Noita kaasuläpän rattaita, ei tietty saa mistään erikseen ostettua? Sileenähän ne hieman oli...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0 TDI läppävika
Collapse
X
-
Paljoko vilkuilla kilsoja? Itellä 165tKm ja ei kyllä noin paskaanen ollut. Läppää putsailin, mutta tuli alta viikossa moottorin vikavaloja takas ja "subbari" palasi. Maanantaina pitäs tulla uus läppä. Eihän tota kaasuläppää tarvi sopeuttaa mitenkään? Riittääkö pelkkä vaihto ja koodien nollaus?
Comment
-
Tuohon meikäläisen autoon on vaihdettu uusi kone, ja sillä vasta about 100tkm rullattu.
Tosin oliko tuo imuputki ja itse kaasuläppä(mistä ei tullut kuvaa ees otettua)alkuperäisiä, niin sitäpä en tiedä.....pitääpä katsella millasia leimoja niistä löytyy.
Uusi kaasuläppä noudettu tänään Lempäälästä ja siitä Kiitos: "repsa" Marko Reposelle.
Comment
-
Vieras
Helpompaa on irroittaa ne putket siitä päältä. Sinun mallissa ei taida edes tulla välistä. Ja eikun liottamaan romuja.
Comment
-
Tuota suutinkiskojen välisiä polttoaine putkien irrotusta epäröin eilen, kun ajattelin että siellä on hulluna painetta ja kiisseliä kohta ympäri tallia, kun availee. Mutta ihan turha pelko oli, onneksi.
Nappasin nuo läppämoottorit ja imusarjat irti...
EGR:ää aloin katselemaan, josko olis senkin repiny,
(kohta varmaan vain renkaat jäljellä autosta, jos samaa rataa jatkaa purkamista) ;)
EGR:n irroitus vaikutti äkkiseltään aika hankalalta, onko jossain jotain purkuohjetta sille/vinkkejä? Muutama pultin paikka ainakin pisti silmään, että olisi vaikean takana, etten tiedä löytyykö sopivia avaimia...
PS. Tuossa meikäläisen vehkeessä näköjään lohko, kannet, turbo ym vm-09 ja Nuo imuputket ja kaasuläppä oli alkuperäistä vm-06 (eli niitä ei ole vaihdettu moottori vaihdon yhteydessä)
Varmaan lyöty paskoineen päivineen paikalle, ilman puhdistusta, kun oli niin paljon karstaa.
Comment
-
Juu samalla lailla oli itellä "morjes", muttei tosin ollu noin mömmössä.
Läppä tietty ollut putkenpuolelta kurassa/karstassa, ja siksi sähkömoottori vetäny rattaat sileeksi, kun vastustanut liikaa :(
Noh, nyt on kaikki imusarjat,putket tiskattu oikeen kunnolla (tosin imusarjoissa ei hirveesti ollu kuraa, kun ne oli vaihdettu moottorin vaihdon yhteydes....toisin kuin kaasuläppä ja imuputki, saati sitten että ois edes silloin puhdistettu.
Kaasuläppä tuli siis uus, ja homma rokkaa taas.
EGR oli täysintulpattu kaasuläpän jälkeisessä kurkussa, siis karstan toimesta.
Nyt on sitten taas EGR:llä reikä, mistä kurata jutut uudelleen.
Comment
-
Vieras
Ei muuta kuin softalla egr pois ja putki peltilätkällä tukkoon. Ihan turhaa enää pitää käytössä.
Comment
-
Mulla moottorin häiriövalo toisinaan palaa ja toisinaan ei.
Vikakoodeina:
* V275 imuputken läpän moottori 2 (kuskin puoleinen)
* 01 moottorin elektroniikka
* 4120 1 P1018 ilmavirranohjauksen imuputken läppä 2 alavastetta ei saavutettu (ylempi raja-arvo ylittynyt staattinen)
Mikä neuvoksi?
Marmorilta saa hintaan 21,20 € korjaussarjan läppämekanismiin.
nro 059 198 212
Myös hyvä video vaihtamiseen löytyy osoitteesta:
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=o97yPYwebhE[/ame]
Ostin molemmille puolille korjaussarjan, katsotaan miten homma lähtee toimiin....
Nyt korjaussarja asennettuna reilun viikon ja kilometrejä takana n. 1500. Häiriövalo ainakin toistaiseksi pysynyt poissa taulusta....
Comment
-
Kun tuo EGR on nyt softattu pois, niin pitääkö se putki vielä tukkia peltilätkällä?
Imusarjan läpätkin softattiin samalla pois:
Olisiko niillä imusarjan läpillä pitänyt olla millainen merkitys moottorin käyttäytymiseen?
(olivatko vain tyhjäkäyntiä/päästäjä varten?)
Comment
-
Vieras
On hyvä tukkia, läppä ei välttämättä ole täysin tiivis enää.
