Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0Tdi Venttiilikopankannen kiristysmomentti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.0Tdi Venttiilikopankannen kiristysmomentti

    Pitäisi omaan kulkineeseen tuon venttiilikopankannen tiiviste vaihtaa, kun tihkuilee öljyä. Mikä mahtaa olla oikea kiristysmomentti ja onko jotain ihmeepiä juttuja mitä tuossa vaihdossa pitäisi huomioida?

    #2
    Pese kannen ympäristö erityisesti tiivistepinnan ympäriltä ennen avaamista kunnolla. Muuten saat pyyhkiä hiekkoja venttiilikoneistosta.

    Momentti on varmaan korkeintaan 20Nm.

    Comment


      #3
      M6-pulttia en juuri 10 Nm:ä enempää uskaltaisi vetää.

      Comment


      • #4
        2.0tdi:n venttiilikopan ruuvit on luokkaa 5.6, kierre taisi olla M5 tai M6. 12Nm meni jo poikki, tiedän kokemuksesta :) Ohjearvo 8.8 kovalle M6 ruuville on luokkaa 8Nm, joten yli 6Nm en noita uskaltaisi vetää. Miltei paremman saa kun vetää ns. tuntumalla.

        Comment


        • #5
          Tehdas kertoo momentiksi 10 Nm ja sekvenssi kuten kuvassa.

          Comment


          • #6
            venttiilikopankannen tiiviste vaihtaa
            Montako venttiilikoppaa ja kantta ja tiivistettä teiän motoreissa on päällekkäin? Ei herneitä.. =)

            Comment

            Working...
            X