään
                                Viimeksi muokannut Lapinkansa; 30.12.2012, 15:14. Perustelu: muutos tekstiin

                                Comment


                                  #76
                                  Onko EGR;n uusinnassa tarkastettu EGR;n johtosarja hapettumalta?
                                  Vikaa noissa venttiileissä on ollut, viimeisen 2,5v aikana tullut 3 tai 4 eri versiota erilaisella tiivistyksellä. Ongelmana vain on ollut se, että johtosarjaa pitkin vesi menee aina ECUlle asti. Ja aiheuttaa mukavan lisälaskun. Ettei nyt sitä kautta noita venttiileitäkin menisi, liitin hapettunut....
                                  Viimeksi muokannut okkim; 11.10.2012, 13:36. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus

                                  Comment


                                  • #77
                                    Ei varmaan oo tarkastettu. Aina mennyt takuuseen jne.Pitänee tarkastaa tuo homma. Kiitos vinkistä

                                    Comment


                                    • #78
                                      Auton vaihto näytäisi olevan edessä ja ajatuksissa oli vaihtaa juurikin A4 B7 2.0Tdi:hin siitä syystä että työmatkat venyvät 150km/päivä ja polttoaineen hinnan kaikki tietävät. Tämän ketjun läpi luettuani pisti jostain syystä vähän miettimään.. :) Oonko nyt ymmärtänyt oikein et BLB kopnetyypillä olevat ovat melkein kaikki järjestään susia ja BRD koneellinen kestävämpi vai onko molemmat yhtä heikkoja? Onko A4:sta tehty vielä jollain muulla konetyypillä mikä olisi kestävä?

                                      Comment


                                        #79
                                        Jos itse ostaisin pumppari-2.0TDI;tä, niin mielummin 140hv kuin 170hv.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Gousti: Maamoottori aka BKE. Laiska, mutta kestää ydinsodan.
                                          Moottoritilavuus kuitenkin vain 1.9:)

                                          Comment


                                          • #81
                                            Ei kai se 1dl maailmaa kaada.. ;) Kahta en vaihda audi ja quattro.. Tosin tarjonta hiukan vaisumpi mut etsii etsii.. Lastulla saa aina pikkasen lisää irti.. ;)

                                            Comment


                                            • #82
                                              Kahta en vaihda audi ja quattro
                                              Eipä tuohon oo mitää lisättävää :)

                                              Comment


                                              • #83
                                                Laitetaan nyt tännekin jotain vaikka vanha threadi onkin: Kyseessä A6 4f 2,0tdi -05 ,260tkm.
                                                Auto huollettu (long life)alusta asti Audicentterillä Tampereella :(
                                                Kone kävi kokolailla krouvisti ja öljypohjan avaus paljasti syyn. Briteistä korjaushilut sisään ja sorvissa akseleista tasapainolimput hiiteen. Jo pistelee nätisti.
                                                eilettäin koetin saada egr.n supistavalla tiivisteellä BLB:stä nykimisiä ja alakierrosten kulmikkuutta pois -> vedot hukkuivat vaikkei vikavalo syttynyt. Tarvii vissiin viedä softaguruille puukotukseen. Mikälie syynä ettei tuo hyväksi kehuttu ysimillinen tiiviste soveltunut blb-motille?
                                                Muuten on ihan makoisa laite, ja joudun jopa myöntämään taannoisista puheistani poiketen jotta kyllä se "poolon moottori" sopiikin isoon autoon yllättävän hyvin. -Ja on aika pirun pihikin.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Itsellä A6 avant 2.0 TDI -06 BRE koneella, 202tkm. Itse oon ajanu nyt 10tkm eli oon omistanut sen vasta neljä kuukautta. Täys huoltokirja löytyy ja viimoisin iso toimenpide on ollu kaksoismassavauhtipyörä ja kytkinpaketti. Auto on pelannut loistavasti lukuunottamatta (kop kop) penkinlämmitin vikaa ja pieniä ruosteitakin sai maalauttaa. Nyt uusimpana tuli pissapojan hälyvalon palaminen aiheettomasti. Vaikkakin on ollu tämmöstä pikkusta, nii silti se vähän potuttaa ku on pitäny hypätä myyjälle marisemassa vähän väliä. Kyyti on loistavaa ja toivotaan, että sais ajella välillä ilman korjaamokäyntejä.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Onko uudemmissa (A6 facelift 2009->) nämä samat ongelmat? Muutenkin kokemukset erityisesti 2.0TDIe-ekokoneesta (136hv) kiinnostaa. Vai pitääkö suosiolla harkita 2.7/3.0 V6:sta..

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Kiva kun sattuu heti tämmöinen hauska keskustelu silmään pari päivää auton vaihdon jälkeen. Mites A4 2.0 tdi BPW -06, onkohan ketjulla vai rattailla?

                                                      Edit: ketjullahan se. Jäädään tarkkailemaan tilannetta, mitään ketjun rallatusta ei ainakaan vielä havaittavissa.
                                                      Viimeksi muokannut oopee; 24.10.2012, 22:59.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Eiks vaan! -Otat oopee siltä kannalta että jokainen reissu VAGgineella on pieni seikkailu ;)

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Alkuperäinen kirjoittaja vitonen Näytä viesti
                                                          Eiks vaan! -Otat oopee siltä kannalta että jokainen reissu VAGgineella on pieni seikkailu ;)
                                                          No sen olen kyllä jo oppinut! Samalla rahalla voisi tosin seikkailla eri tavallakin, mutta elämähän on valintoja. :)

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Kuulemma yksi käynti maksaa saman marmorilla mitä käynti ulkomailla, itse tulee käytyä ennemmin ulkomailla :D
                                                            Taisi mennä jo v...lun puolelle ja ohi aiheesta, sori vaan ;-)

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Alkuperäinen kirjoittaja Q.Atro Näytä viesti
                                                              Onko uudemmissa (A6 facelift 2009->) nämä samat ongelmat? Muutenkin kokemukset erityisesti 2.0TDIe-ekokoneesta (136hv) kiinnostaa. Vai pitääkö suosiolla harkita 2.7/3.0 V6:sta..
                                                              Tämä ketju yrittää pysyä pumppusuutinmoottoreissa (PD), kuten myös toinen vastaava. A6 4F facelift 2.0 TDI moottori on common rail (CR) ja sille on oma ketjunsa, missä ei ole raportoitu samanlaisia ongelmia.

                                                              Voisiko modet päivittää ketjujen otsikoita sisältämään sanat pumppusuutin tai PD näihin kahteen ensimmäiseen, ihan selvyyden vuoksi.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X