Noin viestistä 210 eteenpäin on juttua läppien suunnitellusta toiminnasta, jokainen saa itse muodostaa mielipiteensä onko tarpeelliset vai ei. Ei kuitenkaan sotketa sitä keskustelua sen enempää tähään ketjuun.
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...t=99781&page=3
Comment
-
Vieras
Googlaa tuo P-koodi niin saat VAG vikakoodin joka on 100-kertaa selkeämpi ja siihen löytyy vastaus tältäkin foorumilta.
Comment
-
Jahas, oliskohan se tämä:
19655 P3199 Control Circuit for Intake Manifold Runner Bank2 : Implausible Signal. Lower Limit Exceeded - Intermittent
Viittaa pitkään keskusteluun Intake Manifold Runnerista mutta onko tuo mun koodi läppämoottorin mahdollinen vika eikä itse tangon välyksen ongelma? Kumpi puoli tuo Bank2 on?
Comment
-
Vieras
Bank2 on kuskin puoli. Vika voi olla:
Moottorissa olevassa anturissa
Tangossa.
Vivussa jota tanko liikuttaa.
Läppäakselissa.
Comment
-
Veikkaan vahvasti, että moottori on ehjä, mutta tangon päät tai akseli väljä.
Tuohan selviää helposti, kun irroitat koneen päältä suojamuovin ja kokeilet sormin heilutella imusarjojen päissä olevia tankoja. Myös tuon akselien väljän pystyy (jossei nyt ole megaisot nakkisormet) kokeilemaan. Itselläni ainakin olivat sekä tankojen päät sekä akselit väljät.
Comment
-
Voihan se mennä imusarjan vaihdoksi, jos nuo akselitkin ovat väljät, niin kuin mulla oli. Jotkut taas ovat selvinneet pelkillä tangoilla.
Itse tilasin täältä , mutta onhan noita ebay pullollaan. Tuolta ainakin tavara tuli parissa päivässä ja 100€ pantti vanhoista palautui tilille heti, kunhan saivat ne sinne.
Comment
-
Itse en huomannut mitään eroa käytöksessä, ei myöskään säätäjä (oli siten käytössä tai ei)
Eiköhän nuo vain tyhjäkäynti päästöihin vaikuta. Ja olisko yhtiestyö EGR:n kanssa myös.
EGR ja imusarjan läpät itseltä disabloitu, ja toimii moitteettomasti (ei ole DPF:ää).
Kokemuksia noista imuläppien poistoista/disabloinneista en juurikaan löytänyt, ja sitä itsekin yritin kysellä.
Mutta toki nuo saa uudelleen käyttöön, jos jostain ihmeensyystä tarvii. Tuskin kumminkaan jää päästöt noista kiinni...
Comment
-
Itse ymmärrän asian niin, että kun pienillä imusarjan virtauksilla toinen kanava tukitaan, niin sylinteriin muodostuu pyörre, ilma ja polttoaine sekoittuvat paremmin (ainakin teoriassa). Eli vihertekoja tyhjäkäynnillä, mutta vaikutusta itse moottorin käyttäytymiseen ei pystynyt tunnistamaan. Onhan näitä esim. bemareista ja Mersuista poistettu/disabloitu jo piiiitkän aikaa. (ei ole ollut käynnistys ongelmia, ei tyhjäkäynti ongelmia jne.)
Comment
-
Vaihdoin itelle uuden kaasuläpän, mutta en silti saa nollattua vikakoodeja?
005504 - Throttle Actuator (Bank 1)
P1580 - 008 - Malfunction - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00111000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Time Indication: 0
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Voltage: 12.31 V
Duty Cycle: 91.9 %
004203 - Throttle Valve
P106B - 002 - Stuck or difficult to move - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 47
Reset counter: 255
Mileage: 170722 km
Time Indication: 0
Date: 2015.01.20
Time: 19:21:26
Freeze Frame:
RPM: 1596 /min
Torque: 198.9 Nm
Voltage: 3.620 V
Duty Cycle: 61.2 %
Duty Cycle: 17.8 %
004203 - Throttle Valve
P106B - 000 - Stuck or difficult to move - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 47
Reset counter: 255
Mileage: 170722 km
Time Indication: 0
Date: 2015.01.20
Time: 19:21:26
Freeze Frame:
RPM: 1596 /min
Torque: 198.9 Nm
Voltage: 3.620 V
Duty Cycle: 61.2 %
Duty Cycle: 17.8 %
Jostaki netin syövereistä löysin jonku sopeutuksen tuolle, mutta ei auttanut. Mikähän avuksi?
Comment
-
Kaasuläppä alkoi kanssa eilen pitämään ääntä. Otin aamulla tuon auki ja rattaan hampaathan siellä oli sileänä. Piti laittaa saksan ebay:stä tilaukseen, kun paikallisen varaosaliikkeen hinta oli 399e, kun se tuolla ebayssä oli parisataa. Uskaltaako tuolla nyt ajella tämän alkuviikon viallisella läpällä?
Comment
Comment