Missä vika kun auto käy tyhjäkäyntiä ,niin kuulostaa kuin autossa olisi subbari.konehuoneessa liikkuu koko ajan kaksi alipaineella toimivaa vipua. Toinen näkyy turbon välissä ja toinen koneen päällä. Ilmeisesti pakokaasun kierrätykseen liittyvä.Vaihdoin se osan johon tulee kaksi alipaineletkua, mutta ei auttanut. Osa tehoista on myös kateissa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0 TDI läppävika
Collapse
X
-
Tuon kaasuläpän jouduin vaihtamaan viime kesäna pikku juttu vaihtaa.
Mulla katosi hammasrattaat kotelosta ja samat vivut heilui tyhjäkäynnillä ja läppä kolisi.
Vdo siemens numero a2c53085614 ja vag 059 145 950 a ja tuli suoraan siemens vdolta saksasta jotain parisataa maksoi ihan tarvikeliikkeen kautta.
Comment
-
Ei läppä murheeseen auta kun läppäkotelon vaihto. Ota irti ja katso muovikotelon alle onko hammasratas sileänä lähtee nätisti irti.
Comment
-
Tarkoittaako tämä vikakoodi että kaasuläpän ohjainmoottorin hammasrattaat ovat hajonneet:
005445 - Throttle Valve Controller: Malfunction
P1545 - 002 - Lower Limit Exceeded
Putsasin kaasuläpän (olikin tosi likainen kiitos EGR:n) ja voitelin akselin päät, mutta vikakoodi palasi. Ei tullut avattua sen moottorin koteloa.
Onko EGR:stä mahdollista päästä eroon niin että sen putken voi tulpata kokonaan ilman pelkoa vikakoodeista?
Comment
-
A4 3.0tdi imusarjan läppävika?
Pari viikkoa sitten ilmestyi mittaristoon moottorihäiriön valo ja auto käväisi merkkiliikkeessä tutkittavana. Diagnoosiksi näytti "ilmavirranohjauksen imuputken läppä 2, alavastetta ei saavutettu". Vika nollattiin ja tehtiin perussäätö jonka jälkeen häiriövalo pysyi pari viikkoa pois. Nyt valo syttyy parin päivän välein aina nollaamisen jälkeen. Auto toimii aivan moitteettomasti vaikka "vika" olisi päällä eikä konehuoneesta kuulu poikkeavia ääniä. Oliko tähän vaivaan olemassa jonkin sortin kotifiksiä vai onko imusarjan uusiminen edessä kuten liikkeestä tarjoteltiin? Jotakin juttua 3.0tdi koneiden läppävioista täältä lueskelin mutta suoranaista lääkettä samanlaiseen vaivaan ei löytynyt...
Kyseessä -07 3.0tdi ASB 171kW
Comment
-
Egr ei voi tulpata ainakaan hiukkassuodatin vehkeessä, mutta ohjelmalla pienentää näin minulle tehtiin ohjelmoinnin yhteydessä (ainakin sanottiin).
Vika koodeja en muista mutta muovikotelo lähtee nätisti auki putsauksen yhteydessä. Varmaan karsta ne hammasrattaat minultakin hajotti kun jumiutui läppä.
Samalla voi uuden vaseliinin laittaa rattaisiin kun puhdistaa muuten.
Comment
-
A6, 3.0 tdi, 07/ Viime kesänä vaihdettiin toinen imusarja. Nyt ilmaantui uusi häiriöilmoitus: (12597 P3135 V157 imuputken läpän moottori 1, alavastetta ei saavutettu, staattinen".
Välillä häiriö on päällä, välillä pois.
En ole hätäillyt viemaan rahaa Audi-huoltoon kun autossa ei tunnu olevan mitään vikaa.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja JanneK Näytä viestiPari viikkoa sitten ilmestyi mittaristoon moottorihäiriön valo ja auto käväisi merkkiliikkeessä tutkittavana. Diagnoosiksi näytti "ilmavirranohjauksen imuputken läppä 2, alavastetta ei saavutettu". Vika nollattiin ja tehtiin perussäätö jonka jälkeen häiriövalo pysyi pari viikkoa pois. Nyt valo syttyy parin päivän välein aina nollaamisen jälkeen. Auto toimii aivan moitteettomasti vaikka "vika" olisi päällä eikä konehuoneesta kuulu poikkeavia ääniä. Oliko tähän vaivaan olemassa jonkin sortin kotifiksiä vai onko imusarjan uusiminen edessä kuten liikkeestä tarjoteltiin? Jotakin juttua 3.0tdi koneiden läppävioista täältä lueskelin mutta suoranaista lääkettä samanlaiseen vaivaan ei löytynyt...
