Tarvitsisin ammattilaisten apua pariin kysymykseen.
2,5 TDI (vm. 01) moottorista on irtikytketty maf-anturi.
Käyttääkö moottorinohjaus tuolloin ns. varaohjelmaa vain oletetun ilmamäärän osalta, vai toimiiko koko kone (= polttoaineen syöttö, ahtopaine jne) tuon varaohjelman mukaan? Eli mennäänkö nyt siis alhaisemmilla ahdoilla ja syötöillä?
Toisena asiana.
Mitä sähköisiä mittalaitteita kone sisältää.
MAF, MAP, ... joiden vikaantuminen voisi hävittää alakierrosväännön pitkällä viiveellä palautuvaksi.
MAF on kokeiltu uudella, mutta ei pelaa.
MAF:n irtikytkeminen palauttaa konee "lähes" entiselleen.
2,5 TDI (vm. 01) moottorista on irtikytketty maf-anturi.
Käyttääkö moottorinohjaus tuolloin ns. varaohjelmaa vain oletetun ilmamäärän osalta, vai toimiiko koko kone (= polttoaineen syöttö, ahtopaine jne) tuon varaohjelman mukaan? Eli mennäänkö nyt siis alhaisemmilla ahdoilla ja syötöillä?
Toisena asiana.
Mitä sähköisiä mittalaitteita kone sisältää.
MAF, MAP, ... joiden vikaantuminen voisi hävittää alakierrosväännön pitkällä viiveellä palautuvaksi.
MAF on kokeiltu uudella, mutta ei pelaa.
MAF:n irtikytkeminen palauttaa konee "lähes" entiselleen.
Comment