Kyseessä -07 3.0tdi ASB 171kW
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja JanneK Näytä viestiPari viikkoa sitten ilmestyi mittaristoon moottorihäiriön valo ja auto käväisi merkkiliikkeessä tutkittavana. Diagnoosiksi näytti "ilmavirranohjauksen imuputken läppä 2, alavastetta ei saavutettu". Vika nollattiin ja tehtiin perussäätö jonka jälkeen häiriövalo pysyi pari viikkoa pois. Nyt valo syttyy parin päivän välein aina nollaamisen jälkeen. Auto toimii aivan moitteettomasti vaikka "vika" olisi päällä eikä konehuoneesta kuulu poikkeavia ääniä. Oliko tähän vaivaan olemassa jonkin sortin kotifiksiä vai onko imusarjan uusiminen edessä kuten liikkeestä tarjoteltiin? Jotakin juttua 3.0tdi koneiden läppävioista täältä lueskelin mutta suoranaista lääkettä samanlaiseen vaivaan ei löytynyt...
Kyseessä -07 3.0tdi ASB 171kW
Comment
-
Eikös Audissakin ne imusarjan läpät voi ottaa pois jos ei halua investoida uusiin imusarjoihin? Muistan lukeneeni että joku on niin tehnytkin. Servomoottorit piti vaan jättää paikoilleen ettei tule vikakoodia. Tuon voisi tehdä ennakoivasti samalla kuin puhdistaa imusarjan ja tulppaa EGR:n ainakin osittain.
Minkälainen homma imusarjojen irroitus on (siinä on ainakin jonkun verran letkuja ja putkia päällä) ja tarvitaanko uusia tiivisteitä (ja jos niin mihin väleihin)?
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HolyDiver Näytä viestiUudessa osassa muuten nuo nivelet ja akselin pää loistivat rasvattomuudellaan vaihdon jälkeen,eli eipä näytä merkkihuoltoa kauheesti kiinnostavan osien kesto kunhan osia vaan saadaan myytyä.
Tehtaalta tulee osa siinä kunnossa, että on valmis asennettavaksi ellei ohjeet muuta sano. Takuiden kannalta on parempi ettei tehdä ylimääräistä missään hommassa, saattaa muuten varaosatakuu olla vaarassa. Ja koska töitä on tuhansia erilaisia, ei kaikkia voida muistaa että " joo nää kannatti rasvata, näihin piti laittaa teippi tohon, jne." Joten parempi ettei tehdä mitään ylimääräistä.
Comment
-
Eihän merkkikorjaamoilla tai korjaamoilla ylensä sentään intialaisia ole töissä?
Ne nimitttäin hakkaa päätä seinään jos niin ohjeistaa eikä kyseenalasta onko se nyt järkevää tehdä noin.
Jos ohjeistat niiden tekevän virheen, ne sen myös tekee.
ELi eikai sentään intialaiset ole vallannu suomen korjaamoja, vaan siellä on vielä ajattelevia ihmisä töissä?
Comment
-
Vieras
Kuten sanoin:
Takuiden kannalta on parempi ettei tehdä ylimääräistä missään hommassa, saattaa muuten takuu/varaosatakuu olla vaarassa. Ja koska töitä on tuhansia erilaisia, ei kaikkia voida muistaa että " joo nää kannatti rasvata, näihin piti laittaa teippi tohon, jne." Joten parempi ettei tehdä mitään ylimääräistä.
Tuo yleissääntö pätee melko hyvin. Joo on toki asioita joissa voidaan tuotetta parantaa, kuten ehkä tässä vipuhommassa, koska autot eivät enää ole takuuikäisiä. Mutta ei näitä asioita voi muistaa mitenkään/ ei kaikkia kiinnosta. Uusi osa kiinni. Takuu hoitaa jos taas hajoaa, jos ei, niin artisti maksaa.
Comment
-
No kaippa nyt terve järjenkäyttö on sallittua,vaikka ei ohjeistusta johonkin asiaan olekkaan.Eihän kukaan ohjeista ketään täysi-ikäistä pyyhkimään persettään paskalla käynnin jälkeen,ja silti aika moni sen tekee.Mutta suurelta osin se on vaan sitä kiinnostuksen puutetta noissa huolto asioissa,osa paketista kätöseen ja suoraan paikolleen.Eikä nyt ensimmäiseksi tule mieleen miksi kuluvan osan rasvaaminen voisi vaarantaa varaosatakuuta.
Comment
-
vaiks esim että vääränlainen rasva saattaa syövyttää kupin vithuun liian nopiasti ?
pyhän sukeltajan kannattaisi pistää autokorjaamo pystyyn kun on noin iso huoli osien kestävyydestä ja näkemystä kuinka niiden rakennetta parannetaan.. komppaan pullaa ny.
tuo imusarjaläpän käyttöakselin voisi ehken diy-mies korvata unibal-nivelillä, mutta varmaankin vaatisi läppä-akselin ja rungon täydellisen putsauksen samalla, noihan liimaantuu melko hyvin jumiin karstasta > ei varsinaisesti kyllä pidennä elinikä-ennustetta.
Comment
-
Vieras
Ilmeisesti Mikolle ei mennyt mun pointti asiassa perille.
Tollasia "vois parantaa" kohteita on/ voi olla niin paljon, ettei mekaanikon kannata niitä muistella. Koska takuumiehet ovat aurinkoakin tarkempia tutkimaan syitä, jolla takuun voi evätä, ei meidän kannata riskeerata asiakkaan takuuta omilla kikoilla. Joo noi nivelet vois rasvata ja seuraavat ehkä rasvaan, jos muistan. Mutta pääpointti on se, että meidän on toimittava tehtaanohjeiden mukaan ja niistä poikkeaminen on aina vähän riskaabelia takuiden osalta.
Annetaan nyt esimerkki mitä ainakin minä parannan tehtaan ratkaisusta:
1.8T esim. BFB surullisen kuuluisa vesitulppa termarin takana. Uudessa tulpassa tulee uusi tiiviste. Se tiiviste korvataan G62;n tiivarilla, koska se on paksumpi ja tulppa menee näin tiukemmin paikalleen, voidellaan toki silikonivaseliinilla kunnolla. Ei varmasti vuoda enää auton käyttöiän aikana, toisin kuin se tulpan mukana tulevan on todettu tekevän.
Edit: Noi läpät on muuten vaihtanut viimeisen 2v sisään numeroa kai 3 tai 4 kertaa. Jotain on muutettu, en tiedä mitä. No nyt ei tuota mallia ole enää uusissa malleissa, joten tuotekehitys loppuneen siihen.
Comment
-
Jep, kyllä pointtisi perille meni. Enkä nyt tässä kohtaa tarkoita että, asentajan täytyisi alkaa kikkaileen rakenteellisilla muutoksilla esim. noiden varsien kanssa. Vaan niinkun sanoin, kuluvan osan voitelua. Eli, ei toi edes ole mikään "vois parantaa" kohde, vaan melkeimpä sama, kun jos vaihdat esim. oven saranan autoon. Ethän sä sitäkään tuskin kuivana paikolleen laita ?Viimeksi muokannut 8866; 7.5.2011, 23:40. Perustelu: Skarpataampa pilkkujen, pisteiden ja välilyöntien kanssa.
Comment
-
Vieras
-
Alkuperäinen kirjoittaja TPL Näytä viestiTarkoittaako tämä vikakoodi että kaasuläpän ohjainmoottorin hammasrattaat ovat hajonneet:
005445 - Throttle Valve Controller: Malfunction
P1545 - 002 - Lower Limit Exceeded
Ja nyt aluksi anteeksi tyhmyyteni tämän konetyypin suhteen. En ole kerinnyt vielä kovin paljon tutustua tähän koneeseen. Tähän mennessä ollaan vasta luettu vikakoodit ohimennen, enkä ole edes kerinnyt vilkaista konepellin alle. Mitä olen täältäkin foorumilta lukenut ko. koneessa on jotkut läpät imusarjoissa ja marmori myy vain uutta koko imusarjaa varaosaksi.
Siis onko tämä eri osa kuin nuo imusarjan läpät?
Aika vähän löytyi googlella aiheesta, niin siksi kyselenkin nyt täältä apuja (tai sitten oli hakusanat taas p..seellään).
Toivottavasti tossa viikonloppuna selviää itsellenikin vähän tarkemmin tuo koneen imukanavisto, kun pääsen vähän tutkimaan pellin alle tarkemmin.
Mutta jos jollain on jo tietoa tuosta vikakoodista, niin olisin kovin kiitollinen.
Comment
Comment